و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

نوشته از پذیرفتن خانمهای بد حجاب معذوریم

بعد میری میبینی فروشندش بدحجابا رو گذاشته توجیب چپش!!

نمیخوام بگم ماها خیلی محجبه ایم و روبند میزنیم میریم بیرون

نه! امــا حجابمون رو حفظ میکنیم اینا دیگه فکر میکنن مفازه هم شده حالِ خونه اشون!

نگرانم یوقتی از حال برن!


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ی دوست دارم خیلی باحجاب نیس!

ن اینکه بگم خیلی داغونِ نه ولی خب اونطور که باید نیس!

قبلا که مجرد بود باز یکم بیشتر رعایت میکرد اما الان نه!

هیچوقت هم حرفهام اثر نداشته!فکر کنم خلوص نداشته!

به هرحال ارتباطم رو قطع نکردم!که بره بگه چادریا اِلنُ بِلَن!

اما هرکاری کردم براش!

یوقتی باهم بیرون بودیم و آستین مانتوش کوتاه بود، اولین جایی که رسیدیم

براش یه ساق خریدم (خداییش 9 هزارتومن پول ساق دادم، از اونایی که روش گیپور کار شده خیلی هم خوشگل بود!)

اما چه میشه کرد؟طرف وقتی نمیخواد!

یه چادر رنگی سوغاتی برام از تبریز اومده فوق العاده زیباست

میخواست بره یه ممهمونی گفتم بیا اینو ببر بپوش!( پیشنهاد این چادرمو به مامانم هم نمیدم)

سرکرده کلی به به و  چهچه کردم که ترغیب بشه

بعدش گذاشته زمین میگه وای ول کن سخته!سارافون میپوشم خو!!!

خب چیکار میشه کرد؟

نه خداییش کاری میشه کرد واسه این؟؟

چندوقت پیش گفت بیا بریم خرید پیچوندمش! رابطه ام رو محدود کردم به رفت و آمد خونگی!

دلم نمیاد دوستیمو باهاش بهم بزنم!

ولی انگار کم کم داره از اون مَچ بودنمون کم میشه! دوستدارم بیارمش توراه!

ولی حیف؛ اونی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد

ولی اونی که خودشو بخواب زده رو نمیشه!


...

بوی زهــرا و مــریم و هاجـــر

از پَر چـــادرت سرازیـــر است

بشکنـَــد آن قلــــم که بنویسد:

دِمـُده گشت و دست و پاگیــر است


توی بال فــرشـته ها انگــار

حفظ ،وقت عبور می آیــی

کوری چشـــم های بی عفت

مثـــل یک کــوهِ نـــور می آیــی ...


(بخشی از شعر بوی باران سروده وحید مصلحی)

نظرات (۳۰)

سلام
اگه قراره تغییر کنه غیر مستقیم برای اینجور دخترها بهتره
امام شناسی و ولایت معصومین علیهم السلام(معرفت ایجاد محبت میکنه و محبت ترغیب میکنه واسه عمل کردن)
معاد
مباحث توحید و احادیث قدسی
خیلی خیلی خلاصه گفتم امیدوارم ناامید نشید
انشاا... همین جواب میده(مجربه)
پاسخ:
سلام

نا امید که نیستم درست میشه 
اون هم یروز به حرفام میرسه
ان شالله دیر نیست!
سلام
خداخیرتون بده
اما گاهی گوشها و چشمها بسته میشه البته منظورم به رفیق شما نیست
اما چادر یه جور اعتقاده و باید بهش برسه 
البته همسر ایشون میتونه خیلی در این امر دخیل باشه

موفق باشید
پاسخ:
سلام

نه دیگه فرقی نداره که رفیق من یا کسی دیگه
بسته دیگه!
اونکه صد البته ولی خب دخیل نبوده انگار هم مهم نیست

سلامت باشید
ممنون از حضورتون

سلام،

خدا خیرتون بده ... دعا می کنم که تلاشها و دلسوزی هاتون نتیجه بده به زودی...

 

چند تا پیشنهاد دارم!  ( لطفا بادقت بخونید)

1-  ببینید دخترایی که توی خانواده ای بزرگ میشن که رعایت حجاب در خانواده و بخصوص جمع های فامیل و دوستان اهمیت نداره، هیچوقت و هیچوقت نمی تونن توی یه همچین جمعی چادر رنگی بپوشند چون توی چنین محیطی بزرگ نشده اند و از مورد تمسخر واقع شدن می ترسند... پس نباید انتظار داشته باشید دوستتون چادر رنگی پوشیدن در یه  همچین مهمونی رو قبول کنه...

در مورد ساق دست هم شاید غرورش اجازه نداده و یا شاید باز هم از مسخره شدن واهمه داشته...

شما اول باید با خودش صحبت کنید اون هم طوری که فکر نکنه داره مورد نصیحت واقع میشه (بعضیا واقعااااا از نصیحت شنیدن متنفرن) مثلا می تونید یه روز باهاش قرار بذارید یه چیزی رو که خیلی دوست داره براش هدیه بگیرید و در یه محیط آروم، ازش بپرسید که علت مخالفتش چیه؟

حتما دلایلی که میاره اینها هستند؛ دلایلی که همه دخترای همفکرش دارند

من نمی تونم خودم رو بپوشونم که یکی دیگه به گناه نیوفته!

حجاب تو قرآن نیومده!!

تو خانوادمون رسم نیست!

از چادر پوشیدن خوشم نمیاد.

اگه خودم رو بپوشونم دیگه زیبا دیده نمیشم..

دیگه همسر خوبی نصیبم نمیشه چون الان پسرا به زیبایی دخترا توجه می کنند و من باحجاب به چشمشون نمیام!!

اگه الان حجاب داشته باشم دوستام و اطرافیانم مسخره ام می کنند.

این قانون جمهوری اسلامیه نه دستور خدا

اگه دستور خدا بود چرا همــــــــــــه الان بی حجاب شدن

چرا انقدر تبلیغ منفی هست درباره حجاب و هیشکی حجاب رو تایید نمی کنه

و کلی بهانه های مشابه!

 

2- حالا می تونید خیلی آروم و نرم از فلسفه حجاب براش بگید از اینکه برخلاف تصور رایج، علت اصلی حجاب داشتن یک زن نه برای مردها، که برای خداست...

چرا کاری رو که خدای من، رب من، پناه من و دوستدار و دلسوز همه ی عمر من و پشتیبان همیشگی من دوست داره رو انجام ندم؟

شما یه وسیله برقی می خرید یه کاتالوگ توش هست که میگه چطور ازش استفاده کنید.. این کارو بکنید و این کار رو نکنید... یعنی سازنده بهتر از شما میدونه ازاین وسیله چطور باید استفاده کرد... مگه نه اینکه خدا انسان ها رو آفریده ؟ پس حتما خودش بهتر میدونه چه کاری و چه رفتاری براشون مفید و چه رفتاری مضره... یعنی منِ انسان از یه وسیله برقی کمترم؟

وقتی من با تمام وجود درک کنم که رفتاری که من دارم مورد رضایت خدا نیست انگار پشتم خالی میشه... 

حضرت ابراهیم برای رضای خدا و در راه خدا حاضر شد حتی عزیزترین کسش رو قربانی کنه... با اینکه با تمام وجود اسماعیلش رو دوست داشت و سالها انتظار آمدنش رو می کشید... 

اسماعیل من برای قربانی کردن برای این خدای بزرگ و مهربون زیبایی هامه...

پوشاندن زیبایی ها کجا و قربانی کردن پاره ی تن  کجا؟

 

3-  اگه اهل نماز هست یه امتیاز براتون محسوب میشه .... ازش بپرسید به نظر تو چرا یه خانم حتی وقتی تو خونه خودش هستش و هیچ نامحرمی نیست، برای خوندن نماز باید حجاب داشته باشه؟ 

شما که سر نماز چادر سرت می کنی چرا جلوی مردها این پوشش رو داری؟ یعنی فقط خدای مهربون نامحرمه؟؟

و بعد ادامه بدید که همین چادر سرکردن سر نماز دلیل محکمی است براینکه فلسفه ی اول حجاب، پوشاندن خود از نامحرم نیست بلکه سرتعظیم فرود آوردن به خواست خداست.

( اینکه جلوی مرد نامحرم چادر سر میکنی و این حجاب داشتن باعث میشه مرد نامحرم به گناه نیوفته در ذیل دلیل اول حجاب -رضای خدا- قرار میگیره.... یعنی :

من جلوی نامحرم حجاب میذارم برای خدا)

4-  (باتوجه به اینکه پاسخش برای حجاب نداشتن کدامیک از بهانه های بالا بوده می تونید این هارو در ادامه بگید) چرا خودم رو قربانی هوسهای خودم بکنم یا در مسیر تبلیغات دروغین و پوچ ماهواره ها قرار بگیرم برای برانداختن حجاب...

میتونید بگید که یه لحظه به این فکر کنه چرا این همه هجمه وجود داره علیه حجاب؟ چرا این همه هزینه میشه برای اینکه روسری رو از سر دخترای این مملکت بردارند؟ یعنی باور می کنی که اونها دلسوز ما هستند؟ کسایی که با تحریم دارو رو از مریضای سرطانی دم مرگ دریغ می کنند حالا دلسوز من و شما شدن؟ چرا بی. بی.سی که از مردم خودش مالیات میگیره برای پخش برنامه هاش، یه بخش جدا داره به اسم بی.بی.سی فارسی؟؟؟ یعنی باورکنیم که این روباه پیر دلسوز همه ی فارسی زبانان و ملت ایرانه؟

در کل یه مقدار تشویقش کنید به تامل و تعمق در مسائل اطرافش... و اینکه به این دست موضوعات، سطحی نگاه نکنه...

5- بهش تاکید کنید که همه جای دنیا اسلام رو به با حجاب زنانش می شناسند پس حجاب رسمی به جمهوری اسلامی نداره... بعد هم آیات قران رو که به حجاب اشاره دارند بیارید تا با دلیل و منطق مجاب بشه...

بهش بگید که گرفتار تبلیغات منفی نشه... پشت پوسته ی دروغین این تبلیغات واقعیت زیبایی قرار داره و اون گسترش سریع  اسلام در جامعه ی غربه... و یکم منطقی اگه فکر کنه درک میکنه که علت تبلیغات عجیب رسانه هاشون هم همین وحشتشون از گسترش اسلام عزیز هستش... پس چرا ما باید از نعمتی که خودمون عامل اشاعه اش شدیم محروم بمونیم؟ (واقعا حیف نیست؟)

بگید یکم در اینترنت سرچ کنه و صحبت های زنان اروپایی و آمریکایی رو بعد از حجاب داشتن بخونه... هرچی باشه این زن ها و دخترها چون هردو فضا رو تجربه کردند حقیقتا و صراحتا به این رسیده اند که هدیه ی حجاب به زن همه آرامش و عزت نفس هستش....

6- اگه دوستتون براتون مهمه باید یکم مطالعه تون رو درمورد فلسفه حجاب بالا ببرید تا بتونید در مقابل هرکدوم از مقاومت ها و بهانه هایی که میاره جواب محکم و قاطعی داشته باشید...

7-  نباید بذارید این بحث یه دعوا و مجادله و قهر بکشه... بحث باید یه بحث منطقی دوطرفه باشه! بر اساس عقل و منطق.

8- حنما بهش متذکر بشید که : من رو بعنوان یه دوست دلسوز ببین نه یه کسی که چون خودش چادریه می خواد بقیه رو هم چادری کنه (خیلی از جبهه گیری هایی که علیه دعوت به حجاب از سوی یه دختر چادری میشه به این دلیله)

 

9- اگر فلسفه زیبای حجاب رو پذیرفت اما گفت که شرایط خانوادگی و اجتماعیش اجازه نمیده چادر بپوشه، حتما بهش بگید که لازم نیست در قدم اول چادری بشه! خیلی آهسته و نرم نرم اما صادقانه و خالصانه «کیفیت حجابش» رو بهتر کنه... مانتوی کوتاه و تنگ رو ترک کنه، دست هاو پاهاش رو بپوشونه، موهاش رو بپوشونه، آرایش کردن رو ترک کنه....

بهش این اطمینان رو بدید که فقط آرایش کردن و آشکار کردن موها بهش زیبایی نمیده... زیبایی واقعی چیز دیگه ایست... زیبایی واقعی در هر آنچیزی است که خدا دوست داره و راضیه....

این اطمینان رو هم بهش بدید که نگران ازدواج و توجه نکردن خواستگارا بهش نباشه چون پسری که ظاهر یه دختر و زیبایی های صورت او براش ملاک باشه هییییچ اطمینانی بهش نیست چراکه این زیبایی های ظاهری زودگذرند و مهمان یکی دو روز... 

یکی از آثار زیبا و عمیق چادر اینه که زیبایی شخصیت یک دختر را مهم و ملاک قرار میده  ونه زیبایی ظاهر.

10- خودش که کم کم وارد این وادی شد و کیفیت حجابش رو ارتقاء داد (ان شاءالله) ، بعد به جایی می رسه که می فهمه جز چادر هیچ پوشش دیگه ای نمی تونه راضیش کنه... اما این نیاز به گذر زمان داره ... نیاز به این داره که هم خودش از از لحاظ فکری و روحی آمادگیش رو پیدا کنه و هم خانواده و اطرافیانش...

و این آمادگی فکری مهمترین لازمه ی محجبه شدن یه دختر بی حجابه... شما هیچ وقت و به هیچ وجه نمی تونید با اجبار(حتی اگه با محبت و دلسوزی) همراه باشه دید یه دختر بی حجاب رو نسبت به حجاب مثبت کنید (به خاطر تبلیغات منفی زیادی که میشه)

 11- در حین بهبود بخشیدن به کیفیت حجابش این دختر فقط و فقط به حمایت نیاز داره... حمایت معنوی و محبت... اینجاست که نباید تنهاش بذارید و مدام خوراک فکری بهش بدید... بهش اطمینان بدید که در این راه ، خدا در بست و تمام قد حامی و پشتیبانشه و هیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت تنهاش نمیذاره... چون او یک قدم به سمت خدا برداشته (اون هم چنین قدم محکمی) خدا خیییلی بیشتر از قبل دوستش داره و ده ها قدم به سمتش بر میداره... پس استقامت کنه و در برابر هر هجمه ای که علیه ش میشه صبر کنه و با آسودگی منتظر یاری خدای مهربون باشه...

بهش هر روز و هر روز تاکید کنید که توکلش به خدا رو از دست نده و از خود او بخواد که در این راه کمکش کنه که پایداری و موفقیت در این راه بزرگ جز به خواست او امکان پذیر نیست.

 

12- دعا و توسل. برای پایداری خودش خیلی دعا کنه و متوسل به ائمه بخصوص وجود مبارک حضرت زهرا(س) بشه... که این توسل، معجزه ای بی نظیر را عایدش میکنه...

 

13- و در نهایت در تمام مراحلی که باهاش صحبت می کنید از خدا بخواهید که شمارو در این امر خطیر یاری کنه...به این اعتراف کنید که شما تنها وسیله اید برای رساندن پیام خدا به بنده اش و این خود اوست که تاثیر در دل بنده اش میذاره....هرجا حس کردید کم آوردید فقط و فقط از خدا کمک بخواهید و به او توکل کنید و نتیجه رو به او بسپارید...

 

در پایان هم یادمون نره که حجاب قبل از اینکه یه پوشش باشه یک منش هستش...

من اگر چادر بر سر دارم باید هر روز و هر روز مراقب رفتارم باشم چراکه این رفتار من میتونه عده ای رو به دین علاقمند کنه و یا خدای ناکرده...

 

خدا هممون رو یاری کنه...

واقعا شرمنده ام که اینقدر طولانی شد...

حرفهایی بود که باید برای همه مون یادآوری میشد...

یاعلی.


پاسخ:
سلام

ممنون بابت دقت و راهنمایی و دلسوزیتون
خیلی از این کارا رو انجام دادم
شخصیتش جوری نیس ک بهش بربخوره یا قبول نکنه
اصن یگ اعجوبه ای ک نگو!

همین دیگه حمایت مهمه!
وقتی خانوادش کاری نیمکنن!!
تنها از برادرش حساب میبرد و یوقتایی بخاطر حضور اون رعایت میکرد ولی بعدش میگفت 
اونم مث تو کم داره!
البته هیچوقت منکر این نیست که ماها خوبیم و ...
همیشه میگه خوشبحالت میتونی چادر سر کنی 
شماها که مقیدید بخاطر چادرتون هم شده مهربونید اما بی حجابها و بد پوششها انگار نامهربونن
(هرچند مثال کلی میزنه)

درسته عالی گفتید
قبل تر از اینکه یه پوشش باشه یه منش هست
و اینکه مهم اونه ک قبل از هرچیز طرف خودش عقل بخواب زده اشو بیدار کنه
اون نمیخواد واقعیت رو بپذیره و اونجوری بودن رو بیشتر دوستداره


باز هم ممنون بخاظر وقتی ک گذاشتید
عزتتون زیاد
عاقبتتون ختم بخیر

  • محمد علی رنجبر طزنجی
  • سلام
    مواظب خودتون ، حجابتون و افکارتون باشید!

    "باشد تا رستگار شویم"
    پاسخ:

    سلام


    ان شاالله



    والا منم چادری نیستم !
    هیچی نگم بهتره
    :)
    پاسخ:
    من منظورم اصن به چادری بودن و نبودن نیس
    منظورم به حجاب داشتن
    لزوما همه ی چادریا حجاب ندارن

    :)
    سلام والله تو بعضی مغازه ها که ادم میخواد بره از بس فروشنده های دختر و پسر تو حس وحال خودشونن ،ادم میگه باید در بزنم برم تو!!!
    اگه کسی با خدا و عشق به خدا اشنا بشه کم کم میپذیره دستورات اسلام رو،نمیشه از هیچ کس ناامید شد هدایت هرکس با خداست
    پاسخ:
    خیلی جالب گفتی آره واقعن
    باید در زد رفت داخل ...
    و این جای تاسف  دراه هرچند الان دارم میخندم!

    صد درصد
    :)

    ممنونم از حضورت
    پس حله! با این اوصاف
    به درون بنگریدآیا!

    پاسخ:
    همون دیگه درون نگریستنِ سخته!

    سلام
    با سوال جالبی به عنوان "اگر شیطان از بهشت اخراج شد، چگونه آدم و حوا را گول زد؟" بروزیم
    تشریف بیارید.

    پاسخ:
    ممنون

    sahab.blog.ir 

    این هم هدیه سحاب به شما که کارتون خیلی درسته ولی این برای اول آقایونه و بعد خانم ها

    یکی از محرمات الهیه, نگاه حرام مرد, به زن نامحرم است. این فرمان خداوند است به گروه مردان:

    ]قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکی لَهُمْ إِنَّ اللهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ[1

    «به مؤمنین بگو (در هنگام برخورد با نامحرم) چشمان خود را پایین بیندازند و عورات خود را حفظ نمایند. این برای پاکی آن­ها بهتر است. همانا خداوند به آنچه انجام می­دهید آگاه است.»

    زنان فاسد، بزرگ­ترینو قوی­ترین دام­های شیطان

    رسول اکرم صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ وَ سَلَّمَ  فرموده‏اند:

    «خداوند به ابلیس فرموده است: ... و زنان دام­های تو هستند.» 2

    و فرموده‏اند:

    «از دنیا بترسید و از زنان بپرهیزید. زیرا شیطان مانند دیده‏بان لشکر، در کمین است و هیچ یک از دام­های وی برای صید پرهیزگاران مانند زنان, مورد اطمینان نیست.» 3

    و فرموده‏اند:              «محکم­ترین سلاح شیطان، زنانند.» 4

    و فرموده‏اند: «هیچ پیغمبری از گذشتگان را مبعوث نکرد مگر آن­که شیطان امید داشت که او را به وسیله­ی زنان به مهلکه افکند و هلاک سازد و من از هیچ چیز نمی‏ترسم اینقدرکه از زن می‏ترسم.» 5

    حضرت یحییu از ابلیس پرسید:

    «چه چیز بیش­تر موجب سرور و روشنی چشم تو می‏گردد؟»

    گفت: «زنان، که ایشان تله­ها و دام­های منند و چون نفرین­ها و لعنت­های مردمان صـالح بر من جمع می‏شود، به نزد زنان می‏روم و از آن­ها دلخوش می‏شوم.» 6

    پاسخ:
    نمیدونم
    الان میخواستم یه جواب دندان شکنی بدم حیف حسش نیست

    !!
    خب درسته بخاطر نوع خلقت و ظرافتهایی که زن داره و نوع خلقت مرد و ویژگی هاش این امکان برای شیطان بوجود اومده
    این نوشته رو هم قبول دارم و منظور شما رو برای ارسال نوشته فهمیدم
    اما خواستم بگم که لال از دنیا نرم دیدم خیلیا الان میگن هان زن ها اینجورین و شاگرد شیطونن و....
    از دامن زن مرد به معراج میره!
    یعنی اونوریش هم هست!

    ممنون بابت حضورتون
  • ی آنتی زایون
  • سلام بانو
     سخته ولی فکر کنم به مرور بتونی روش تاثیر بذاری رابطه رو کاملا رها نکن ..موفق باشی
    پاسخ:
    سلام بروی ماهت
    آره کامل که قطع نکردم
    دلمم نمیاد بچه خوبیه یکم ابلهه
    :))
    مطالعه ی خودتون رو بیشتر کنید از حجاب
    پاسخ:
    صد درصد!

    به نظر من اگه میخوای روش تأثیر بذاری، بدون پیش زمینه و داوری، درونش رو خوب واکاوی کن ببین ریشه مشکلش کجاست؟
    تب یک علامت بیرونی برای ده ها مشکل داخلی است تا منشأ اون شناخته نشه دکتر نمیتونه دارو تجویز کنه...
    موفق باشی
    پاسخ:
    حرف شما کامل درست اما
    شخصبت اون خیلی پیچیده نیس که نشه فهمید
    حتی خیلی مستیقم هم بهش گفتم اما براش همه نیس
    و هیچ کاری نمکینه!
    سلام
    پس کو قسمت نظرات پست بالا؟
    پست شهید دکتر مصفی چمران رو میگم......
    خدا خیرتون بده با این پستتون
    خدا میدونه من چقدررررررررررررر عاشق این مردم!
    اجرکم عندلله...
    چمران مظلوم بود....
    پاسخ:
    سلام برشما

    از اول هم نظر نداشت!
    ان شالله تو مسیرشون بتشید

    شهدا مظلومند!
    سلام
    من نظرگذاشته بودم ولی نیس:(
    خویادم نیس دقیقاچی گفته بودم...!ولی خب شمادیگه سعی خودتونوکردین بازم اگه پیش اومدسعی کنین ان شاالله که میشه:)
    شعرهم خیلی زیبابود:))))
    پاسخ:
    سلام
    بقول یکی از دوستان شاید بیان خوشش اومده برداش برای خودش!!
    :)

    همه نطرات بدون تایید نشون داده میشن!احتمالا ثبت نشده!

    ممنون از حضورتون
  • دلتنگ گل نرگس
  • سلام.
    وبلاگ زیباى دارید.
    به ماهم سربزنید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون نظر طلف شماست
    بله حتما میام

    واسش دعا کنید
    وقت روضه چند قطره هم واسه دوستانتون اشک بریزید و بسپریدشون به اهل بیت(ع)
    پاسخ:
    دعا که بی اثر نمیشه
    حتما دعا میکنم!

    سلام
    گاهی خودمان فکرمیکنیم که خیلی به راهیم....ولی امان
    شما تلاشتون روکردید دوست عزیز
    ولی ازشما بعید بود که تنها بخاطر حجاب اون فرد کنار گذاشتینش
    مهم دل آدماس که باید باخدا باشه وبوی خدا بده
    شما خودتونم میگید خیلی وضعش بد نیست ....پس نگران نباشید وتردش نکنید
    اون دوست شماست نزارید دلش از شمارنجیده بشه
    اونوقت میخواید ثواب کنید بدتر دل یه مومن خداروهم میشکنید وگناهش هزاران برابر
    تردش نکنید مومن...یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    درسته
    منم نگفتم که تردش کردم!!
    گفتم رابطه ام رو محدود کردم به خونه 
    یعنی وقتی میبینم بیرون میریم و همش کل کل دارم 
    ترجیح میدم توخونه همو ببینیم دلمم نمیاد دوستیمون رو بهم بزنم
    همین!


    آره گاهی نتیجه اش را قایم می کنند 

    چرا... 



    ان شاءالله همگی عاقبت بخیر ِ مهربان ارباب حسین(ع) بشیم 

     
    پاسخ:
    باید از اونایی بپرسی که برمیگردن توخط

    ان شالله
  • دخترکه روستایی
  • با سلام:)
     + بعضی ادمارو باید دلیلشو پرسید ک چراااا؟!
    و احتمالا راحتی و ازادی روو بهونه میکنن:/
    خدا ب هممون کمک کنه راه درست و پیدا کنیم:))
    پاسخ:
    سلام
    خب خودشونو توجیح میکنن!!

    آمیـــن
    سلام مهندس
    +
    شماره کارتتو بده من پولتو میدم
    آبروی بنده خدا رو نبر
    پاسخ:
    اگه با سودش پس میدید که بنویس!
    6273 53 11 .....
    نچ خصوصی براتون میفرستم باقی بچه ها توزحمت نیافتن!!


    (منظور اینه که همجوره هواشو داشتم مالی و جانی)

    کاش غم و غصه هم قیمت داشت

    مجانی است، همه می خورند!

    کاش روی دهانمان کنتوری نصب می شد

    و جریمه غصه ها را به حساب آنان می ریختیم

    غصه نخوریم مردم!

    سیاست مدارها هم روزی بزرگ می شوند و به مدرسه می روند

    و دنیا مثلِ گلِ مصنوعی قشنگ می شود

    هر چیز مجانی که ارزشِ خوردن ندارد!

    پاسخ:
    هرچیز مجانی که ارزش خوردن ندارد!!


    ...

    خوش آمدید

    َما هم ادامه بدید
    مثه کنترلتون رو از دست ندسد 
    و طرف مقابل رو با گلابی مشت زنی اشتباه نگیرید
    پاسخ:
    بله ادامه میدیم

    نه ما نرم خوییم!!
    :)
    با سلام
    با مطلب جدید
    اسلام و انتخاب محل سکونت، بخش نخست
    به روزم
    منتظر نظرات سازنده شما هستم
    پاسخ:
    با سلام بر شما :)

    حتما میام میخونم
    ممنون
  • دکـ لـ مـ هـ
  • قضیه مشابه این زیاد واسم پیش اومده... اوایل فک میکردم طرف خیلی مقصر نیس، شاید موقعیتشو نداشته یا شاید نادانسته...

    بعد دیدم با اینکه مطلعش کردم و اونم قبول کرد و حتی موافق بود، بازم راه قبلشو ادامه میده!!!!

    شکل گیری شخصیت از دوران کودکیه، و وقتی نادرست شکل گرفت، دیگه واقن سخته تغییرش
    پاسخ:
    درسته

    ولی خب دیگه طرف وقتی بزرگ میشه عاقل میشه
    خوب و بد و از هم تشخیص میده باز چرا؟!!

    نمیدونم
    به هرحال خدا عاقبتمونو بخیر کنه!


    سلام خواهر نزدیک 


    میدونی حرکتت تو خرید ساق دست و چادر بسیار زیبا بود ، بهت افتخار میکنم :)
    ( بگو حالا مگه تو کی هستی که به من افتخار می کنی!!!) 


    بعضی خودشونو به خواب میزنن ، بعضی هم بیدارن اما... تو بیداری چیزی برای دیدن
    نمی بینن! مثلا" از منه چادری هیچی نمیبینن که بخوان بیان به سمت چادر! 


    نمیدونم این درسته یا غلط ؛ ولی آدم خواه یا ناخواه رو دوسش تاثیر میزاره 

    با رفتار خودش روش تاثیر میزراه 

    هرچند
    قبول دارم بعضی ها اصلا حجاب دوست ندارن اما محبت نتیجه میده! 


    خب مثلا" ما تو کلاسمون یه دختری هست ، سر کلاس بین اون همه پسر و پیش استاد رو صندلی طوری میشینه که حتی استاد بهش تذکر میده!

    ترم اول همینطوری گذشت

    ترم دوم یکم بیشتر باهم حرف زدیم و به هر حال الان با هم دوستیم 

    یه بار خودش حواسش نبود ، من دیدم که یکی از پسرهای کلاس چقدر بد داره بهش نگاه میکنه ، اینقدر نگاهش بد بود به این دختر ،که دلم می خواست برم بزنم تو گوش ِ پسره 

    وقتی اومدیم بیرون دوستمو کشیدم کنار گفتم: فلانی بدجور نگاهت می کرد به خاطر اینکه چادر نداشتی و بد نشسته بودی 

    و بهش گفتم که اینقدر از دست پسره اعصبانی شدم که می خواستم بزنم تو گوشش! 

    گفت من دختر ِ راحتیم گفتم اسم این راحتی نیست ،

    هر چی گفت جواب دادم بهش 

     و انگار دید برای من ارزش داره ، 

    از اون موقع سر کلاس بهتر میشینه و چادرش رو حداقل میزاره دورش باشه. 

    فکر نمیکردم گوش بده ، اما گوش داد شاید چون یادش اومد باارزشه :) 


    رفتار تو هم خیلی خوب بوده ، محبت ها بی نتیجه نیست مطمئن باش :) 



    پاسخ:
    سلام بروی ماه شما!

    نه بابا باعث افتخارمه که باعث افتخارتم!

    آؤه خب محبت نتیجه میده
    ولی طرف نتیجه اش رو قایم میکنه!

    خب خداروشکر صحبتت نتیجه داده!

    خدا عاقبتمون رو بخیر کنه!

    سلام و درود
    ممنون از وقتی که میگذارید
    موفق باشید



    التماس نور
    پاسخ:
    سلام بر شما

    ممنون از حضور شما


    یاعلی
    پاسخ:
    علی یارتون

  • کـــ ـوثــر ◘مـــآهــ ◘
  • سلام
    خیلی قشنگ بود...
    شعرشم عالی بود!

    سپاس.
    پاسخ:
    سلام 
    :)

    ممنون از حضورت
  • **انسان غریب**
  • چی بگم والا من تو کار بشر موندم خدا دیگه خودش ...

    خوبه که دلسوزید از خدا که شکر میکنید بابت این نعمتش؟

    دعامون کنید به شدّ
    پاسخ:
    خدا عاقبتمونو بخیر کنه!


    محتاجیم به دعا
    غصه نخورید...
    خلوص را حفظ کنید ودعا را برایش...
    خدا بی جواب نمیگذارد.روزی جایی میلرزد پای دل ش برای پرحیایی...
    پاسخ:
    چقدر خوب گفتید!!
    روزی میلرزد پای دلش برای پرحیایی..!
    خداکنه زود باشه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی