و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...


توی فضای مجازی اون دسته که اهل چت روم ها هستن که بمانند...

اونا تکلیفشون مشخصه چون واقعا چت مزخرفترین مکانیه که من میشناسم همش خالی بندی و چرت و پرت و حرفهای بیخود و.... است 

امیدوارم اگه کسی واسه اولین بار پا به نت گذاشت یا پاش به چت روم باز نشه یا انقدر عاقل باشه که خر نشه با حرفای و بحثهای مطرح شده ی اون تو..!!!

خوشبختانه یا متاسفانه توی هیچ شبکه ی اجتماعیی هم عضو نیستم !!

ولی میتونم به اندازه ی 100تا پست از این شبکه های مزخرف و فیسبوک و... هم بنویسم این هم بماند ...

اما اونایی که وبلاگ دارن یا بقولی وبلاگ نویسن و توی وبهای دیگه در تعاملن....

 دیدم بحث زیاد شده در مورد ارتباطاتی که توی فضای مجازی داریم گفتم الان دیگه وقتشه


 


درسته نامحرم نامحرمه و فضای مجازی و واقعی نداره ولی نمیشه محدود کرد که میشه؟

میشه بگی آی خانم شما به وب یه آقا نرو یا آی آقا به وب یه خانم نرو ؟

اصن مگه میشه فهمید کی خانم و کی آقا؟(حالا استثنا داره)

ولی میشه گفت وقتی میرید جوانب خودتون رو بسنجید! که چقدر جنبه دارید؟؟که چقدر شعور دارید و میدونید با یه خانم یا بالعکس با یه آقا چطور باید صحبت کرد...

بعضیا قبل از اینکه طرف رو بشناسن که این فردX  میتونه بفهمه منظور من از تو همون شما بوده یا نه؟ میرن وب طرف و شروع میکنن به چاق سلامتی و نتیجه این میشه که یه عده این برداشت رو کنن که همه ی ارتباطات توی این فضا حکم دل و قلوه دادن و گرفتن داره 

آخه گاهی وقتا نمیشه خیلی رسمی حرف زذ قصد توهین و بی ادبی هم نیست قصد ارتباط عشقولانه و صمیمیت هم نیست ... ولی خب مجبوری با مفرد خطاب کنی یا عامیانه صحبت کنی!

همه امون میدونیم که خنده و شوخی با نامحرم گناه ولی قصد روی خنده و شوخی نیست، بابا یه بحثی میشه من یچی میگم تو یچی میگی اون یچی دیگه میگه خب بحث میافته خنده هم میشه انوقت اون سوژه میشه بعدها که من رفتم وب اون ،تیکه ی اونروز رو بهش گفتم خب آدم یاد خنده هاش میافته و میخنده..!!اصل خندیدن که مشکل نداره!

مشکل اونجاست که یه عده (ببخشیدا ولی) کرم درونشون فعال و از قصد میخوان یه رابطه ای برقرار کنن...

میگن پسرا بصری هستن و دلشون به همون دوتا خطی که از یه دختر میخونن خوشه؟

میگن دخترا زود وابسته میشن و بعدش شکست عشقی و ...
میگن برچسب مذهبی بودن به خودمون نزنیم...
بابا همه درست ولی بخدا به این شُلَکی هم نیستن دخترا و پسرامون که مذهبین
ولی چرا میخواید مذهبی رو بد نشون بدید؟
اتفاقا آدم مذهبی هم شوخ طبع هم از همه ی ارتباطات جمعی کمک میگیره ؛ بعدشم اگه آدم انقدر ضعیف الایمان باشه که با یه سلام و احوالپرسی و صحبت پیرامون دوتا موضوع جامعه بخواد دلش بلرزه همون بهتره که بلرزه و یه راست بره وسط جهنم انقدر آدم باید به افکارش و دلش و خودش مطمئن باشه که ایمانش با یه صحبت پیرامون دوتا موضوع اجتماعی برباد نره..!
میگن پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواد..خب اونی که به خودش  مطمئن نیست و فکر میکنیه صحبتهای معمولی هم باعث به گناه افتادنش میشه  خب همون بیاد نظر بذاره و مثل خیلیای دیگه بره
یا اونی که میبینه با حرفای یکه دیگه داره اذیت میشه خیلی رک ؛شیک و مجلسی بگه برای من نظر خصوصی نذارید

منکر این نیستم که صحبت با نامحرم موضوع سرش نمیشه و یه پای شیطون این وسط هست ...
منکر این نیستم که خیلیا ،فرق نداره دختر یا پسر از قصد میخوان شیطنت کنن و حرفهای بیخود و بی ربط مینویسن
منکر این نیستم که خیلیا زود وابسته میشن و همین صحبتهای عادی شما باعث ناراحتی انورِ سیستمی میشه و هزار و یک داستان دیگه...
 اما میگم به این سادگی هم که میگید نیست...
کلاه شرعی هم نمیخوایم سر خودمون بذاریم که ،میدونیم خنده و صحبت که از حد گذشت دیگه میشه گناه و میشه از قصد و میشه لذت و میشه عادت و میشه وابستگی و میشه ...
با این هم که بگیم خواهر و برادر نمیتونیم منکر نامحرمی بشیم و محرمش کنیم
ولی دارم میگم در تعامل بودن رو نمیشه محدود کرد!
قرار نیست که با هرکی صحبت کردی یکم بیشتر شناختیش (منظور همون اسم و فامیل محل تحصیل و رشته در همین حد) سریع ایمانتو از دست بدی و بگی آهان اینا به هم علاقه دارنا. یا آهان به گناه افتادنا ...
نمیگم کار خوبیه خودم مخالفم اصولا سعی میکنم توخصوصی پیام گذاشتنا رعایت کنم ،هروقت هم ببینم کسی داره بیخود و بی جهت پیامای خصوصی رو لفت میده خیلی راحت بهش میگم که دیگه پیام نذار یا سعی میکنم ارتباطم رو با وبش کمتر کنم
ولی من اینو فهمیدم که :
میشه در تعامل بود با یه آقا یا یه خانم بدون اینکه بخوای وابسته بشی و دچار گناه و... یا حتی حرفای احساسی رد و بدل بشه همیشه اعتدال بهترین راهه ،آدم باید حیا داشته باشه که بفهمه چه حرفی رو داره به چه کسی میزنه!! واقعی و مجازی هم نداره که بگی الان منو نمی بینه پس راحت حرفمو بزنم ...
حواسمون جم باشه چی میگیم و چی مینویسم 
و جم تر باشه که نامحرم نامحرمه و مجازی و غیر مجازی نداره
هرچند خودم خیلی با این خصوصی کامنت دادنا مخالفم و خیلی مشکلا داشتم
 اما میگم اگه مواظب نوع برخوردامون باشیم اتفاقی نمیافته و میتونیم با هم در تعامل باشیم
قرار نیست بیای اینجا دیوار بکشی که تو با آقا هم کلام نشو یا بلعکس....
بازم میگم :
خودم هم مخالف اینم که ارتباطی باشه  چون میدونم شاید تو قصدی نداشته باشی ولی با یه حرفت طرف رو اذیت کنی و واسه اون مشکل درست شه ولی مخالف اینم هستم که میگن نباید ارتباطی باشه مگه میشه بین این همه وب میری شاید بحثی بود ،حرفی بود یا توجیح کردنی بود گفتگو یا همون چت پیش میاد دیگه...
اما موافق اینم که باید حواسمون جم باشه که بگو بخندای اینترنتی با یه نامحرم حکم همون گفتگو توی فضای واقعی رو داره
نباشه ،کم باشه بهتره ...

خلاصه که حرف اول رو آخر میزنم...
اینا قبل از اینکه بیاد پست بشه و قبل از اینکه کسی برداشت سوء کنه (منظور همین آقایونی هستن که میان اینجا و گاها شده با هاشون در ارتباط وبی بودیم) قبل از اینکه به شخص خاصی مد نظر باشه همه ی همش تلنگر  بود به خودم....!!

بقول دوستان عاقبتتون بخیر
و البته اینم ببینید...
دم اونایی گرم که اینجورین ( + )

نظرات (۷۷)

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • همین دیگه جوونای مردم میرن معتاد میشن
    من ی کامنت اینجا گذاشته بودم پس کو؟؟!

    پاسخ:
    ای وای من..

    باور کن من چیزی رو حذف نکردم..!!!
    حتما ثبت نشده
    :(
  • ارمغان آزادی
  • سلام 
    حلال کنید من از کل مطلبتون فقط خلاصشو خوندم!!
     زیاد بود خب :))
    ولی موافقم و خعلی هم خوب بود.
    موف باشید
    پاسخ:
    سلام
    حلال کردن نیمخواد که
    :)
    خوش آمدید 

    ممنون 
    به به ای خانم قشنگ و ملوس
    که قدم می‌زنی به مثل عروس
    ای که در پیش آینه با تاپ
    کرده‌ای یک دو ساعتی میک آپ
    روی اجزای صورتت یک یک
    ریمل و سایه و رژ و پن‌کک
    شده‌ای – چشم خواهری! – خوشگل
    می‌بری از بزرگ و کوچک دل
    می شود بند عفت از این ناز
    چون کمربند سبز تهران، باز!
    نگو اصلا که: «ذاتا این مدلم»
    خودم این‌کاره‌ام عزیز دلم
    من که این قدر خویشتن دارم
    باز، دیوانه می‌شوم دارم!
    که اگر موجبات ننگی تو
    پس چرا این قدر قشنگی تو؟!
    خواهرم توی این بریز و بپاش
    تا حدودی به فکر ما هم باش
    پیش خود فکر کن که مرد غریب
    گر ببیند تو را به این ترتیب
    از لبش آب راه می‌افتد
    طفلکی در گناه می‌افتد
    من خودم بی خیال دنیاشم
    نه که منظور من خودم باشم
    مشکل از سوی جوجه کفترهاست
    غصه‌ام معضل جوانترهاست
    که به یک جلوه ی زن از مریخ
    خل و دیوانه می‌شوند از بیخ
    رشته را می‌کنند هی پنبه
    بس که نا واردند و بی جنبه
    ما که داریم خانه‌ای در بست
    تازه ویلای دوستان هم هست!
    غالبا عصرها همان جایم
    هفته‌ای یک دو روز تنهایم
    الغرض، این از این، همین دیگر
    روسری را جلو بکش خواهر!
    پاسخ:
    عه!!

    ...

    روسری رو جلو بکش خواهر..
    خوب مگه پسر و دختر با هم رابطه داشته باشند چی میشه؟حتما انتظار دارید بیاند تو خیابون ها  هم دیوار بکشند تا به هم نخورند
    دست از سر مردم بردارید بذارید راحت باشند
    خودتون خندتون نمیگیره از این مزخرفا
    واقعا که
    پاسخ:
    دوست عزیز کی گفت دیوار بکشن؟؟
    خب به هرحال پیش میاد توی دانشگاه یا محیط کار با هم در تعاملن و صحبت میکنن و ..
    اما چجوریش مهمه ..!
    کسی رو مجبور نکردیم که ما ها مطرح میکنیم خدا به آدم عقل داده
    دوستی یه خانم با یه آقا چه معنیی داره؟

    چی میشه؟اتفاق خاصی نمیافته راحت باشید!
    :) :)
    از دست شما با جواب دادن هاتون.
    دوست پسر!!! 00
    پاسخ:
    خب جدی میگم دم در دانشگاهها آدم انقدر از این نوع احوالپرسیا میبینه!

    :)
    التبه خوبه اگه قراره رابطه ی صمیمانه هم با دوستان برقرار کنیم، خصوصی باشه.
    همونطور که توی فضای حقیقی هیچ وقت توی فضای باز ابراز احساسات نمیکنیم و یا اگه هم بشه خیلی کمه.
    (البته این مورد مخصوص اون دسته خانوم هایی هست که درک میکنن و فهمیده هستن؛ وگرنه اون مواردی که از این درک و فهم عاجزن که حرفی نیست روشون...)
    پاسخ:
    خب به هرحال پیش میاد دیگه

    یه سلام و احوالپرسی صمیمیه ..!!
    میدونم حق با آقایونه بنده خداهاست! ولی خب ..!
    (یه عده هستن کوچه خیابون نداره که همو ببینن یه سلام و احوالپرسیی دارن که که من یکی خجالت میکشم!
    حالا این خوبه اش بماند وقتی دوست پسرشون رو ببینن که دیگه هیچی..حیا هم خوب چیزیه!)
    یکی از علت هایی که یه پسر به خودش جرأت میده بیاد اون طور صحبت کنه با یه دختر توی فضای مجازی؛ اشتباه خود خانم هاست که توی وب هاشون می کنن.
    اینکه با آزادی هر چی و هر جور که بخوان با هم صحبت میکنن.
    آیا توی فضای حقیقی دوتا دختر در مقابل نامحرم اینطور قربون صدقه ی هم میرن؟
    ولی انگار اینجا رو واسه خودشون میدونن و داخلش احساس امنیت میکنن و هر جور بخوان با هم صحبت میکنن....
    این یکی از اشتباهات از چندین و چند اشتباه....
    (ولی معمولا توی وبلاگ های آقایون همچین اتفاقاتی نمی افته و یا حداقلش اینه که من ندیدم تا به حال! اما توی وبلاگ های خانم تا دلتون بخواد...)
    اصلا شاید لزومی نداشته باشه که کسی بخواد هویت خودش را کاملا روشن بیان کنه (البته شایدم باشه...نظر شخصیه)....
    شاید در آینده اگه مجالی بود اشتباهات دیگه رو هم گفتم.

    پاسخ:
    خب این رو هم در نظر بگیرید که اون آقا باید بفهمه من با یه خانم دارم اونجوری صحبت میکنم نه با یه آقا که!

    البته میگم خب آقایون چ کنن میبینن میشنون ....

    اون که میگید توی وب آقایون واسه اینه که خیلی احساساتی نیستن وگرنه چرا من یکی دو نمونه دیدم..!منتهی محبتاشون همون مردونه است!
    http://bayanbox.ir/id/3102135080938413513?view
    اینو میگم
    گذاشتمش پس زمینه!
    پاسخ:
    آهان...

    آره جالبه منم دوسش دارم
    :)

    سلام...)

     

     

    من شرمنده تو ام ...

     

    پاسخ:
    سلام بروی ماهت

    دشمنت شرمنده خانم
    :)
    سلام
    با اقلیما شدیدا موافقم
    لحن نوشتاری منور الفکر رو دقت کن
    حرف حاج حسین بسی جای تامل داشت
    با این هم موافقم: بنده هم بعد زیاد فکر کردن به این موضوع حتی گام رو فراتر از شما گذاشتم و میگم چه خوبه همین بحث های معمولی هم جمع بشه....
    نصف کامنتا رو نرسیدم بخونم!
    پاسخ:
    سلام
    همین که رسیدی بیای اینجا خودش کلیه :))

    درست میشه..!
    ان شالله عاقبت همه امون بخیر بشه
    ممنونم از حضورت
    عکس آخر فوق العاده بود.
    +به توان n
    پاسخ:
    عکس آخر؟؟
    این پست؟
    استفاده کردم...
    خوب بود!
    البته متن تون یه کم جای کار داشت ها!!!
    البته شایدم من بد خوندم.
    یه سری صحبت هم داشتم در موردش که فعلا از حوصله خارجه، باشه واسه بعد.
    پاسخ:
    خواهش میکنم

    آره خب یکم پراکنده نوشته شد ولی خداروشکر اصلش گرفته شد

    ممنون از حضورتون
    وحد راست میگفت.

    خلسه ای برای بچه حزب اللهی ها....
    پاسخ:
    !

    سلام
    :)

  • ۩۞۩ آفتاب ۩۞۩
  • سلام دختر خوب شایسته..
    گل گفتی...
     
    راستی تو چرا سر نمی زنی ....؟؟
    ها ها ها ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام مهربان بانو
    :)

    من شرمنده ی شمام...
    :(

    موافق نوشته هاتم

    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    :)
    نکاتی رو که اشاره شد مواردی هست که باید با دقت بهش فکر کرد .
     دوستانی که میان در این فضا و برای نیات خیر، ناخودآگاه آلوده به گناهانی میشن که براشون تبعات داشته ، از اون دسته افرادی هستن بدون گواهی نامه می خوان هواپیما برونن.
    دوستان شاید ورود به دنیای مجازی راحت باشه ولی لزوما هر چیز راحتی رو نباید بدون آگاهی و آموزش استفاده کرد.
    بدون اسلحه نمیشه جنگید. اما آیا میشه با افرادی که نمی دونن چطور و چه زمان باید از سلاح استفاده کنند، یه دونه بدیم بعد بگیم برو بجنگ؟؟؟؟

    نکته آخر
    حتما شده که بگید نمی دونم چرا فلان اتفاق خوب برام نمیوفته ؟
    فقط یه مثال
    پیش خودت میگی چرا امام زمان عج الله رو نمیبی؟
    به نظر خودت چشمی که همه چیزی دیدی، می تونی امام زمان عج الله رو ببینی؟؟؟
    گوشی که همه چیزی شنیده ، می تونی صدای امام رو بشنوه؟
    بانی که همه حرفی زده می تونی با امام حرف بزنه؟
    دلی که همه چی دوس داره ، می تونه جای عشق امام زمان عج الله باشه ؟؟؟

    فک نمی کنی دنیای مجازی اگه خوب استفاده بشه می تونه برای ما مثل میانبری باشه به سمت حضرت؛ و اگه ندونسته بیایم توی این سرزمینی که اصالتی مرداب گونه داره، به احتمال زیاد بلعیده خواهیم شد در گناه.

    پس مسئله اصلی حضور یا عدم حضور در فجای مجازی نیست ، حضور یا عدم حضور خدمت امام عصرمونه

    من مطمئن  هستم شما جلوه ای یاران امام خواهید بود، چون دارید این مطلب رو می خونید و به وجود شما، به قلم این حقیر ناچیز، این کلمات روان شد.


    شما رو مهمون می کنم به این مطالب:

    بیایید بیشتر حواسمان را جمع و هوسمان را پرت کنیم


    الحمدلله
    دعام کنید
    یا علی 
    پاسخ:
    سلام
    اول ممنون از حضورتون
    دوم + داشت
    پس مسئله اصلی حضور یا عدم حضور در فجای مجازی نیست ، حضور یا عدم حضور خدمت امام عصرمونه


    محتاجیم به دعا
    یا علی
  • کوچکترین منتظر
  • سلام.ممنون از اینکه اومدید...
    اخیرا با وبهایی آشنا شدم که در این زمینه ید طولایی دارن...
    و پست هاشون فوق العاده است...
    تو پست "همنشینی با صالحان" معرفی شدن...
    از وقتی خوندمشون احتیاطم خیلی بیشترشده...
    تعامل هیچ مشکلی نداره...اما بشروطها...
    که اشاره کردید...
    خطاب مفرد مشکلش همون مشکلیه که تو دنیای واقعی داره...
    و خودمونی نوشتن مشکلش اینه که بالاخره تو این وب نویسی ها به بعضی وبها بیشتر سر میزنیم...
    بیشتر نظر میذاریم...چون مطالب خیلی خوبی دارن...
    و حتی وقتی مطمئنیم طرف مای مونث یه مونثه نباید طوری بنویسیم که وقتی یه نامحرمی اومد و خوند...دلش بلرزه...
    راستش خوندن چند پست از طرق آقایون منو به اینجا رسونده که کار ما رو خیلی مشکل میکنه...و مسئولیتمون رو بیشتر...
    حتی گاهی شکلک هایی هم که برای هم میذاریم...که مطمئنا با نیت شوخی و محبت و...هست...مشکل ایجاد میکنه...
    بحث سر یک مرز فوق العاده باریکه...
    به جنبه ربطی نداره...اگر قبول مسئولیت میکنیم که برای رضای خدا بنویسیم اونچه رو که باید،نباید اگر چیزی رو دونستیم رعایت نکنیم...
    در هر حال با اصل مطلب موافقم...و از حضورتون در "ببخش آقا" بسی خوشحال...
    یا علی...
    پاسخ:
    سلام و ممنون از حضور شما

    ان شالله اینجا هم همنشین های خوب بیابیم

    عه آره ها ...
    که حتی خواهرا برای خواهرا بد مینویسن...
    ولی خب دیگه خیلی اونجوری خشک میشه خو!!

    ولی حواسمون رو جم کنیم ..
    خدا هم کمکمون میکنه


    عاقبتتون بخیر

    حضرت آقا (رهبر):
    ارتباط عادی با نامحرم درصورتی که ضرورت در بین نباشد، با توجه به این که هر نوع ارتباط دختر و پسر نامحرم، چه از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راهای دیگر غالبا منشأ فساد است، جایز نیست.
    مرحوم آیت الله بهجت:
    با توجه به این که ارتباط دختر و پسر نامحرم، بدون ضرورت چه از طریق تلفن، موبایل یا از طریق شبکه اینترنت و چت و چه از راهای دیگر باشد، غالبا منشأ فساد است و جایز نیست. و اگر صحبت ها تحریک کننده باشد، حرام است. تجربه های مکرر نشان داده که رابطه ی بین دختران و پسران از دام های شیطان است و پیامد های منفی هم دارد. هم چنین صحبت کردن های غیر ضروری با نامحرم از مناسب ترین جایگاه های نفوذ شیطان است. ممکن است ناخودآگاه انسان را به روابط غیر اخلاقی سوق دهد.
    البته اگر برای ارتباط و صحبت کردن با نامحرم ضرورتی در بین باشد، مانند: سؤال کردن مسائل شرعی از نامحرم و امثال این مورد و قصد لذت و شهوت هم در بین نباشد و مفسده هم نداشته باشد، اشکال ندارد؛ ولی به شرط آن که این نوع ارتباط نیز دوام دار نباشد.

    »» سلام و سپاس، به قول یوسف پیامبر که
    وَ مَا أُبَرِّئُ نَفْسىِ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةُ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبىّ‏ِ إِنَّ رَبىّ‏ِ غَفُورٌ رَّحِیمٌ
    پناه بر خدا..

    سلام
    یه نکته دقیقی اشاره کردید.
    اما بنطرم اینقدر دلواپسی نداشت که میگفتید بزودی منتشر میشود و از دوستان میخواستید کامل بخونن که سوءبرداشت نشه و این حرفا...
    خدا حیرتون بده. حرف حقی رو بر قلم جاری کردید.
    با تک تک جملات شما موافقم. مخصوصا داشتن حیا و درک حضور خداوند که فهم حصور لاجرم درک حدود حضور خداوند رو به همراه داره. متاسفانه ما -مردم- مدت هاست راه آسمان رو گم کردیم و تنها به راه های زمینی و افکار زمینی اهمیت میدیم!
    +
    تذکر و تعریف آقای مؤذنی از فعالیت مجازی بسیار دلنشین بود. یاد حاج حسین یکتا افتادم!
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از دقتتون و حضورتون


    بله متاسفانه زمینی شدیم شدید..!

    خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

    سلام تذکر به جایی بود امیدوارم همه متوجه منظورتون بشن و بفهمن که خدای فضای مجازی و غیر مجازی یکی است
    پاسخ:
    سلام
    :)

    ممنون از حضورتون
  • سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
  • یابن الحسن ....!
    آقای من..

    قرار نیست فقط غروب های پنجشنبه تا غروب جمعه

    سراغت را بگیریم.....

    قرار نیست فقط جمعه ها انتظار ظهورت را بکشیم..

    آری..

    شنبه هم می شود از دوریت ناله سر داد..

    یکشنبه هم میشود انتظارت را کشید..

    دوشنبه هم می شود دنبال گمشده گشت..

    سه شنبه هم میشود با آقا درد دل کرد..

    چهارشنبه هم میشود به خاطر آقا گناه نکرد..


    ای پسر فاطمه

    امروز جمعه نیست اما دلم برایت تنگ است....!!
    پاسخ:
    چقدر عالی بود...

    ممنون

    اللهم عجل الولیک الفرج
    سلام ،

    موافقم با تفکر شما ... 

    + خداوند توفیق عمل به بهترین ها رو نصیب ما کنه ؛ ان شاءالله ...
    پاسخ:
    سلام
    :)


    آمیــن
    " خدایا ؛

    ما را از سختی های حوادثِ عالم کفایت فرما و از شرّ و آسیب‎ِ دام های 

    شیطان محفوظ بدار " ...

    بند 10 از دعای 5

    صحیفه ی سجادیه ... 
    پاسخ:
    آمیــن

    چه دعای خوبی رو انتخاب کردی


    سلام.
    مهم اینه که بدانیم خدا میبیند .
    در هر حال.
    حالا هر کس نگهبان نفس خودش هست.
    ومن ارتباط وتعامل رو قبول دارم.
    الان سال 1393 هست.
    چه بخواییم چه نخواییم ی پامون گیر ازتباطات هست.
    باید خودمون رعایت کنیم.
    اونم لازمه ش اینه که (ملتفت باشیم ملتفت ما هستند.(ایت الله بهجت))
    ممنونم مطلب خوبی بود.
    پاسخ:
    ممنون این خوبتر بود :
    (ملتفت باشیم ملتفت ما هستند.(ایت الله بهجت))


    :)
    در حالت کلی تعامل خوبه اونم باز تو اینترنت و به شرط اینکه خصوصیش نکنی
    پاسخ:
    در تعامل که باید باشه شکی نیست

    :)

    ممنون از حضورتون
    سپاس بابت دغدغه ی بجاتون
    پیروز باشید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    با سلام
    با نگرانی و دغدغه و تذکر شما کاملا موافقم....
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضورتون
  • سفیـــر نـــور
  • سلام
    آخه چه عجب همسنگر یکی حرف دل ما رو زد:(

    کو گوش شنوا!!!!!!!؟
    پاسخ:
    سلام

    خدا کنه عمل کننده باشیم

    ممنون از حضورتون
    سلام
    ممنون ...
    با حرفاتون موافقم
    تلنگر به جایی بود ...

    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام

    خوشحالم که شما هم موافقید
    :)

    محتاجیم به دعا
    سلام خواهرم
    واقعا لذت بردم 
    تلنگر خوب وبه موقعی بود 
    بازم ممنون
    پاسخ:
    سلام بانو

    ممنون از حضورتون

    ای کاش می شد آنقدر خوب بود که فرصت خوب بودن رو از دیگران گرفت
    و ای کاش می شد آنقدر از بدیها دور می شدیم
    که دیگر هیچ گاه دست نازیبای بدیها ، به ما نمی رسید
    در راه متعالی شدن ، شرط اول قدم آنست که باران باشیم
    باران با سخاوتی که ، هم بر کویر می بارد و هم در دشت سرسبز
    آری اینگونه می توان بهتر زیست
    عاشق تر ماند ، شاعرتر شد و در نهایت جاوانه شد ...


    پاسخ:
    ممنون

    :)
    سلام.
    بی شک حق با شماست...
    باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.
    واقعا ممنونم از تذکر و تلنگر به جا و به موقع تان...

    التماس دعا،
    یا حق.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون

    خدا کنه عمل کننده باشیم

    محتاجیم به دعا
    سلام اول عرض کنم من همه مطالبتون رو خوندم
    دوم اینکه خب چی میشه کرد سواتمون پایینه نتونستیم حرف دلتون رو متوجه شیم
    سوم مردم ما ازمحرم ونامحرم خیلی کم میدونند اگه یه نگاهی به رفتار پیامبر اعظم و...با زنان می دیدم میفهمیدیم ما یبار ازروی مو رد میشیم یبار هم ازجاده عریض رد نمیشیم درهر صورت درکارهای ما اعوجاح زیاد هست/
    پاسخ:
    سلام

    نفرمایید من بد منظورو رسوندم

    ممنون از حضور مجدد شما بزرگوار
    وقتی با وضـو پشت کیبورد بنشینی  و بسم الله بگویی دستانت دیگر در اختیـار خودت نیست ..
    می شود وسیله ای برای نوشتنِ حرف حقی که باید گفته شود
    دیگر از گناه فاصله میگیری ،
    بوی نامحرم را نمی شنوی !.
    این وضو قدرتی به قلمت می دهد که قلب را سوراخ کند و به عمقش برود و به دل برسد جایی که فقط با حرف حق است که می لرزد ...
    چهار ستون دل که لرزید ، حرف حق کارش را کرده ..

    حالا دیگر نوبتِ دل است که وضو بگیرد ..
    بسم الله بگوید و پشت کیبورد بنشیند و دوباره مُوس را تکان دهد
    پاسخ:
    چقدر عالی


    دائم الوضو بودن همه جا و همیشه کمک کننده است
    خدا کنه توفیق داشته باشیم
    :)

    ممنون از حضورتون
    نباید خطاب کنید خب!
    تجدید نظر بفرمایید نسبت به آن بنده خدا
    -------------
    نباید پیش بیاید.یعنی اگر هرکداممان سفت بگوییم نباید.نتیجه میشود که از هردوطرف یک ارتباط, سخت دروازه بانی صورت گرفته.آنوقت اگر از دست یکی هم سهوا توپ در برود.آن یکی محکم جلوی دروازه اش ایستاده..دیگر این میشود که پیش نمی آید
    ----------------
    آمده بودم
    عرض کنم:
    31 اردیبهشت روز خاصی است...
    پاسخ:
    :)


    ممنون از حضورتون
    سلام و عرض ادب
    قربان من نمیدانم چرا اینقدر و تا این اندازه
    مشتاق ب روز شدن اینجا هستم
    البته با مطالب جنجالی تر و با ادبیاتی ادبیات گونه!
    بانو خداقوت
    پاسخ:
    سلام

    سلام متأسفانه در ماه های اخیر دیده شده صدا و سیما رویکردی متفاوت تر از جهاد فرهنگی از خود نشان داده و تا اینکه اخیرا تصاویری از رقص محلی و رقص زنان در رسانه ملی  به سادگی منتشرمی شود....
    http://siasi-bdpnufasa.blogfa.com/post/23

    لطفا کمی حساس باشیم



    پاسخ:
    سلام

    لطفا..

    ممنون از حضورتون
    سلام
    +چند خط اولتون، از سبکش خوشم نیومد. یکم تند رفتید. اگه کسی بیاد و موافق چت روم‎ها باشه، سریع جبهه میگیره. کلماتی مثلِ "چرت و پرت" و "خالی بندی" "حرفهای بی‎خود" و "خر شدن" هرچند معنای بدی نداشته باشن، اما چون بارِ منفی داره و چون در ابتدا اومده، خیلی از بارِ امرِ به معروفِ این پست می‎گیره(بنظرم)

    +درموردِ بخش دوم یا همون بخش اصلیِ نوشتتون، وقتی اینطور شروع کردید:

    *درسته نامحرم نامحرمه و فضای مجازی و واقعی نداره ولی نمیشه محدود کرد که میشه؟

    میشه بگی آی خانم شما به وب یه آقا نرو یا آی آقا به وب یه خانم نرو ؟

    اصن مگه میشه فهمید کی خانم و کی آقا؟(حالا استثنا داره)*


    ذهن اولِ بسم الله به این سمت میره که پس ارتباطی که من دارم مشکلی نداره. سریع همزاد پنداری میکنه.
    اون هایی هم که با نگاه نقادانه میخونن، مابقی متن رو تحت تاثیر این شروع ادامه میدن... پس انتظار نداشته باشید که کسی برداشت اشتباه نکنه! (بنظرم)

    +اینکه میگید:
    *

    ولی میشه گفت وقتی میرید جوانب خودتون رو بسنجید! که چقدر جنبه دارید؟؟که چقدر شعور دارید و میدونید با یه خانم یا بالعکس با یه آقا چطور باید صحبت کرد...*


    خیلی وقت‎ها اینطور پیش نمیره. هرچقدر هم طرف به خودش اطمینان داشته باشه. روایت هم داریم که انسان نباید خودش رو شرایطی قرار بده تا امکانِ گناه کردن براش فراهم باشه. بعد چرا منِ نوعی بگم من شعورش رو دارم و میتونم به گناه نیفتم؟!
    خب شعور و اطمینان از خودم مگه از حضرت علی(ع) بیشتره؟! حضرت به خانم های جوان سلام نمی‎کرند!
    هرچقدر هم جنبه داشته باشیم، همین ارتباط هم در حداقل ممکن باشه بهتره بنظرم.

    +در این مورد هم:
    *آخه گاهی وقتا نمیشه خیلی رسمی حرف زذ قصد توهین و بی ادبی هم نیست قصد ارتباط عشقولانه و صمیمیت هم نیست ... ولی خب مجبوری با مفرد خطاب کنی یا عامیانه صحبت کنی*

    باز هم نظرم چیزِ دیگریست. کسی نمیتواند انسان رو مجبور به کاری کند.

    +این بخش هم که گفتید:
    *

    همه امون میدونیم که خنده و شوخی با نامحرم گناه ولی قصد روی خنده و شوخی نیست، بابا یه بحثی میشه من یچی میگم تو یچی میگی اون یچی دیگه میگه خب بحث میافته خنده هم میشه انوقت اون سوژه میشه بعدها که من رفتم وب اون ،تیکه ی اونروز رو بهش گفتم خب آدم یاد خنده هاش میافته و میخنده..!!اصل خندیدن که مشکل نداره!*

    بازهم نظرم چیزِ دیگریست. وقتی شما یچی میگی و اوشون هم یچی میگن، شیطان هم باید یچی بگوید. درست که اصلِ خندیدن مشکل ندارد اما وقتی این خندیدن در صحبت با نامحرم شکل گرفت، نباید بگویید کرمِ درونشون فعاله! خب خودتون شرایط رو برایشان مهیا کردید. و انسان ممکن‎الخطاست. یک نقطه بیش فرقِ رحیم و رجیم نیست.

    + اینکه گفتید:
    *بعدشم اگه آدم انقدر ضعیف الایمان باشه که با یه سلام و احوالپرسی و صحبت پیرامون دوتا موضوع جامعه بخواد دلش بلرزه همون بهتره که بلرزه و یه راست بره وسط جهنم انقدر آدم باید به افکارش و دلش و خودش مطمئن باشه که ایمانش با یه صحبت پیرامون دوتا موضوع اجتماعی برباد نره..!*

    ما نباید محیط را فراهم کنیم و بعد بگوییم جنبه نداری برو بیرون! از کجا می‌توانیم تشخیص دهیم چکسی جنبه دارد و چکسی ندارد؟! این محیط پر است از آدم‎های متفاوت. و بهتره در هر صورت رعایت کنیم (ینظرم)

    در تعامل بودن رو نمیشه محدود کرد، اما باید به شدت رعایت کرد و به قصد ضرورت(بنظرم)
    و این شناخت:
    *یکم بیشتر شناختیش (منظور همون اسم و فامیل محل تحصیل و رشته در همین حد)*
    آیا این شناخت ضوروت دارد؟!
    یادمون نره، وقتی مردِ نابینایی واردِ منزلِ بانو زهرا(س) شد، بانو حجاب بر تن کردند؟! چرا که آن فرد بوی نامحرم را حس میکرد. دیگر چه برسد به این تعاملاتِ بی مورد. ضمیر ناخودآگاه را جدی بگبرید.

    + اعتدال همیشه بهترین راه نیست. گاهی نیاز است که فقط در مسیرِ حق قدم برداشت.
    به قول آیت الله جوادی آملی: عدالت از برترین فضایل اخلاقی و اعتدال از پست ترین رذایلِ اخلاقی است.


    + برداشت نادرستی از نوشته هاتان نکردیم. جملات همین مفاهیم را میرساند.
    +حرف و بحث زیاد است.
    +ایناهایی که نوشتم نظر خودم بود و پست شما قابل احترام
    + دغدغه‎تان برای نوشتن این پست قابلِ ستایش بود.
    +یاعلی
    پاسخ:
    همه ی حرفاتون درست..

     به این نتیجه رسیم اونچیزی رو که باید ننوشتم 
    ولی میتونم بگم حداقل چندنفری درست برداشت کردن ...

    و از همه مهمتر این پست خیلیییییییییییییییی چیزا رو به من یاد داد...
    هیچوقت هیچ مطلبی که خوندم و نوشتم این همه به تجربیات اضافه نکرده بود
    همه حرفهای شما هم درست 

    ممنون از حضورتون
    دغدغه ی خالی مهم نیست مهم عملِ حتی یه نفر که حتی اون یه نفر خودم باشم

    یا علی
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • حضرت امیر (ع) : ای مالک اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی ، او را گناهکار مپندار

    شاید او تا سحر توبه کرده باشد . . . هــــــــــــو الســــــــــتار . . . 

     متن + + + 

    + سلام

    + واقعا این چیزایی که نوشتید اندر احوالات کارای ماست ، ما ها که اسممون بچه مذهبیه 

    حالا که این توفیق نصیبمون شده پس باید با توکل بر خدا اول از خودمون شروع کنیم تاکید میکنم از خودمون

    مشکل جامعه ما اینه که هر چی مشکله نمیگیم از خودمونه ، میگیم از فلانیه . . . 

    اگه از خودمون شروع کردیم ، فلانی هم درست میشه . . . 

    + ببخشید سرتون رو درد آوردم 

    :))))))))))


    پاسخ:
    سلام

    چقدر خوب گفتید..
    آره میگیم مشکل از فلانیه...


    میگم این پست خیلی خوب بود خیلی!
    دغدغه ی مهم نیست مهم عملِ حتی یه نفر که حتی اون یه نفر خودم باشم


    ممنون از حضورتون
    سلام..

    با عرض پوزش، پیروی کامنت قبلیم، طلسم کامنت گذاشتن غریبه در این وب شکسته شد.. از این بابت خدمت تون عرض تسلیت دارم !

    موضوع خوبی رو انتخاب کردین و دقدقه ها رو هم به صورت ملموسی بیان فرمودین.. هر چند این نوع مطالب حد و مرزهاش بسی فراخه و نمیشه به این راحتی ها از صفر تا صدش رو نوشت تا برای همه قابل فهم ، درک و پذیرش باشه اما فی الجمله، پست تون مثبت و قابل استناد است.

    هر چند من در طی این ماه ها با بخشی از افکار و شخصیت شما آشنا شدم اما به دلیل اینکه شما ذهنیتی از حقیر ندارین، در حال حاضر به صلاح نمیبینم که وارد بحث بشم. با این حال کلیات این مطالب، من رو به یاد حدودا ده یازده سال پیش انداخت.. زمانی که تازه وارد این فضا شده بودم و ضمن مقاومت های خانواده، خودم هم برای ایجاد روشی شرعی و مناسب جهت برقراری ارتباطی سالم تلاش می کردم... یادش بخیر !

    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    به هرحال حضور شما برای ما با ارزش 

    من از حدود 2 سالی که وارد وبلاگ نویسی شدم خیلی تجربه ها بدست آوردم با این پست هم به یکجا به اندازه ی دوسال تجربه دار شدم!
    حالا حساب 11سال پیش که جدا!

    بله این مطلب خیلی جای صحبت داره

    ممنون از حضورتون

    حق نگهدارتون
    خواهرگلم من کلا منظورتو دریافت کرده بودم...زنونه مردونه که نمیشه کرد..ولی خب باید به عنوان یه شخصیت محترم بیای تونت...نه کسی که عقده های زندگیشو به یدک میکشه وهمه جا بساط گدایی محبتشو پهن میکنه...واشاره کردم برمیگرده به هزاران دلیل که طرف دراون پرورش یافته...مطمئنا کسی که تو نت حریم نگه دارنیست درحقیقت هم همون مدله بااین تفاوت که اینجا کمی آزادیش هم بیشتره وتغییر شخصیت و....هم میده(خودش جای...جا مزنه).
    واینکه محرم ونامحرم حدودش توسط خود شخص شخیص خدامعلوم شده...همه ملزم به رعایت این حدود هستن...(شایان ذکره طرف باید مراتب ایمانش خیلی بالا باشه  تادراین محیط های پراز آزادی واستتار مراقب خودش وعملکردش باشه)
    شما هم خوب کردید که این تلنگر به تحریر درآوردید که مسلمه خودتون مقید به اجرای این پستید...
    آدم هایی مث من که درخانواده های مذهبی بزرگ شدن و این اصول با گوشت وخونشون آمیخته تنها کامنتی که میتونستن بذارن یه چیزایی درمایه کامنت قبلی بود...
    همه فرموده هاتو تایید میکنم.
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    عاقبتت بخیر خواهری.
    پاسخ:
    سلام بروی ماهت آبجی خانم

    آره این پست رو برای تلنگر نوشتم 
    بهترین پستی بود که خودم به نتیجه ای رسیدم 


    ممنونم از بودنت آبجی گلم
    حاج حسین یکتا :
    رزمنده ای که در فضای سایبر می جنگی، برای فشردن کلید های کامپیوتر وضو بگیر و با نیت قربت الی الله مطلب بنویس. بدون که تو مصداق و ما رمیت اذ رمیت ... هستی، شما در شب های تاریک جبهه سایبری از میدان مین گناه عبور می کنید. مراقب باشید، به شهدا تمسک کنید بصیرتتون را بالا ببرید که ترکش نخورید ، رابطه خودتونو با خدا زیاد کنید، با اهل بیت یکی بشید و در این راه گوش به فرمان آنها باشید. بچه ها خط به خطی که تو فضای مجازی می نویسین رو همه شهدا می بینن !
    پاسخ:
    این پست رو واسه یه تلنگر به خودم نوشته بودم...

    تازه فهمیدم من چقدر عقبم از تلنگر بیشتر نیاز دارم..

    ممنون بایت این نظر که واقعا+ داشت
    http://media.afsaran.ir/sip2DZ_500.jpg
    .
    .
    .
    http://basirat14.ir/newsimg/768-ojxzbaep.JPG
    .
    .
    .
    این عکس آخریه خودتی ! درسته؟
    .
    .
    .
    http://nvesal.ir/fa/images/pics-for-mataleb/namahram.jpg
    پاسخ:
    ممنون تصاویر به موقعی بود...



    بله  آخریش منم لب تابشم سیبِ 

    اول شکلک خوب بود !!!
    بعد آیا آزادی بیان اشکال شرعی داره یا نه ؟ چه ربطی به این بحث داره ؟ " تو کامنت اهورا ؟

    *   *
       o
    ____


    پاسخ:
    !!

    نمیدونم؟!

    دست به شکلک بچه های بیانی خوب شده ها
    lخداکنه
    نه چه ناراحتی آزادی بیان نداشته باشیم که دیگه خیلی...
    پاسخ:
    :)

    الان آزادی بیانِ دیگه 
    بیان = متخصصان اهل قلم

    :)
  • هدهد خوش خوان
  • دل نویسنده نباید بلرزه با دو س تا کامنت!
    اصلاحیه لازم نبود ما گرفتیم آنچه تو انداختی!
    لیک این دغدغه توست! (مبارک بدارشو با ارزش)
    شب عالی مستدام بانو
    پاسخ:
    نمیلرزه 
    من همچنان رو حرفم هستم منتهی برای اونایی گذاشتم که نتونستن خط منو بخونن

    :)

    ممنون

    منم به شخصه عضو شبکه های اجتماعی نیستم
    یعنی کلا خوشم نمیاد که از مسواک زدنم عکس بگیرم بزارم تو صفحه ام بعد بقیه بیان برام لایک بزارن ، خب که چی ؟
    تو شبکه های اجتماعی ظاهرا همه خوشحال و شاد و خوشبختند ، هرچند که عکس و اسم و فامیل و دوستان مخاطب را هم میبینی اما قابل اعتماد نیست
    مثل این است که بروی یک رستوران معروف ، در این محیط همه آلاگارسون ! و در نهایت ادب و متانت و کلاس نشسته اند و غذا میخورند !! هیچکس خودش نیست
    اما باز وبلاگها  کمی  قابل اعتماد ترند ، بیشتر محل تبادل افکار و درونیات است و از احساسات و غم ها و تجربیات هم اگاه میشی بدون این که مخاطب را ببینی ،

    و البته نوع رفتار در هردو محیط
    به قول شما
    همیشه اعتدال بهترین راهه ...


    پاسخ:
    واقعا نمیدونم چ کاریه؟؟

    نچ الان به این نتیجه رسیدم بیشتر وبلاگیها هم حرفِ....
    حرف خیلی قشنگه عمل کردنش سخته!!


    اعتدال...
    :)

    ممنون از حضورتون
    ولی این تفکرات رو هم پاک کنیم و یه طرفه به قاضی نریم که اگه من به یکی گفتم تو حتما باهاش ارتباط خاصی دارم 

    خدایی گاهی اوقات خیلی از افراد قضاوت بیجا میکنن
    خدایی خیلیم بی جنبه هستن
    گاهی خیلیاشونم فقط ادعای مذهبی بودن دارن
    با قضاوتای نابجاتون دل نشکنید که یه روز باید جواب پس بدید

    پاسخ:
    سعیده عاشقتم 

    دمت گرم که وقتی نظرتو خوندم لبخند اومد روی لبم..
    :)

    واقعا ++++++++++ داشت
    گرفتی مطلبو
    سلام

    فعلا اینو بگم
    احسنت!
    :)
    بعد اگه نظری اومد به ذهنم میام میگم!!
    :))
    خوبی آبجی؟؟
    پاسخ:
    سلام بروی ماهت 

    :)

    قربونت باشه بیا هستم 

    :)
    سلام
    موارد خوبی رو گوشزد کردید اما دوست عزیز آدم است دیگر گاه ب هر طریقی و از جایی ک نباید میخورد..
    باید حد تعادل را در روابط رعایت کرد..
    خیلی از همین روابطی ک ما از کنار اون ب راحتی میگذریم خیلی راحت هم خطر ساز میشن!
    با یه نکته تو حرف های اقلیما خیلی موافق هستم ک : ما واقعا شناختی از فرد مجازی مقابل نداریم..
    باید مراقبت کرد و مراقب بود..

    ....

    از پست خوبت ممنون..با کمی دقت چیزای خوبی ب دست میاد و البته از کامنتت های دوستان هم ...
    پاسخ:
    سلام آره با کمی دقت...
    ولی نمیدونم چرا همه برعکس برداشت میکنن
    سلام بانو
    خب حرف در ایم مورد زیاده و اگه نا خواسته دوستان بحث رو به حاشیه نکشونن؛ می شه نتیجه ی خوبی ازش گرفت .

    به نظرم نیتت خوب بوده و حرف شما و دوستان یکیه اما در نحوه ی بیان؛ راهتون جدا شده

    اما بانو، به نظرم در هیچ صورتی درست نیست مفرد خطاب کردنِ جنس مخالف . 
    همیشه همه مثل هم فکر نمی کنند . دنیا رو گاهی باید از دریچه ی چشم بقیه دید .

    پیگیر این پست خواهم بود :)

    مستدام باشی زیر سایه ی مولا
    پاسخ:
    سلام خواهری گلم

    حاشیه..!!

    :)

    یاعلی
  • فدیناه بذبح عظیم
  • ان شاالله زمانی که قلب رو از زندان خلق خدا آزاد کردیم و خدا را جایگزین خود شهادت می آید...
    ممنون از دعای خیرتان
    همچنین
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • فدیناه بذبح عظیم
  • زیبا بود و اما پیچیده...
    این حقیر از این روش ها چیزی سرش نمیشه...
    جز عشق بازی با حسین چیزی نیاموخته ام در عمرم...
    پاسخ:
    :)

    شهادت روزیتون..!

  • فدیناه بذبح عظیم
  • سعادت شهادته که فرسنگ ها فاصله داره ازین گنهکار
    پاسخ:

    کسانی لیاقت رسیدن به امام را یافته اند که اهل رقابت باشند"

    رقابت در شهادت از اولین موضوعاتی است که برای شهدا به ذهن می رسد.

    اما شهادت یک نقطه نیست.

    اول: اللهم اجعل محیای محیا... است

    دوم: مماتی ممات محمد وآل محمد است.

    اول رقابت در زندگی است، آن گاه رقابت در شهادت.

    دعا کن شهید"باشیم"! نه این که فقط شهید"بشیم"

    اصلا تا شهید نباشیم شهید نمی شویم.

    شهید که "باشیم" خودش مقدمه می شود تا شهید هم"بشویم"

    ان شاءالله...  

  • فدیناه بذبح عظیم
  • الحمدلله که گاهی استثنا موافقت میکنین...

    پاسخ:
    :)
  • فدیناه بذبح عظیم
  • بحث معمولی منظورم این بحث هایی که توی نظرات میشه پیرامون مباحث مختلف نیست، منظورم توی خصوصی زیاد حرف زدن و به چت کشیده شدن بحث و همینطور با افعال کوچیک خطاب کردن افراد مثل تو و...
    شاید خودم بهش عمل نکنم اما هرچقدر بیشتر فکر کردم به این نتیجه رسیدم اصلا چه نیازی هست افعال کوچیک خطاب کنیم یا در خفا بحرفیم...
    در خفا حرف زدن مگر در وقت اضطرار یا زمانی که آبروی فردی ممکنه بره...
    پاسخ:
    موافقم


  • فدیناه بذبح عظیم
  • الحمدلله
    بنده هم بعد زیاد فکر کردن به این موضوع حتی گام رو فراتر از شما گذاشتم و میگم چه خوبه همین بحث های معمولی هم جمع بشه....
    پاسخ:
    همین بحثهای معمولی؟؟
    مطمئنید؟

    هرجند که واقعا نباشه خیلی بهتره ولی خب نمیشه محدود کرد
    این دیگه از انور بوم افتادنِ
    اصل حرف درست و توضیحات ایهام دار وجای بحث دار است
    بگو بخند و کنایه وتیکه وسوژه وبعدتر یادآوری آن سراندر پا غلط وبی جا ونامربوط است
    میشود اگر بخواهی بدون این حواشی هم عمرطولانی داشت در فضای مجازی جبهه انقلاب-
    بدون مفرد تکلم کردن ومزاح ومچ گیری وسوژه سازی و...

    اینقدر راحت صورت مساله را پاک نکنید! همان بهتر که فلان کسان اصلا بیایند وبروند یکراست وسط جهنم..نه!- آن خدایی که همه جور آدمش را ساخت وشناخت.به چنین کسانی که مدیریت برخودشان ضعیف است پاکدامنی و امتناع از محیط گناه را امر کرده-
    وهرآن که کسی از کهنه کار ها متوجه خطایا سستی کسی از دوستان شوند تذکر وارشاد وهشدار وانذار مشفقانه وموکدانه را از وی دریغ نکنند

    پاسخ:
    خب منم شاید منظورمو بد رسونده باشم وگرنه اصل حرف همه امون یکیه
    بگو بخند اینترنتی و واقعی نداره ..!
    ولی خب نمیشه که بگی نباشه پیش میاد !نمیاد؟
    یه اعترافی کنم
    اول که همینجا کلی خندیدم..واقعا که یاد آوریش چه لزومی داره؟ولیمن هنوز یه بنده خدایی رو با اسم سوژه شدنش خطاب میکنم :(

    هزارتااااااا+ به این جمله
    وهرآن که کسی از کهنه کار ها متوجه خطایا سستی کسی از دوستان شوند تذکر وارشاد وهشدار وانذار مشفقانه وموکدانه را از وی دریغ نکنند



    سلام
    متنتون رو کامل خوندم . فکر می کنم نظر قبلی ای که دادم کامنت خصوصی خورده بوده که منتشر نشده اما در هر صورت و با توجه به توضیحات شما ؛
    درسته که نیت باید خوب باشه اما این را هم توجه داشته باشید که از پشت مانیتور نمیشه انسان ها را شناخت،
    اینجا دنیای مجازی هاست .
    دنیایی که چهره ی واقعی انسان ها پشت کلماتشون مخفیه
    خیلی از آدمایی که اینجا فعالند، اونی نیستند که نشون می دهند، چهره ی مجازی آن ها آرمان آنهاست نه خودِ واقعی آن ها

    در این بین ، کوچکترین بی احتیاطی ای، ممکنه به قیمت گزافی برای فرد تمام بشه !
    چرا باید دست به کاری بزنیم که تهش - زشت یا زیبا - نامشخصه ؟!!!
    پرهیز از شبهات به نظرم منطقی ترین کاریه که میشه انجام داد .

    به شدت با این بخش از حرفهاتون مخالفم :

    آخه گاهی وقتا نمیشه خیلی رسمی حرف زذ قصد توهین و بی ادبی هم نیست قصد ارتباط عشقولانه و صمیمیت هم نیست ... ولی خب مجبوری با مفرد خطاب کنی یا عامیانه صحبت کنی!

    همه امون میدونیم که خنده و شوخی با نامحرم گناه ولی قصد روی خنده و شوخی نیست، بابا یه بحثی میشه من یچی میگم تو یچی میگی اون یچی دیگه میگه خب بحث میافته خنده هم میشه انوقت اون سوژه میشه بعدها که من رفتم وب اون ،تیکه ی اونروز رو بهش گفتم خب آدم یاد خنده هاش میافته و میخنده..!!اصل خندیدن که مشکل نداره!



    بله خواهر من ، خندیدن مشکلی نداره ، اما مشکلات بعد اونه که مشکل سازه !

    فرمودید:
    ولی خب مجبوری با مفرد خطاب کنی یا عامیانه صحبت کنی!

    کی گفته مجبورید؟

    دستور صریح قرانه که از نازک کردن صدا و امثالهم ( که در دنیای مجازی ، نمونه ی بارزش همینه که شما فرمودید ) پرهیز کنید مبادا آنانی که فی قلوبهم مرض هستند، زمینه ای برای سوء استفاده بیابند !



    حرف زیاده اما گویا من هم زیاده گویی کردم
    عذرخواه

    التماس دعا
    پاسخ:
    آره خصوصی شده بود
    :)

    ببینید من همه ی اینها رو قبول دارم 
    خودمم مخالف ارتباط مجازیم
    بارها هم گفتم آدم ها رو از روی نوشته هاشون نمیشه شناخت
    فقط حرف من سر این مطلبِ که خیلیا فکر میکنن به هرکی گفتی سلام و با وبش رفت و آمد داشتی یه خبریه
    یا اینکه به هرکی گفتی تو که نمیشه بگی گناهه؟؟
     مفرد خطاب کردن کجاش مشکله؟
    شاید هم چون خودم خیلی برام فرق نداره ایم حرف و میزنم واسه آقایون فرق کنه!!
    نمیدونم 
    حرف شما هم متینِ ...
    خودمم یه جاهایی زیاده روی کردم و این متن رو توصیه های شما دوستان رو برای تلنگر به خودم خوبه..!
    سلام بانو
    من رعایت میکنم تو کامنت گذاشتن برا اقایون ..میدونی هر چی هم رعایت کنیم ممکنه یه جا اشتباه کنیم ..من که ارزوم اینه که یه روز کلا از فضای مجازی دور باشم ..خیلی وابستم ...هعیییییییییییی
    پاسخ:
    سلام

    موافقم
    دوستم اومده از کــــربــلا

    بروزیم
    پاسخ:
    زیارت قبول
    روزی خودتون بشه
    :)
    سلام
    قربان بی ادبی نباشد ولی خیلی شاخ و برگ ب نوشته داده اید!
    همچین قیچیتان برای آرایش مطلب خوب کار نکرده
    میتوانست کوتاه تر باشد
    نقد است دیگر از زبان جاری میشود!
    میدانم کی میپسندی و بر دیده میگذاری

    پاسخ:
    سلام
    انتقاد بی ادبی نیست نا شناس اومدن بی ادبیه

    !!!
    سلاممممممم.
    دعوتید...........

    ممنون از پستتون.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون استفاده کردیم

    سلام عزیزم بسیار عالی مث همیشه ../.../حرف دل .../.../گل گل گل
    پاسخ:
    سلام
    :)

    ممنون از حضورت
    سلام مطلب خوب وبجایی گذاشتید ولازم بود تذکری باشه تا ادم بفکر فرو بره/البته خب بعضی هم قصدی ندارن وهدفشون سوء نیست درهرصورت زمینه برای هرچیزی میتونه اماده باشه باتوجه به انکه یه سری هم غرض ومرضی دارند/برای من پیش اومده که منو باخانوما اشتباه گرفتن راستش من اسمم رو دراوایل گذاشته بودم حدیث منظورم چیز دیگری بود ولی بعضی بخیال اینکه من خانوم هستم نظراتی میذاشتن ازطرف دیگه بعضی ازخانومها هم زیاد سرک میکشیدند اومدم یه اقا اضافه کردم کا بدتر شد (گفتند تو چجور خانومی که اقایی) ذزهز صورت یکم راحت شدم حالا هم بعضیا تشریف میارن بعضی فحش میدن بعضی توهین میکنند بعضی هم مثل شما عنایت دارند/
    خب چی میشه کرد  اروم بگم صدامو کسی نشونه ما هم یکم فرهنگ استفاده از فضای مجای رو نداریم یا کم داریم البته منظورم شما بزرگوارن نیستید /درهرصورت پست خوبی هست ممنونم لتماس دعا
    پاسخ:
    سلام

    چی میشه گفت؟؟؟
    ان شالله خدا بهمون بینش بده..!! نه بهتر بگم حیا بده اول هم به خودم

    ممنون از حضورتون

    سلام

    وقت بخیر

    حضور در شبکه های اجتماعی و غیره تو چند سال گذشته خیلی به بین بچه مذهبی ها رواج پیدا کرده و این حضور گاهی خوب بوده و گاهی هم بد .

    ارتباط با نامحرم در فضای مجازی و حقیقی نداره ، اگر خارج از چارچوب شرع باشه مشکل داره ، اما تو این فضا بخاطر اینکه افراد همدیگر و نمیبینند احساس راحتی بیشتر میکنند و این احساس کم کم آسیبهایی و ایجاد می کنه .

    میشه در تعامل با نامحرم از کلماتی استفاده کرد که باعث اشتیاق طرف مقابل نشه که متاسفانه در خیلی از مواقع اینطور نیست و صحبتهایی گفته میشه که فضا رو خیلی دوستانه میکنه . مثلا "عه آقای فلانی بازم شما اول شدی" ، "بازم من دیر رسیدم" "دفعه بعد من میدونم با تو"  " اوهوم" ووو

    خب فکر میکنید این نوع بیانها در فضای حقیقی هم بین دو نامحرم مذهبی رد و بدل میشه؟؟؟ 

    باید بیشتر بررسی کرد و حرف بسیار است

    پاسخ:
    سلام

    عه چند بار برای خودم اینجوری پیش اومده که توی نظرات به یه نفر گفتم چرا جلو زدی  و... و همین شوخی هم بوده !!
    و البته که به این فکر نمیکردم که اونطرفی آقاهه و برداشتش عین من نیست..

    خدا خیر بده اون بنده خدایی رو که اوهوم رو به من تذکر داد
    :)

    حرف بسیار


    سلام

    مخالف خط اول و دوم هستم، چون من بخاطر سرعت انتقال پیام مسنجر رو بیشتر 

    میپسندم در ارتباط با دوستانم پس هرجایی میشه مزخرف بشه حتی همین وبلاگ

    و هرجایی هم میشه مزخرف نباشه مثل مسنجر چون سرعتش بالاست

    معطل نمیشی شبکه های اجتماعی رو قبول دارم بیشتر از این جهت که فضای امنی

    نیست و راحت تحت نظر دشمنه ولی ماها میتونیم در این شبکه ها فعالیت مذهبی

    داشته باشیم، راجع به ارتباط وبلاگی باید عرض کنم بستگی به فرهنگ ها و تفکرهاداره

    و اینکه حد و حدود هم به هر حال مشخص باشه به شخصه نظرم اینه نظرخصوصی خوبه

    چون ی زمانی من میخوام حرفمو به شخص واحدی بزنم و دوست ندارم همه متوجه بشند

    ولی با احترام... قبول دارم بعضی ها ... درونشون فعاله بله بعضی ها دلهایشان واقعا

    مرض داره و خودشون هم مریضند

    و اینکه به شخصه نظرم اینه افرادی که طاقت هیچ حرفی در این فضا ندارند چرا ورود کردن

    خواهش دارم از خواهرانی که این فضا اصلا با روحیه شون سازگار نیست و حتی 

    دوست ندارند اصلا در هیچ زمینه ای تعامل اجتماعی داشته باشند ورود نکنند

    هم برای خودشان بهتر است هم دیگران

    قبول دارم نامحرم نامحرمه ولی شما میتونید خیلی وقتها به یک نامحرم کمک فکری بدید

    حتی نحوه زندگیشو تغییر بدی بهش راهنمایی بدی بله باید یکسری کلمات رو مودبانه

    گفت ولی نمیشود کتابی حرف زد

    هرجای حرفم ایراد داره دوستان انتقاد کنند منطقی باشه قبول میکنم.التماس دعا


    پاسخ:
    سلام
    :)


    منم چت اونجوری رو که نگفتم..
    خودم با یکی دوتا از بچه های وبلاگی بخاطر همکاری توی یسری از پیتها و طرح ها تومسنجر درارتباطیم...
    خب منم همینارو گفتم
    اونایی که مشکل دارن نیان...
    نه تنها خواهرا بلکم برادرا 
    ولی قبول کنید خیلیا جنبه دارن ولی دیگه خیلی بهشون فشار میاد و مجبور میشن یا ترک کنن یا با طرف برخورد...

    منم گفتم خصوصی باشه یوقت واسه توجیح کردن یا بقول شما راهنمایی کردن لازمه خصوصی مطرح کنی
    ولی مهمتر همون حد و حدود رو شناختن


    پس باشه بذاریم گردن خودشون
    قضاوتش با خود خدا....
    پاسخ:
    آره دیگه یوقتایی یه متن اینجوری شاید بشه یه تلنگر....

    اولش هم واسه خودم
    :)
    سلام دوست عزیز
    با تمام احترامی که برای شماقائل هستم ولی باید بگم که استفاده از همین عبارت کرم درونشون فعال میشه یک عبارت بسیار ناپسنده......
    خیلی دوست دارم بدونم از نظر آدم های مذهبی که فرمودید آزادی بیان توی وبلاگ وفضای مجازی هم ایراد شرعی داره؟؟
    یاعلی

    پاسخ:
    سلام
    :)

    گفتم که ببخشید منظور همون شیطنت درونیشون بوده 

    منم موندم دیگه؟؟
    من اینجوری میگم:
    خوندم که اگه مفسده نداشته باشه شرعا هیچ مشکلی نداره!
    پس هرکسی خودش میدونه تا چقدر پیش بره مفسده داره یا نداره!
    خدایی ک در این نزدیکیست
    خدا در این نزدیکیست
    و صدق و عدل از اوست

    صحبت با نامحرم  موضوع سرش نمیشه و پای شیطون وسط است!

    امام و خانم  مرضیه دباغ که خیلی از مواقع هم صحبت بودند.... 
    موضوعیت هم داشت 
    خواهر دباغ مسئول حفاظت و حتی آموزش ب امام (ره) بودند.
    بعد هم شدن فرمانده سپاه همدان و جلساتی که حضار آن مرد های نامحرم بودن

    .....................................................................................................
    این قسمت از notetun کمی مورد داره
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------

    کلاه شرعی 
    و موضوع خواهر و برادری

    امت یا شهروند
    خواهر یا خانم
    برادر یا  اقا
    امام یا مقام معظم رهبری

    بستگی ب نگاه ما ب جریان زندگی مون داره
    خواهر و برادر از تگاه ما ب مسائل سرچشمه میگیره
    و هر نگاه ادبیات خاص خود را


    و در نهایت

    اسلام ب ذات خود ندارد عیبی    هر عیبی هست ز مسلمانی ماست
    پاسخ:
    ببینید من همه ی اینها رو قبول دارم
    اصلن بحثم یچیز دیگه است...

    من هم گفتم تعامل باشه
    گفتم صحبت باشه
    گفتم مخالفم که بیان حتی تو فضای مجازی دیوار کشی بشه و بگن نه..!!
    حرفم اونجاست که 
    یه عده میان بجای همکاری و صحبتهای مربوطه حرفای نا مربوط میزنن...
    من با وب شما در ارتباطم و نویسنده ام اونجا خب مشکل نداره که!
    مشکلی هم ندارم یا درمورد هدرم از خیلیا کمک گرفتم...
    بازم مشکل نداره
    من میگم اونیی که میاد و حرفی باری تعامل ندارن چه لزومی داره بگه من خوشم میاد با شما صحبت کنم؟
    پس هم صحبت خواسته..
    من فقط منظورم این بود

    بعدشم من با برادر و خواهر گفتن مشکلی ندارم نمیشه که (ببخشیدا) هوی صدا کرد یا عزیزم و.... واسه مخاطب قرار دادن بالاخره باید یچیزی بگی دیگه..!!
    منطور اینه که میگن ما خواهرانه و برادرانه حرف میزنیم و...
    سلام خواهری....
    چت...خداییش نکردم تاحالا...
    من خودم 99درصد مواقعی که پشت سیستم نشستم باوضوبودم همیشه با بسم الله الرحمن الرحیم وارد شدم...همیشه نیتم قرب الهی بود...4تا خانم (انار بانو،احیایی،خود شما،ببخش اقا) جزو وب هایی بودن که یقین داشتم ودارم مونث هستند وخیلی ازشون اموختم درزمینه های مختلف...لقب خواهری گرفتن که حقیقتا به کارمیبرم این لفظ.
    امادرمورد برادران اهل قلم...من زیادی احتیاط میکنم...درمورد بردران هم باید خیلی حواس جمع بود...خداروشکر بنده به مرز سوختگی رسیدم دراین زمینه...به حدی مشرف به این مسائل هستم که .......البته اینو مدیون خدا وامام زمانم...به نظرم هرکس همونطوردرمجاز قدم برمیداره که درحقیق جاریه...واینکه قضاوت کردن اصلا شایسته نیست....اینا همش برمیگرده به هزاران شرایط که طرف دراون پرورش یافته ...
    اون که حضرت امام فرمود عالم محضرخداست درمحضر خدا معصیت نکنید ترجمه الم یعلم بان الله یری درسوره علق هست...کسی که مشرف به گواه بودن خدا باشه نه درمجاز ونه درحقیق معصیت نمیکنه...
    خداییش من تمام حقیقتمو آوردم به مجاز...اگه گفتم داداش یا خواهر ترجمش همونی هست که در فرهنگ دهخدا نوشته شده...
    چندتا+++++++++ازاینا بذارم؟؟؟
    +++++++++++++++++++++++++++++
    عاقبت بخیر خواهری...
    پاسخ:
    سلام بانو

    خیلی خوبه ان شالله همیشه اینطوری باشه

    میدونی چی میگم؟؟؟

    من خودم خیلی با بچه ها در ارتباط اکثر خانما شمارشونو دارم 
    با آقایون هم در نهایت احترام صحبت میکنم تاجایی که بفهمم بهشون بی احترامی نکنم...

    همین 
    من منظورم به اونایی بود که کلا میگن نه باید یه خانم با یه آقا یا بلعکس با هم در تعامل باشن که توی جواب سیدمرتضی گفتم

    کُلُکُم راع و کُلُکُم مسئول..

    پاسخ:
    +
    این زنایی که تو بهار و زمستون و همه فصلای خدا
    پوتین میپوشن میان بیرون
    به اینا اصلا کار نداشته باشین!


    اینا بازمونده های ارتش هیتلر هستن
    پاسخ:
    از دست شما..

    باشه جامونده ی هیتلری ندارم اینجا فعلا
  • سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
  • گیله مرد میگفت : دل دادن به گوش دادنه ؛

    نمیشه خود رو دلداده کسی دونست، ولی گوش به حرفهاش نداد ،

    ( البته گوش دادنی که عمل در پی داشته باشه )

    روی تکه ای کاغذ عکس یک قلب رو کشید.

    پرسید : میتونی بگی این چیه ؟

    با تعجب گفتم : این شکل یک قلب و علامت عشقه !

    کاغذ رو از وسط تا زد و گفت : عشق از دو گوش تشکیل شده ؛


    میدونی یعنی چی ؟

    نمیشه ادعای خداپرستی و عشق به خدا داشت

    ولی یک گوش ات به خدا باشه و گوش دیگرت به غیر خدا ...

    کاغذ رو به دستم داد و رفت ...

    گیله مرد

    پاسخ:
    آفرین...

    انتخاب خوبی بود..
    آره ها ماها(خودمو میگم) ادعا میکنیم با خداییم...
    دوتا گوشمون هم به غیر خداست..!!


    (((:
    پاسخ:
    یعنی این همه من خودمو کشتم حرف زدم نظر دوستان همین ...

    تازه میفهمم وقتی خودم میرم وب دیگران بعد از خوندن متن یه شکلک میذارم طرف چه حسی داره 

    :)

    ممنون  از حضورتون
    درود
    خداقوت خانم...
    پاسخ:
    :)

    ممنون
    سلام و عرض ادب
    افتخاریست برای ما ... بانو افتخار!
    ک در اولین نظر اسم کذایی ما نگاریده شود
    به به
    چ خوش نوشت آن مریم دستان!
    پاسخ:
    پس برید نماز شکر بخونید این سعادت نصیبتون شده!!!


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی