و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

 

خوشبحال اونایی که صدای خوب دارن و بلدن صدا و سوز صداشونو جای خوبی خرج کنن!!

یه موذن تو مسجدم* هست یعنی اذان که میگه روحت پرواز میکنه انقدر خوشگل اذان میگه فقط دوستداری  صوتهایی که ازبلندگو خارج میشه،چه میدونم امواج صوتیی که ارسال میشه، همه رو با تک تک سلولهای بدنت جذب کنی!!تازه خدا خدا میکنی مکبر هم خودش باشه که دیگه بساطت جوره!

نه اسمشو میدونم نه فامیلی، واسه دعا کردن میگم خدایا همونی که خیلی خوشگل اذان میگه!قبوله دیگه؟!

 شاید الان خیلیاتون بگید اگه نماز رو با عشق بخونی و اینجوری و اونجوری خودت بساطت رو جور میکنی ولی اینا همه اش واسه خوباس،ما با همین چیزا یکم بگی نگی تا پشت بوم میفرستیمش وگرنه نمازمون که تا سقف هم نمیره!اینجوری دلمون یکم خوش میشه!

چقدر دلم یه نماز میخواد توحیاط سقاخونه،وقتی قنوت میگیری گنبد طلاش از بین دستات دیده بشه!بعد نماز هم بری یه لیوان آب از سقا خونه بخوری، انوقته که واقعن حس میکنی تمام رگ و ریشه های بدنت دارن شکر میکنن.

چقدر این وقت سال که میشه دلم میگیره،نه دلگیری غصه دار،دلگیری که یاد خاطرات خوبت میندازه که دیگه هیچوقت برنمیگردن و فقط حس و خاطراتشون برات میمونه!اصن این وقت سال انگار واسه خاطرات خوبه انگار باید اتفاقات خوب تواین زمان از سال بیافتن و اینجوری این موقع از سال بشه بهترین!

چقدر این روزها داره تند تند میگذره و من غم دارم از رفتن رجبی که بازهم ازوجودش استفاده نکردم...هرچند ماه شعبان میاد با کلی جشن هاش با کلی شادی هاش ولی دلم تنگ میشه برای ماه رجب که آیا باشم سالِ بعدی ،اعتکافی، یا من ارجوهی...چقدر من این دعا رو با صدای استاد فرهمند دوستدارم چه آرامشی داره!

الان که از شعبان گفتم چقدر دلم برای مراسم های مهدیه تنگ شده،خدا کنه امسال هم توفیق بشه همه ی مراسما رو بریم خدا کنه لیاقت داشته باشم و دعوت بشم!

هعی آدم حتی اگه بخواد از خاطرات خوبش هم بنویسه آه میکشه ها....

چقدر زمان داره میگذرهچقدر این روزها داره تند تند میگذره و من کاری از پیش نمیبرم...

بگذریم انگار خاطرات خوشت رو هم نباید تکرارو تصور و تجسم و بازبینی و... کنی!!


*همون مسجدِپست یه ماجرا(فعلن زدم به نام خودم)

نظرات (۳۲)

  • علیرضا مهدویان
  • از وبلاگ های مذهبی مثل وبلاگ شما خوشم میاد. ای کاش مذهبی ها یک شبکه منسجم داشتند و با هم در ارتباط بودند.
    دعوتتون میکنم که از وبلاگ ما دیدن کنید: ISUPOL91.IR
    ما24نفر، جمعی از مؤذن های جامعه هستیم و روی رشته خودمون تخصصی کار میکنیم.

    از تبادل لینک هم استقبال میکنیم. باشد که نام ما هم در جمع حبیب های شما قرار بگیرد.
    سلام
    خوشیرینی مسجدتون:)

    پاسخ:
    سلام

    هان؟
    کی بود من نبودم؟؟

    :)

    چشم شما باش شیرنی هم میدیم
    اصن شام میدیم
    خوبه؟
  • دانشجوی کلاس اول دبستان
  • سلام

    خوش به حالتون که دلتون برای کارهای خوب تنگ می شودد
    پاسخ:
    سلام
    هعی...


