و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

سن ازدواج به اندازه کافی تو کشور و بین جوونها بالارفته 
توروخدا سن پدرمادر شدن رو بیشتر نکنید!

بچه میشه 20-25سالش یه پدرومادر 60-65 ساله پیر داره که با این سبک زندگی و غذا و ... نسل ما یحتمل توهمون 50سالگی کلی پا دردو کمر درد و صدجور مریضی دیگه داره کل انرژی یه جوون و نشاطش توخونه از بین میره!!

خیلی خنگن زوج هایی که میگن حالا بذار سه چهار سال اول زندگیمون بچرخیم خوش باشم بچه دست وپاگیره حالا بعدا وقت زیاده!!

یکی نیست بگه تو که 30 سالگی عروسی کردی 5سالم نخوای بچه دارشی بعدشم اگه ب مشکل بخوری و یه چندسال اونجوری علاف بشی 40سالگی بزور پدر مادر میشید بعدانوقت حوصله دارید با یه بچه سروکله بزنید؟!!

امروز یه نفرو دیدم از این زوج خنگا بعد 5سال باردار شده بود دو قلو یه قلش ب مشکل برخورد بوده حالا نه پزشک قانونی مجوز میداد برای از بین برذن نه کاری میتونستن کنن،اصلا طرف اعصاب و روانش ک داغون شده بود هیچ کلی هم سختی و دردسر و هزینه ...

میگفت اگه همون سال اول باردار شده بودم حداقل اگه به مشکل هم برمیخورد تا الان دو سه بار دیگه میتونستم اقدام کنم که حالا یکیش میموند

نمیدونم انقدر ناراحت شدم براشون!

یاد شیرن زبونی های حنانه افتادم،خیلی وابسته منه وقتی میگه عمه ته دلم خالی میشه!

چجوری دلشون میاد این حس و محبت رو توروزهای خوبشون از هم دریغ کنن!!

نظرات (۹)

  • ... یک بسیجی ...
  • دل خوش به سلامی هستیم که جوابش واجب است!


    السلام علیک یا اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

    ای بهترین همیشه و ای همیشه بهترین!
    انجماد ذهن خسته من ، شعاعی از تو را می خواهد تا زمستان زندگی را از طراوت بهار تو لبریز کند !


    ای تمام زیبایی !

    نمیدانم چه سری است که هر چه دست ها به آسمان نزدیک تر می شود، اشک ها بیشتر به زمین میل می کند
    و آنگاه است که ناله ای بر میخیزد..
    ناله ای که نه از جنس دنیا،بلکه دنیا ساز است...


    «الّلهم عجّل لولیک الفرج»

    باشد که زوج های جوان به این مسئله توجه کنند!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    خو این یه جنبه قضیه اس که شما فرمودید
    جنبه های دیگه هم داره که شاید اون جنبه ها برای امثال شما و ما خیلی مهم نباشه ولی برای افراد دیگه جامعه بسیار مهم.

    مثلا همین چند سال عشقولانه زندگی کردن و گشت و گذار و اینا

    ما که نداشتیم برامون خیلی هم مشکلی ایجاد نکرد ولی بنده دوستانی دارم که زود بچه دار شدن و از همون اول زنشون غر غر غر غر غر که ما اصن زندگی نفهیمیدم ینی چی و یه پارک درست و درمون با هم نتونستیم بریم و این صوبتا!

    بعلاوه صد تا مورد دیگه مه باعث عقب انداختن میشه که از همه مهمتر آماده نبودن نسل ما برای پدر و مادر شدنه

    ینی مارو طوری آموزش دادن که هنوز تو سن سی سالگی بچه ایم!!! تازه میخوایم یه بچه رو هم تربیت کنیم و این معظلیه که خواسته یا نا خواسته یا موجب عقب افتادن بچه دار میشه یا باعث بد تربیت کردن بچه ها تو اون مواردی که بچه دار شدن!
    پاسخ:
    سلام 
    بله حق باشماست

    جنبه هاش مختلفه 
    ولی نه وقتی طرف تو سی سالگی ازدواج میکنه 

    اون طفل معصوم چ گناهی داره
    این خودتواهی بعضی پدرومادراس 

    خدا حنانه بانوی شمارو حفظ کنن
    ناراحت شدم :(
    پاسخ:
    منم
    بالاخره کار خداست حکمتشو نمیدونیم
    ولی خیلی اشتباهات از خودمون
    ما که باخته ایم
    پاسخ:
    :(

    ********
    یچیزی نوشتم ولی پاکش کردم
  • ریحـ ـ ـ ـانـ ـ ـ ـه ی عشـ ـ ـقـ ـ ـ م
  • خداییش نمیدونم چرا ولی پریروز بود اگه اشتبا نکنم همین که صبح چشامو باز کردم یهو به ذهنم رسید که وقتی صالح (خواهر زادم ) بخاد بره مدرسه مامانش چند سالشه حساب کردم شد 29-28 ساله ..
    خواهر من 18 سالگی نامزد شد و 20 سالگی عروسی و 21 سالگی بچه دار شد
    یهو گفتم خاک تو سرم من الان 21 سالمه و همچنان دارم خواستگار رد میکنم :|
    خدا نصیب نکنه کل روزم کوفتم شد خخخخخخخ
    پاسخ:
    :))

    خیلی خوبه ببین اینارو تجربه کن
    انوختی ک خواهرت نوه اشو میبره مدرسه تو باید بچه اتو ببری
    خجالت بکش
    :))

    ان شالله بزودی خبرای خوب بشنویم
    بیاین درس بگیریم و تجربه هاشون رو برای خودمون لحاظ کنیم اما "نچ نچ" نکنیم. ما از مشکلات رندگی اونها خبر نداریم. ان شا الله که بچه شون دفعه دیگه سالم بمونه.
    پاسخ:
    خیلی خوب گفتید
    دقیقا
    باید تجربه بشه 

    بله باید تجربه بشه
    +منم گفتم زوج های خنگ نه اونایی ک مشکل دارن!
    :)


  • د‌ل‌باخته ..
  • روزگار از فاجعه ای خاموش خبر می دهد...
    خدا به خیر کند
    پاسخ:
    بله 
    ان شالله
    ای بابا...
    پاسخ:
    آره ناراحت شدم براش

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">