و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

میگن تا توی موقعیت قرار نگیری نمیفهمی،حکایت من شده!

قرار شد چندتا کتاب ببرم واسه بچه ها ولی انگار دلم نمیومد!!

هی یکیشو برمیداشتم و میگفتم نچ حیفه اگه خرابش کنن؟بذار اون یکی رو میبرم... دوباره یکی دیگه،میگفتم اگه گمش کنن؟

خلاصه جدالی بود درونم!خیرو شر درونم به جون هم افتاده بودن!

تازه فهمیدم چقدر خسیسم!!خسیس نیستما! ولی خب این هم یجور خساسته دیگه!

دل و زدم به دریا و خیر درونم برنده شد، نه یکی نه دوتا... همه رو باهم بردم!

مراد از همه چندتایی بود که اسم برده بودیم و اونا نخونده بودن!5تا میشد!تقریبا هم حجیم!

الان یه حسی دارم،حسی شبیه دل نگرانی!!


خودم به خودم کلی بدوبیراه گفتم!

خوبه آدم مراقب وسائلاش باشه ولی نه دیگه انقدر!اونم الکی!والا...!

:)

نظرات (۲۰)

منم دلم نمیاد کتابام رو به کسی قرض بدم
همه چی رو می‌تونم ولی کتاب نه! گم بشن افسردگی می‌گیرم :(
پاسخ:
شما هم
:)


سلام

یاد داستان ( گمونم امام محمد غزالی باشه) یکی از اندیشمندان اسلامی افتادم

میگن بارشو بسته بود و داشت مسافرت میکرد به جایی که ناگهان در میانه راه اسیر راهزن ها شد همه چیزشو ازش گرفته بودن... دید به کتابهاش هم رحم نمی کنن و دارن بار الاق خودشون میکنن گفت هر چیزی رو که میبرید ببرید فقط این کتابها رو نبرید اینها که به درد شما نمی خورد...

رئیس راهزانا گفت مگه تو این کتابا چی نوشته که اینقدر ناراحتی؟

غزالی گفت: همه علمم توی این کتابهاست..

راهزنه گفت: علمی که بار الاق بشه و بره هیچ ارزشی نداره...

بعد از اینه که غزالی متحول میشه... یاد یه داستان دیگه هم افتادم که خیلی باحال تر از اینه ولی وقت ندارم بگم:)

نگران کتابا نباشید... شاید تمام مطالب اون کتابا رو هم اگر میخوندید به این اندازه به درک و وسعت فهم شما نمی افزود که این بخشیدن و کمک به دوستاتون در بالا بردن فهم شما اثر داره (جمله بندی درست بود؟)

آخه ما فکر میکنیم این اطلاعات و مطالعاته که فهم ما رو بالا میبره اما همه اینها فرعه و اصل چیز دیگریست بحث علمی خاص خودشو داره.. امام خمینی توی کل عمرش بیش از دویست کتاب نداشته در حالی که منی که یک هزارم امام هم نمیشم حداقل هزار تا کتاب توی کتابخونم هست. اما اون کجا و من کجا...

دیروز به همسرم میگفتم شاید اگر الان قیامت من رخ بده میبینم که مثلا وقتی که برای اصلاح محاسنم میذاشتم خیلی بیشتر منو به خدا نزدیکتر کرده تا نماز شب و مناجاتها و دعاهایی که خوندم...

بنظرم کار خیلی پسندیده ای کردید اصلا هم نگرانش نباشید...

پاسخ:
سلام بر شما
نه دیگگه باید داستان دوم رو میگفتید تا ماهم متحول بشیم!!

:)

بله جمله بندی درست بود مفهوم رو گرفتم!
بله خب درسته!
نه دیگه الن از نگرانی دراومدم!
تازه به فکر افتادیم باچندتا از بچه ها چرخشی کتاب بخریم!
این حسِ مثبت بود خداروشکر

:)
الهی بگم چی نشی دختر
:)))
پاسخ:
هان
فکر کردی !!
:))
  • منور الفکر
  • ببینید من ناجور میفهممتون...البته فقط به کتابام به این غلظت دلنگرانم و دست بده م هی میلرزه
    پاسخ:
    خوبه دیگه درک کننده یافت شد!
    من تازگیا اینجوری شدم!
    یعنی شاید چون سبکشون فرق کرده برام مهمن!

    تازه فهمیدین چقدر خسیسین !!!؟؟؟

    ولی خسیسم نیستین !!!؟؟

    خوبه...


    ولی کتاب

    عین بچه ی آدم میمونه...

    آدم بچه ش رو دست هر کسی نمیده...
    پاسخ:
    خب منظورم اینه که خساست نیس!
    ی جور حس مالکیته 

    بچه ی آدم!
    نه دراون حد
    شاید ی درجه کمتر
    من که دل کندم فعلا!
    :)
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • ببین مال دنیا با آدما چکار میکنه . . . 

    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

    :)
    پاسخ:
    :))

    فعلا که زدیم توگوشش
  • محمد علی رنجبر طزنجی
  • سلام

    دل کندن سخته...
    پاسخ:
    سلام

    شدید!!


  • عـــطـش ...
  • سلام
    رفاقت به سبک حبیب 13
    به روز شد

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام

    ممنون
    میام میخونم
    :)
    غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
    ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
    پاسخ:
    جواب خوبی بود!!

    :)
    ای خسیس
    پاسخ:
    :)


    آخه کتاب فرق میکنه!
    تا خودت یه ذره لازمش داریبه بند دلت وصله کتابه:|
    پاسخ:
    حالا اگه کتابها خونه بودن نگاشون هم نمیکردما
    ولی الان هی دلم میخوادشون
    :))
    سلام
    اینقدر این مال دنیا باشه من خودمو میگم نباشم
    بعد از صدسال عمر باعزت دل به مال دنیا نبندید شما دیگه چرا:(:(:(
    پاسخ:
    آره خب موافقم
    آما....
    دل کندم دیگه!
    :)
  • چشم چشم دو ابرو
  • :)
    پاسخ:
    :)

    سلام

    سکوت نکنیم.... 


     http://zareh.blog.ir/post/584
    پاسخ:
    آل سعود...!!
    از نسل آل زیاد و آل مروان!
    بابا خسیس
    شوخیدم
    مال دنیا ارزش نداره
    الکی گفتم.. داره ولی کم :)
    پاسخ:
    نه دیگه دارم این خساست رو کنترل میکنم!
    کم بشه!
    نه داره که نه!
    داره! اما ارزش بخشیدن رو هم داره!
    سلام
    حق دارید
    برخی ها امانت داری رو نمیدونن یعنی چی
    من هم کتاب دادم به رفقا به امانت و بهشون هم گفتم که امانت هست
    وکتاب رو بردن و معلوم نیست چکارش کردن
    وقتی این اتفاق ها واسه آدم پیش میاد دیگه دلش نمیاد امانت به کسی بده
    ولی در کل ابن هم خودش مبارزه با نفس هست یه جورایی
    پاسخ:
    سلام
    دقیقا بعضیا وقتی کتاب رو برمیگردونن
    قشنگ میتونی تشخیص بدی اون مدت وعده های غذاییشون چی بوده!
    :)


    سلام
     مهم اینه که آخرش همه رو بردین....این خیلی خوبه
    پاسخ:
    سلام
    بله بردم اما خب ب زحمت 
    الان هم (البته الان نه دیگه تاغروب) همش استرس داشتم!
    :)
    منم خوب میشم!

     به سلامتی "خدا "
    که هر موقع دلم واسش تنگ شه
    خودشو نمی گیره !
    قهر نمی کنه !
    به حرفام گوش می ده !
    اذیتم نمی کنه !
    بهونه نمی گیره !
    از همه مهم تر اینه که ترس از دست دادنش رو ندارم !
    پاسخ:
    و خدایی که در این نزدیکیست!
    :)

    خب گاهی ادم روبعضی وسایلاش بیشتر حساسه
    یکی مثل شما روکتاب یکی هم عین من روساعتاش.......
    ی جورایی بچه هام حساب میشن ساعت مچیام
    نگران نباشید....ماهم اینگونه ایم:)
    پاسخ:
    عه پس مشکل خاصی نیست!؟
    خیالم راحت شد
    :)

    ان شالله همیشه ساعتاتون کوک باشه!



  • سید مرتضی
  • موفق باشید و خسیس نباشید


    پاسخ:
    سلامت باشید
    ان شالله 
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی