و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

   - به سبک اینستاگرامی ها:


  

 

#تو انقدر داری که با یک نفس تموم غم هامو یکجا میخری

#حس های خوب #کریم ابن کریم  

#خدایا درد این عشق هارو زیادش کن 

#اتفاقهایی که اتفاقی اتفاق میشن

#مدافعین حــــرم 


نخوردیم نون گندم،دیدم دست مردم...

حس نوشتن نداشتم وقتش رو هم همینطور،یادم افتاد اینستایی ها اینجوری یه عکس میذارن با 4تا هشتگ که هیچ ربطی هم بهم ندارن و خودشون ربطش میدن،پست میکنن و کلی لایک و بحث و حرف و الی ماشالله ....

گفتم چه کاریه بنویسیم،مطلبو میگرن دیگه (کلا فکر کتم پایه ی اینستا هم همینه،مثل این داستان های بی انتها هرجور دلت میخواد برداشت میکنی)



   - و چه زیبا دعایت مستجاب شد:

اگه پیش نویسها رو بالا پایین کنم شاید تاحالا 7-8 تا پست براش نوشته باشم که منتشر نشده هربار که مینویسم، یه حسی مانع انتشارش میشه بعد هم میگم خب چه دلیلی داره بچه ها ناراحت بشن؟! بعد میگم خب مگه وبلاگ یوقتایی جای همین دردودلها نیست؟؟ پس چرا اون موقع ها که بود براش نذرمیگردی و ختم صلوات و التماس دعا مینوشتی؟! الان مگه چی شده؟! بعد دوباره دلم میگیره دوباره موسیقی وبش!! دوباره یاد دوباره خاطره دوباره دلتنگی و غصه و .... پیش خودم میگم به رسم احترام باید براش یه پست اختصاص بدی اون بود که از همون دلنامه تورو راه اندخت!!بعد دوباره دلم نمیاد که هیچ پستی با این عنوان براش بنویسم!!

یادمه یسری یه پست گذاشته بودم که:"وقتی تیک پیامهات دوتا نمیشه بیشتر نگران حالت میشم"اون روز یسری از بچه ها عاشقانه برداشت کرده  بودن بعدا ک براش تعریف کردم کلی خندید میگفت خوبه دیگه تو که جو دادن رو دوستداری...؛ بیست و دو -سه سال خاطره رو بخوای مرور کنی، نه حتی بخوای یه لحظه از ذهنت بگذرونی مخت داغ میکنه!!!حتی روزی که فوت کرده بود صورتشو نگاه نکردم نمیخواستم خنده های دوروز قبلش از یادم بره اما الان میگم کاش بوسیده بودمش... انقدر خانم بود و باوقار بود وقتایی که میرفتم پیشش اصن روم نمیشد ببوسمش با اکسیژنی که بهش وصل بود سختش میشد و من ناراحت،یا شاید اون ناراحت میشد و من سختم، ترجیح میدادم به روی خودم نیارم و خیلی عادی برخورد کنم!!

به هرحال که رفته و ماهم میگذرونیم با خاطراتش تلخ و سخت ... خدا همه رفتگان رو غریق رحمت بفرماید،صلوات.

*نوشته ی روی سنگ مزارش رو از بین نوشته های تووبش انتخاب کردن... حواسمون باشه چیا مینویسیم بعدا بدردبخوره حداقل اینجوری (البته دورز ازجون شماها بعد صدوبیست سال)






  - آموزه های دینـی:

من نمیدونم چرا یسری از این پدرومادرها یاد دادن احکام به بچه هاشون رو امیدوار میشن به همون آموزش پرورشی که یه درس داره ب اسم دین و زندگی که فکر میکنن دیگه تموم،عین 12سالی که تومدرسه بچه ها درس میخونن خیلی شانس بیارن یکی دوسالش یه معلم بدرد بخور گیرشون بیافته که واقعا مایه بذاره و اونچکه لازمه رو بگه وگرنه باقیش یا بخشیده میشه به درس ریاضی و فیزیک یا همون حفط و روخوانی چارتا بخش از کتاب!!

احکامی که میگم کلی نیستا من منظورم مواردی مهم از جمله شناختن و دونستن "حلال و حرام و نجس و پاک"!! مخصوصا گزینه آخر، زمانی بروز میکنه که طرف وارد زندگی میشه و مهمتر زمانی که بچه دار میشه و نمیدونه یا نمیتونه تشخیص بده؛ طرف پوشک بجه  رو عوض کرده بعد مثلا برای حفظ ادب و اینا چادرشو میندازه روپای بچه،بعد با همون چادر توخونه چرخ میخوره و ظرف میشوره و اون چادر خیس میشه و..!خب عزیزمن به هرحال که بعد تعویض پوشک بدن اون رطوبت خودشو داره خب این نم و رطوبت به چادر شما هم منتقل شده و نجس شده خب اینو تو باید بدونی!!! باید بدونی وقتی دندون بچه ات لق شد و افتاد و یه دستمال کاغذی بذاری روی اون دهن پاک نمیشه که باید  آب بکشی؛ باید بدونی وقتی شب توجای بچه ات بارون اومد باید ببری بشوریش، اون تشک رو هم بذاری تو آفتاب خشک بشه پاک نمیشه که ،آفتاب لباس رو که پاک نمیکنه باید بشوری آب بهش برسه.. ،،،، انقدر حرصم میگیره از این آدما بعد ادعاشون گوش عالمو کر میکنه! بعد پدرومادرشون فکر میکنن برای چرخوندن یه زندگی آماده اند خب این نکات و درسهارو باید بدونن باید بهشون یاد میدادید کتاب براشون میخریدید خودتون اهمیت میدادیدتا  از همه لحاظ آماده زندگی باشن خب...


   - هفت روایت خصوصی:

امام موسی صدر؛ خیلی درموردشون نمیدونم تنها همون مقدار شنیده ها از اطرافیان!! میدونید سبک نوشتن درمورد بزرگان و افراد خاص همیشه یجوری بوده که من نمیتونستم بخونم!یجورایی برام سقیل بوده سخت بوده! یه مدت قبل تبلیغ یه کتابی رو تویه وبی خوندم،تصویرکتاب رو که دیدم و متوجه شدم حجمش کمه(لعنت برهرنوع تنبلی) گفتم این خودشه بذار اینو پیدا کنم بخونم!اسم کتاب اضافه شد به لیست کتابهای درحال خرید،بالاخره موفق شدم و کتاب خریده شد،در چشم بهم زدنی یکجا سرکشیدم!

مقدمه یا درواقع معرفی کتاب از قلم خود نویسنده انقدر دلنشین بود که تا تهشو یروزه خوندم،فکر حتی اگه قطر کتابش هم زیاد بود با این قلم و سبک نوشتن و تعریف بازهم حتما یروزه میخوندمش!

میخواستم از نوشته ی پشت جلد کتاب عکس بذارم این فروشگاهای کتاب انقدر برچسب و کُدمُد بهشون میزنن نشد،


کلی از عکسها و اتفاقات موکب هنوز مونده و ننوشتم،دلم میسوزه که هیمنجوری موندن ..

نظرات (۲۱)

سلام علیکم مومن

سال نو پیشاپیش مبارک
ان شاالله سال خوبی داشته باشید، پر برکت و معنویت و با عنایات حضرت ولی عصر عج ...

لطفا دعا کنید ما هم مشمول
محول الحول و الاحوال
و حول حالنا الی احسن الحال
شویم و به قافله شهدا برسیم در سال جدید


ان شاالله شما نیز حالتان احسن الحال شود

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام بزرگوار
ممنون و همچنین
:)

ان شالله 
عاقبتتون ختم به شهادت

سلام

 سال نو شما پیشاپیش مبارک

 

:)

پاسخ:
سلام 
ممنونم
همچنین

تنتون سالم و دلتون خوش 
:)
در مورد آموزه های دینی خیلی خیلی باهاتون موافقم چون خودم چوبش رو خوردم


سربزنید
پاسخ:
آره واقعا خیلی سخت

حتما:)
  • نشانه گمنام
  • سلام ایام بر شما تسلیت
    حالا حوصله نداشتین پستتون طولانی بود حوصله داشتین چه پست پر بارتری میذاشتین
    خدا رحمتشون کنه
    بابت کتاب ممنون
    منم اهل این فضاهایی که همه معمولا توش هستن نیستم و دوست ندارم باشم
    التماس دعا خواهر
    پاسخ:
    سلام بزرگوار برشماهم

    هیچی خدابهتون رحم کرده :)))
    ممنونم خدا رفتگانتونو بیامرزه

    خواهش میشود
    والا چ کاره ;)

    محتاجیم به دعا بزگوار
    سلام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برشما تسلیت باد التماس  دعا
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    ممنونم همچنین
    بله خب حساسیتم داره! والا با این کاراشون :|
     
    پاسخ:
    والا
    ;)
    چه موضوع هیجان انگیزی میبینی دورت :D
    حرص نخور، فایده نداره.

    پاسخ:
    خعیلی هیجان انگیزه
    مامانم خیلی حساس مخصوصا به این موضوع 
    بعد اتفاقا هرکی میاد خونه امون رعایت نمیکنه و ما بیچاره میشیم
    خب باید نجس و پاکیشو بدونن دیگه!
    خخخخخخخخخخ خب بچه مچه های فامیلمون زیادن 


    عکس قشنگه
    من چقدر از اینستا بدم میاد! D:
    همسن من بوده؟! خدایش رحمت کناد!
    حالا باید انقد از خرابکاری بچه مینوشتی؟ :)))
    چهارتا مطلب چه نسبتی باهم داشتن :|

    پاسخ:
    اسم حضرت زهرا هرجوری که باشه قشنگ میشه :)
    خعیلی :)
    دور از جون تو ،آمیــن
    تازه خیلی بیشتر دلم میخواست بنویسم از این موضوع 
    میدونی چیزی که دارم میبینم و حرص میخورم تودوروبرم فعلا این موضوعه!

    انصافا هیچ ربط 
    گمون کردم از شهدای مدافع حرم هستند
    خدا رحمتشون کنه
    و ایضا صبری عنایت بفرمایند به اقوام و دوستان
    پاسخ:
    هان پس نخوندید
    تنبیه میشید 6 بار ازهربخش مینویسید
    :)
    ممنونم،خدارفتگانتونو بیامرزه

    باید اینستاگرام حذف کنم :) والا دا  :l

    دیگر مطالبتون هم خوب بود و خدا رحمتشون کند
    پاسخ:
    آره حذف کنید لذتی که در حذف هست در ادامه دادن نیست :)
    یعنی یجوری کار کردم که همه اینستایی ها در برن !
    نه خب شما ادامه بدید لینک بدید ماهم استفاده کنیم

    ممنونم،خدارفتگانتونو بیامرزه

  • رفاقت به سبک شهید
  • سلام عزیز دل بانوی گمنام خوبی ؟ اگه بدونی چقدر دلتنگت بودم هی گرفتاری نمیزاشت بیام این پستت رو با دل و حوصله بخونم
    دلم گرفت کاش اون موقع ها میگفتی تو خودت نمیریختی ! اصلا چرا ننگفتی ؟ من به چه دردی میخورم پس ؟!
    خدا رحمتشون کنه ان شالله همنشین اولیا و انبیا علی الخصوص حضرت زینب (س)
    بابت کتاب هم ممنونم خانمی
    راستی این روزها پست هایی که میزاری ! چه پست های قبل چه اینی که نوشتی پشتش یه دلتنگی هست .... درست فهمیدم ؟
    پاسخ:
    ههههه خفه نشی با این نوشتنت
    من قرار برود امروز به تو بزنگمآ :|
    خدانکنه دلت بگیره بازش کن!:)
    نمیدونم چرا نگفتم!!
    ان شالله 
    ممنونم،خدارفتگانتونو بیامرزه

    آره کتاب رو بخون خشنگه :)

    عه،یکم بگی نگی آره،یجورای خاصیه خودمم فک میکنم

    سلام علیکم

    نکنید این کارهای عجیب و غریب رو! خب کلمات کلیدی برای چی آفریده شده که بعضا مثل برادر جابر عزیز توش داستان می نویسند!؟:) هشتگ رو بگذارید برای جای خودش و کلمات کلیدی رو برای جای خودش! البته دارم عمومی میگم و الا شما که خودتون استاد ما هستید و میدونید تفاوت هشتگ داخل متن با کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو زیاده.

    یاد دوست خانم فرامرزی افتادم که به نظرم همین حدودا ایشونم فوت کردن و چقدر حرفهای شما شبیه حرفهای ایشون در اون زمان بود.. ان شاءالله خدا هر دو بزرگوار رو غریق لطف و رحمت کنه.

    فاجعه بارتر از احکام وفروع، اصول دینی هست که هیچ وقت اونطور که باید آموزش داده نمیشه. آموزشی که بچه رو به چالش و تفکر و تعمق در مسئله ی توحید و نبوت و معاد بکشه به چالش در مسئله ی عدل و امامت و ولایت بکشه. بچه رو نسبت به اصول عقایدش دغدغه مند نمی کنه و در نتیجه اگر هم با اصول آشنا بشه هیچ وقت در اصول به استحکام فکری و اعتقادی نمیرسه و با کوچکترین شبهات کل دینش میره رو هوا! و یا خدای نکرده یک عمر بدون فهم و ایمان و صرفا کورکورانه یک سری اعمال و احکام رو انجام میده! اینها واقعا درد داره و واقعا ظلمه.. خود ما چقدر از جهل به احکام و فروع ضربه خوردیم؟ حالا حساب کنید در مورد اصول چه به سر انسان میاد؟ واقعا ظلم بزرگیه..
    پاسخ:
    سلام بزرگوار

    خب همینش خوبه دیگه، جستجو اینا رو بیخیال میشیم حس و منظور نوشتن بود،
    اصلا از کلمات کلیدی استفاده نمیکنم،به ندرت... 

    بله حدودا باهم بودن فقط یادم نمیاد اول اوشون فوت کردن یا اول ایشون
    به هرجال که خدا همه رو بیامرزه و غرق دررحمت باشن ان شالله

    بله اون اصول که جای خودشو داره
    بده دیگه بقول شما ظلم ....
  • آبجی خانوم
  • سلام علیکم

    باور کنید ما از اونها نیستیم که توی اینستا هشتگ نامرتبط بزنیم

    قرین رحمت حضرت حق باشن ان شالله. یاد مادربزرگم افتادم که بعد از گذشت چهارده سال هنوز پشیمونم که چرا نرفتم نبوسیدمش

    درباره بخش آموزه ها به خاطر ترس از غیبت سکوت اختیار میکنم ولی اووووف اوووف از دست مردان و زنانی که حتی احکام نجاست و طهارت رو هم بلد نیستن

    این کتاب رو نخوندم ولی قلم روانی داره نویسنده ش. ممنون از معرفیش

    خب بنویسید دیگه! حواستون هست شما یه سه چهار روز دیگه صبر میکردید قشنگ یک ماه ما رو از قلمتون محروم کرده بودید ! نکنید این کارا رو

    +
    دو دور چک کردم ببینیم بخشی جا مونده باشه از اظهار نظر :)
    پاسخ:
    سلام علیکم بزرگوار
    نه شما که نه مثلا بعضیا ;)

    خدا رحمت کنه گذشتگان شمارو،خیلی حس بدیه!!

    بعله امان از دست اون آدما...

    خیلی قشنگه بخونید حتما!

    کم سعادتیه من دیگه!چشم ان شالله مینویسم و شماها رو مستفیض میفرمایم ;)

    +شما لطف کردید
    :)
  • علی رسولان
  • گریه دار بود
    واقعن این زندگی هیچ ارزشی نداره
    گاهی اوقات میگم بزنم به سیم آخر بعد بی خیال میشم
    عجب اوضاع ناگورایه
    پاسخ:
    اینکه زندگی هیچ ارزشی نداره رو قبول دارم 
    ولی دوسش دارم!

    انوقت سیم آخرش چی میشه؟!

    خعیلی ....

  • علی رسولان
  • داستهای ، داستان های بی انتها!
    پاسخ:
    ممنون از دقت 
    :)
    سلام
    خداقوت
    مبهوت نوشته روی مزار شهید هستم همچنان...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون

    همین تصویر این پست رو میفرماید؟
    حالا اگه از لحاظ دیگه ایی میگید شهید نمیدونم ولی شهید نیستنها
    دخترعموم بودم فوت شدن به علت بیماری!

    و البته میبینم که کتاب معرفی میکنید...از کی؟خوبی الان؟
    خدا همه مریض هارو شفا بده ان شاءالله...نگرانت شدم اصلا!
    پاسخ:
    از وقتی بهروز کتاب میخونه خخخخ چه سوژه ایی شده ها!!
    بعله خیلی خوبم :)
    جدای شوخی خب من که قبلا از این سابقه ها داشتم
    آمیــــــن 
    ولی خیالت راحت 
    انا لله و انا الیه راجعون...

    دعا کن شهید شیم..همه مون...
    پاسخ:
    :)
    این آِه یه آرامش خاصی داره ها البته با یه ترس خوبی

    ان شالله ؛اگر شهید نشیم .....
  • صحبتِ جانانه
  • ُسلام

    کی فوت شده رفیق؟
    دل آدم می گیره که!
    کی فوت شدن این خواهرمون؟ چرا اطلاع ندادین نماز بخونیم:(
    پاسخ:
    سلام برشما

    6ماه پیش!
    میگم که اصلا نمیخوام باور کنم یا بگم که نیست ...

    خداهمه رفتگان رو بیامرزه 
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی تسلیت می گم درگذشتشون رو.ان شاءالله هم نشین اولیاء و انبیاء باشند. پست جالبی بود. بابت معرفی کتاب هم خدا خیرت بده. دلم تنگ شده بود برات.
    پاسخ:
    سلام خانم
    ممنونم،ان شالله

    :)
    ما بیشتــــر

    آره کتابه خیلی خوب و جالب و قشنگه بخونش حتما 

    ممنونم از حضورت 
    خیلی عالی ...
    پاسخ:
    خوندید؟؟

    :)

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">