    با سلام و درود

    18نکته از فواید روابط جنسی سالم

    در پیش نویس ها(ESSA.IR)
    سلام
    پس شیرینیش کو؟:))
    آره جالبه که حتی یادآوری خاطرات خوب هم باعث میشه آه بکشیم
    ماه خوبی بودحیفش ولی ماه بعدی هم خوبه:)

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام خانم

    شیرنی چی؟
    چی شده؟؟

    :)

    بعله 
    صد در صد

    علی یارت 
    سلام رفیق

    منم دلم گرفت :(
    خدایا یه زیارت ناب نصیبمون کن

    بگو آمین
    پاسخ:
    سلام بانو

    نه حالا جشن شده ولش کن 
    دلتو باز کن

    آمیــن
    ;)
    امّا اعمال مشترک پس چند عمل است :
    اوّل:هر روز هفتاد مرتبه بگوید:
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ
    دوم: هر روز هفتاد مرتبه بخواند:
    أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا إِلَهَ إِلا هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ الْحَیُّ الْقَیُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ.
    در بعضى روایات«الحىّ القیّوم»پیش از«الرّحمن الرّحیم» است،و عمل به هر دو خوب است،و از روایات استفاده مى‏شود،که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است،و هرکه ر هر روز این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند،مانند این است که در ماه‏هاى دیگر هفتاد هزار مرتبه استغفار بجا آورد.
    سوّم:در این ماه صدقه بدهد،گرچه نصب دانه خرما باشد،تا حق تعالى بدن او را بر آتش دوزخ حرام کند.از امام صادق علیه السّلام‏ روایت شده:که از وجود مبارک ایشان درباره فضیلت روزه رجب سؤال کردند؟فرمود:چرا از روزّ شعبان غافل هستید؟راوى عرض کرد یابن رسول اللّه کسى‏که یکروز از شعبان را روزه بدارد،چه ثوابى دارد؟فرمود:به خدا سوگند بهشت پاداش آن است،عرض کرد یابن رسول اللّه بهترین‏ اعمال در این ما چیست؟فرمود:صدقه و استغفار،هرکه در ماه شعبان صدقه دهد حق تعالى آن را رشد و نموّ دهد همان‏گونه که یکى از شما بچّه‏ شترش را رشد مى‏دهد،تا آن‏که در قیامت درحالى‏که به اندازه کوه احد شده باشد به صاحبش بازگردد.
    چهارم:در تمام این ماه هزار مرتبه بگوید:
    لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ لا نَعْبُدُ إِلا إِیَّاهُ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ
    این ذکر پاداش بسیارى دار،از جمله اینکه در نامه عملش عبادت هزار ساله بنویسند.
    شیخ از صفوان جمّال روایت کرده است که امام صادق علیه السّلام به من فرمود:کسانى را که پیرامون تو هستند،به روزه شعبان وادار کن.گفتم:فدایت شوم،مگر در فضیلت آن چیزى مى‏بینى؟فرمود:آرى رسول خدا صلى اللّه علیه و آله هرگاه هلال شعبان‏ را مى‏دید،به منادى دستور مى‏داد تا در مدینه ندا کنند:اى اهل مدینه،من از جانب رسول خدا صلى اللّه علیه و آله به سوى شما ارسال‏ شده‏ام،آن حضرت مى‏فرماید:آگاه باشید،به درستى که شعبان ماه من است،خدا رحمت کند کسى را،که مرا در ماه من یارى کند،یعنى روه بدارد آن را،سپس امام صادق علیه السّلام چنین گفت: امیر المؤمنین علیه السّلام مى‏فرمود:از هنگامى‏که شنیدم منادى رسول خدا صلى اللّه علیه و آله در شعبان ندا داد،روزه شعبان از من فوت نشد و تا زمانى‏که زنده هستم به خواست خدا از من فوت نخواهد شد.پس مى‏فرمود:روزه دو ماه شعبان و رمضان مایه توبه‏ و آمرزش خداست.

    یاد کتاب امشب با من برقص افتادم 

    دختره عاشق صدای اذان مکبر دانشگاهشون شده بود ؛ چه داستانیه بخون حتما" 



    آره تو این ماه اتفاقات خوب میفتن ان شاءالله :) 

    چقدر عاشق این ماه رجب و شعبان هستم 

    اصن تولد مهربان ارباب میاد یه حال عجیبی ... 



    یا خدا نگاهی... 

    التماس دعا 
    چقدرم خوب که بالاخره شما یه متن نوشتین
    دوست داشتنی بود
    خوش به حال اونایی که صداشون خوبِ
    پاسخ:
    اگه تنبلی بذاره بیشتر مینویسم
    آمــا

    :)
    سلام خیلی عالی نوشتید البته تنها زمینی که بی ثمر نمیمونه زمین نماز هست وحتما خدای مهربان چیز به ادم میده پس خوشحال باشید که ازخدا مهربان سود خواهید برد/
    ازطرف دیگر بعضی ازنوشته ها چون ازعمق جان آدم نشات میگیره تاثیر خوبی هم داره مثل همین نوشتهاتون که خیلی عالی هستند امیدوارم موفق وسربلند باشید
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    ممنونم از حضورتون
    ان شالله  که همینطور باشه

    لطف شماست 
    ممنون

    عزتتون مستدام

    یا من ارجوه لکل خیر...

    عالیه این دعا

    التماس دعا ...واقعا رجب حیف بود من که خوب استفاده نکردم :(
    پاسخ:
    آره واقعن
    حیف دیگه تموم شد!!

    محتاجیم به دعا خانم
    منم همینطور
  • هیئت مجازی کتاب
  • سلام

    دعوتید به در تکاپوی معنا

    http://heyateketab.blog.ir/post/207


    پاسخ:
    :)
    سلام

    آخ....چه زود زمان میگذره....


    چه زود رجب هم تموم شد...
    پاسخ:
    سلام

    خیلی زودتر از اونچیزی که فکرشو کنیم
    سلام دوست خوب و مومنه عزیز
    اول تبریک میگم برای چادری شدن دوستتون خیلی خوشحال شدم , میدونم کمال همنشینی با شما بوده که اینطور شده
    دوم اینکه صدای موذن که خیلی قشنگ میشه ناخود آگاه آدم هرکاری داشته باشه میگه بزار برم نمازم رو بخونم شور و هیجانی درونش ایجاد میشه ... محله ما مسجدی هست موقع اذان چند نفری از محله اعتراض کردن برای صدای اذان از موقع دیگه پخش نمیشه !
    وای صحن حرم رو گفتی ! همیشه موقع نماز خوندن میگم برگردم خونه چطور نماز بخونم اینجا به این قشنگی :))
    پاسخ:
    سلام بانوی مهربان
    از طرف اوشون تشکر میکنم
    خخخخ همین حرفو بهش زدم (واسه اینکه شوخی کرده باشیم و از این حرفا) داشت منو میخورد ترسیدم والا

    نه بابا خودش یه تصمیم عظیمی گرفته :)
    ما از این عرضه ها نداریم


    خیلی بده به صدای اذان اعتراض میکننا

    ان شالله روزیت بشه 
    سلام و عرض ادب
    بله صدای بعضی موذن ها واقعا زیباست روحت پرواز میکنه
    پست زیبایی بود ممنون
    خوشحال میشیم به وب ما هم سری بزنین
    یا علی التماس دعای فرج
    پاسخ:
    سلام

    بله واقعن

    علی یارتون
    سلام بانو
    خدا حفظش کنه
    برای بنده هم اون روزا تجربه شده ، متأسفانه دیگه بر نمیگردن
    من از صدای استاد کریم منصوری و استاد راغب مصطفی غلوش خوشم میاد

    در پناه خدا باشید
    پاسخ:
    سلام بزگوار

    واقعن!!

    اوناهم از صدای شما خوششون میاد
    نه شاید نیاد :)


    هعییییی
    فقط آه کشیدنم میاد((
    پاسخ:
    آه کوتاهترین دعاست

    :)
    چرا به سه شنبه یه جور دیگه نگاه کن که کمر هفته شکسته میشه به آخر هفته زودتر میرسیم:):):)
    پاسخ:
    خب حتی اگه هفته رو هم تموم کنه شی گرا داره خب..

    :)
    سلام
    آره من دلم یه زیارت می خواد 
    یه نماز توی صحن 
    امروز یه خواب خوب دیدم از صبح مدام مرورش میکنم و لبخند میزنم

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام

    ان شالله بزودی زود روزیتون بشه!!!


    به به خواب خوب خیلی وقت ندیدم
    دلم خواب خوب میخواد :)


    علی یارت بانو
    صدای خوب نعمته مخصوصا در راه خیر خرج بشه
    سلام بانو
    من صدای مرحوم موذن زاده اردبیلی رو خیلی دوست دارم دلنشینه...
    پاسخ:
    آره واقعن

    سلام برشما خانم

    اووووف  اون که اصن نگو
     اذانشون ک پخش میشه ها دل آدم فقط و فقط تواون لحظه نماز میخواد

    :)
    به هوای حرم صحن رضا(ع) محتاجم
    پاسخ:
    ان شالله روزیتون بزودی زود
    کلی دلمون رو هواییِ حرم کردید...  قبل خوندن این پست، حسِش اومده بود
    این پستتونو که خوندم شدم +کمی بودن
    + ان شاءالله به همین زودیا قسمت همه محبین اهل بیت(ع)
    پاسخ:
    خب خداروشکر هوایی حرم شدن هم نعمته
    ان شالله روزیتون بزودی زود

    ان شالله
    :)

    برخی از مردم از رسول اکرم در خواست کردند:ما را به کاری راهنمایی فرما که با انجام دادن آن وارد بهشت شویم؟

    حضرت فرمود:اذان بگویید و اگر نتوانستید امام جماعت شوید.

    پرسیدند:اگر این را هم نتوانستیم چه کنیم؟فرمود: در صف اول نماز جماعت حاضر شوید که وارد بهشت خواهید شد.

    پاسخ:
    ممنون

    رسول خدا صلی الله علیه و آله:

    آگاه باشید! هرکس اذان بگوید و تنها خدا را در نظر داشته باشد،خداوند ثواب چهل هزار شهید و چهل هزار صدیق به او عنایت کند و چهل هزار از گناهانکاران امت مرا به شفاعت او داخل بهشت 'گرداند.

    پاسخ:
    +

    ممنون 
    خب همه رو تویه کامنت بذارید
    :)
    سلیمان جعفری می گوید:از معصوم علیه السلام شنیدم که فرمود: در خانه ی خویش اذان بگو تا شیطان ازآنجا بگریزد و کودکان نیز به آن ذکر آشنا شوند.
    پاسخ:
    حق حق
    رسول خدا صلی الله علیه و آله:
    به درستی که شیطان وقتی صدای اذان را می شنود فرار می کند.
    پاسخ:
    انوقت یه کسانی انقدر اعتراض میکنن بلندگوهای مسجدو قطع میکنن
    وقت اذان ک میشه صدای رادیو تلویزیون رو میبند
    متاسفانه
    رسول خدا (ص) :
    اگر مردم می دانستند چه فضیلتی دارد اذان گفتن و شرکت در صف اول جماعت ، هر آینه برای این کار قرعه کشی می کردند
    پاسخ:
    اینه خوشبحال موذنا
    :)
    پاسخ:
    خوشم میاد عین خودم کامنت میذارید
    وقتی میرم وب بعضی دوستان
    یوقتایی میمونم جواب چی بگم!پس کار سختیه!

  • یک خبرنگار ...
  • سلام ،
    این طور که شما نوشتی پس
    منم چند تااا مسجد دارم واسه خودم !! ... :))

    + آره ...
    زیباتر از صوت استاد فرهمند سراغ ندارم ... 
    پاسخ:
    سلام
    عه شما هم مسجد داری ;)

    +
    :)
    یاد زمون بچه گیام افتادم ,یه زمون موذن مسجدمون بودم.
    پاسخ:
    حالا اگه صداتون خوب بوده که چقدر عین من دعا گو داشتید

    نمیدونم چرااشک توچشام جمع شد!
    پاسخ:
    اشک...

    منم خودم یکم حس غم داشتم!!
    یحتمل منتقل شده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی