و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

بعضی دوستیا خیلی پربرکتن

یهویی آخرشب دوستم خبر داد که فردا دوباره سیره هست با گروه حاجینا میای؟ گفتم الان میگن؟مثل دفعه قبل که ماشین نذاشتن، دوره چجوری بریم؟که فرمودن برادرم میرسونن، ماهم به خودمون گرفتیمآرام پذیرفتیم گفتیم به به چه سیره ای بشودخنده و صبح به حمدالله راهی شدیم!(البته شایان ذکر است سیره های ما تماما خانمنآ)

حالا جدای شوخی بعضی شهدا واقعن غریبند یجوری مظلومن، حتما ریا نداشتن و خیلی خالص بودن،نه اینکه باقیشون داشتند هآ، که اصلا اگر ذره ای ریا داشتند شهید نمیشدن(جالبه اینو بگم همسر شهید میفرمودن بار اول که از اعزام برگشتن یکی از دوستانشون شهید شده بود شهید شهریاری میگفتن تیری که اومد دقیقا از کنار من رد شد همون لحظه که دوستم شهید شد برای ثانیه ایی شما و مادر و پدر وخانواده به نظرم اومدید و من دلیل شهید نشدنم تواون زمان رو همین میدونم!؛ که برای اعزام دومشون و البته آخرشون دیگه کاملا خودشون رو آماده کرده بودند) بقول حاج آقا:شهدا دنیا رو هفت طلاقه میکنن میرن...

اتفاقا دیشب هم توبرنامه ملازمان شبکه افق همسر شهید سیاهکلی میفرمودن که قبل اعزام که دیگه میدونستیم وقتی برن،برگشتی نیست من خیلی گریه کردم ایشون هم همینطور اما گفتن دلمو لرزوندی اما ایمانم رو نمیتونی بلرزونی ...

اینجوریه که کلا بعد از آرزوی شهادت داشتن نیرو و همت بیشتری میخواد واسه رسیدن بهش!



بله میگفتم که بعضیاشون چهرهاشون مظلوم تره غریب ترن،مثلا همین شهید اکبر شهریاری بعد از شهید محرم ترک،دومین شهید شهر تهران هستن سال 92 شهید شدند اما خب بخاطر کارشون و فعالیتها و حساس بودن اون زمان خیلی مطرح و علنی نشده بود،بعد همه ی اینهارو بگذریم کلا سبک زندگی خانواده پدرو مادر و ... اصلن فضا و جو موجود این مظلومیت رو داره،یاشاید مثلا یه معصومیت خاص...

درسته ما شهید گمنام و مفقودالاثر و اینا هم داریم اما مظلومیتی که میگم ها فقط باید درک بشه یجوری دلسوزترند انگار... من امروز تومنزلشون یه همچین حسی رو درک کردم.و مداوم تر باید بگم شهدا شرمنده ایم...

داشتم به بچه ها میگفتم که چی میشه طرف به مقام همسری شهدا میرسه؟، یک جواب قانع کننده ایی دریافت کردم که گفتن: حتما شبیه تو (ما) نیستن...!! میدونید میگم همونقدر که شهدا خاص و انتخاب شده و اعمال و رفتار پاک دارن یقینا همسرانشون هم همچین ویژگی هایی دارند...!ولی انصافا دوستدارم یه حس بستگانی بایه شهید رو درک کنم،همسر مادر خواهر فرزند... فکر میکنم طعم تلخِ دوستداشتنی داره.

اصلا قدر این مجالس رو نمیدونم ...آدم قدر نشناس که شاخ و دم نداره!!یکیش من...

امروز یکی گفت دعا کن منم آدم بشم؛گفتم من دعای محال نمیکنم،!!بعد پیش خودم گفتم این محالِ خودتِ ...

ولی شماها برای هدایت من دعا کنید،ثواب داره

نظرات (۱۷)

شنیدن کی بود مانند دیدن
پاسخ:
دقیقا
چند وقت پیش در یک هیات دانشجویی آشنا شدم با "زینب فروتن"
 یک  دهه هفتادی ای که بعد از فقط چند صباحى زندگی مشترک حالا دیگر شده است همسر شهید مدافع حرم... روح الله قربانی

شروع کرد برایمان به تعریف، دورش حلقه زدیم، بچه ها دست به قلم شدند...

میگفت:
شهدای هشت سال دفاع مقدس رو سر ما جا دارن اما حضرت آقا گفتن مدافعین حرم دو تا اجر دارن: 1.هجرت 2.جهاد
.
میگفت:
روح الله از درد آدما دردش می گرفت... نمیتونست بی تفاوت باشه . روزی نبود که نگه دنیا کم و کوتاهه ها!
.
میگفت:
انقد به روح الله وابسته بودم ک حتی یه گیره روسری بدون روح الله نمیخریدم؛ اما حالا خودمو انداختم توو دامن خدا. اگه آدم مطمئن باشه خدایی هست، پشت سرشو حتی نگاه نمیکنه!
.
میگفت:
وقتی ازدواج کردیم حتی یک درصد هم فکر نمیکردم همسرم شهیدبشه... روح الله همه زندگیم بود.
.
میگفت:
بچه ها خونه های بی مرد داره تکرار میشه؛ مراقب باشید جا نمونیم!
مردمو مطلع کنید از شهدای مدافع حرم... همه میگن میخواستن نرن... خیلی مظلوم واقع شدن... خود شهدا دعاتون میکنن!
.
میگفت:
سوریه که آزاد شده...باید شماها زندگی هایی رو شروع کنید که توش بچه های شجاع واسه آزادکردن قدس پرورش بدید.
.
میگفت:
هروقت میخوام خودمو آروم کنم، میگم اگه همه کس و همه چیزتو از دست دادی، خدا رو شکر که واسه امام حسین بوده هرچند تو کجا و حضرت زینب؟!...

میگفت:
با خبر شهادت شهید همدانی خیلی بی تاب بودم، چند روز بعد روح الله بهم زنگ زد. بهش گفتم من خیلی گریه کردم واسه شهید همدانی؛ روح الله گفت: بعدازاین دیگه واسه خبر شهادت هیچ کس گریه نکن!
عاقبت بخیری آدما گریه نداره...
.
میگفت:
بعد از شهادت شهید صدرزاده روح الله زنگ زد بهم و گفت: ببین همسر مصطفی رو؛ چقدر محکم ه... تو هم دوست دارم اگه شهید شدم اینطوری باشی
.
میگفت:
روح الله واسه من مثل امامزاده بود؛ از قنوت های نمازش حاجت میگرفتم!
.
میگفت:
خیلی ها میگن شهید مرده، نیست دیگه کنارت اما من این روزا روح الله رو بیشتر از زمانی که کنارم بود دارمش؛ آدمایی که دنبال جسم ان شهادت رو مرگ میبینن... باید نگاه رو تغییر داد... ما خدا رو نمیبینیم و لمسش نمیکنیم اما همیشه باورداریم هست و کمکمون میکنه.

میگفت:
سوریه خط مقدم ایران...اگه شوهرای ما جلوی داعش اونجا مقاومت نمی کردند الان داعش وسط ایران بود

میگفت:
خیلی وقتا بهم میگن شوهرت شهید شده عوضش کلی پول و سهمیه و اینا بهتون میدن... بهشون میگم به ولله اگر دربرابر یک میلیارد حاضر باشید اضطراب ما رو به هنگام زنده بودن همسرامون و دلتنگی ما بعد از شهادتشون رو تحمل کنید.

میگفت:
روح الله همیشه میگفت زینب من به خاطر این چادر روی سرت دارم میجنگم، نیاد روزی که روو سرت نباشه.

میگفت:
خدا خودش توی قرآن گفته جهاد، مرگ هیچ کس رو جلو عقب نمیکنه... پس اگر هم نمیرفتن، اجلشون اون موقع بود...چه خوب که باشهادت رفتن... 

میگفت:
چون راکت خورده بود به ماشین روح الله و شهید سرلک تقریبا هیچی ازشون برنگشت به ما فقط یه صورت از روح الله نشون دادن... .

میگفت:
ایشالا یه روز حلب میشه شلمچه... اردوی راهیان میریم سوریه و محل شهادت همسرامون رو میبینیم...

میگفت:
برامون دعاکنید که توو این راه صبور باشیم... ماهایی که عزیزترین کسمون همه چیزمون رو توو راه امام حسین دادیم...
.
میگفت:
اگر یه چیز تو زندگیم باشه که به سبب اون توفیق پیداکردم که عنوان همسرشهید بگیرم، نماز اول وقته...

متولد دهه هفتاد بود اما ادبیاتش شده بود همان ادبیات همسران شهید در سالهای دهه شصت ... همان استحکام... همان دل قرص... همان شور و حال...
و من در تمام طول حرف زدن هایش به این فکر میکردم که او قد کشیده در همین دهه ای ست که میلیاردها میلیارد خرج همایش ها و سمینارهای بی حاصلى کرده اند که نکند تهاجم فرهنگی او و هم نسلانش را به بیراهه ببرد...

پاسخ:
باریک الله 
کیف میکنم دهه هفتادیم با افتخــار 
یه ایطوچیایی توخودمون داریم 
خخخخخ البته بازهم یقینامن نه،ولی خب دیگه 

بعدشم ممنونم 

حق حق
:(
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • پای این مدل پست ها من فقط می توانم گریه کنم و بس.
    پاسخ:
    واقعا ...
    قبول دارم اگر هم بخوای میتونم همراهیت کنم!!!
    :(
    من چند دقیقه پیش دیدم ملازمان حرمو
    چقدر گریه کردم...

    شهادت پیامد خوبه ولی زجرآوره...(همسر شهید سیاهکلی)
    خدا هممونو هدایت کنه
    پاسخ:
    آره امشب هم تکرار همون قسمت بود..

    وای ما توتلگراممون با بچه ها هم دوباره تعریف میکردیمو گریه ...
    :(
    میدونید یه غم خاصی هم داره اینطرف...

    ان شالله
    سلام
    روح بزرگی میخواد همسر شهید شدن، به اندازه همون شهید باید ایمانت قوی باشه که مانع رفتنش نشی
    برنامه ملازمان منو بیش از قبل از خودم ناامید میکنه
    :(
    برای هم دعا کنیم

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام علیکم
    بله دقیقا منم همینو گفتم

    نه دیگه سفارش دعا تووبلاگ مردم نده که!!

    :)

    علی یارت بانو
  • رفاقت به سبک شهید
  • حالا شاید یه مقامی درجه ایی چیزی مرحمت کردن 
    :)

    اونوقت موقع مرحمت کردن بهشون بگو ما دونفریم اصلا دوقلو هستیم :))
    پاسخ:
    اممممم باید فکر کنم 
    خخخخخخخ

    میگما خیالت تخت به من چیزی مرحمت نمیکنن به تو مرحمت کردنی حواست ب منم باشه 
    :)
    چ دل خوبی داشت و چ ایمانی 
    اینچنیم آرزوست
    پاسخ:
    بله خیلی....
    میگفتن خیلی احساساتی بودن...
    ولی خب یقینن ایمانشون قوی تر بوده


    سلام من بالاخره برای پستت کامنت گذاشتم!خخخخخ
    تلخ نیست! اصلاااا تلخ نیست... اما سوزناکه!!
    این فراق نیست! اونا با همسرانشون در وصال کاملن..فراقه که تلخه! اما وقتی تو فقط جسمت دور از همسرت باشه ولی روحت باهاش تا ملکوت بره...
    مادامی که در مسیر شهدا باشن در وصالن...مطمئن باش!
    پاسخ:
    سلام 
    باریک الله :)
    اوهوم اتفاقا همون قسمت ملازمان رو که شما ندیدی اشاره داشت به این موضوع 

    گاهی
    می مونی
    هنگ میکنی
    زبون قفل میکنه
    نمیدونم والا   ...
    پاسخ:
    نمیدونم والا..


    ان شاءالله یه نسبت نزدیک با شهیدی  پیدا کنید.

    درکل ان شاءالله توی زندگیمون بتونیم شهید باشیم.
    :::::::
    بابت معرفی شهید،
    معرفی کتاب،
    و معرفی موسیقی،
    تشکرات فراوان.

    قبلنام یه صوت از استاد رحیم پور و موسیقی از حجت اشرفزاده ازینجا دانلود کرده بودم که خیلی دوست داشتنی بودن.

    خدا خیرتون بده، 

    پاسخ:
    سلام 
    ان شالله 

    به به همه رو باهم یجا خوندیدا

    :)
    خب خداروشکر خاطره خوب دارید!

    عزتتون مستدام
    گل اشکم شبی وا میشد ای کاش
    همه دردم مداوا میشد ای کاش
    به هرکس قسمتی دادی خدایا
    شهادت قسمت ما می شد ای کاش
    پاسخ:
    ان شالله
    خوش میگذرونی ها هرروز خونه شهیدا :))
    ان شاالله خدا هدایتت کنه D:

    پاسخ:
    نمیدونم جواب کدوم کار خوبمه(آخه کار خوب که ندارم)
    یاشاید دعای کسی درحقم

    ان شالله  
    ادامه بده به دعاهات 
    :)

    به حق رجب به ارزوتون برسید
    پاسخ:
    ممنون
    ان شالله حاجت روا باشید
    :)
  • رفاقت به سبک شهید
  • سلام اخ که چقدر غبطه میخورم بهت بابات همونی که تو پیام بهت گفتم
    قدر خودت رو بدون که اینجور جاها دعوت میشی
    :(
    ان شالله به این شیرینی برسی ...
    ان شالله خودت به مقام شهیده برسی
    پاسخ:
    نگفتم این حرفو نزن !!
    سلام 

    هعی من اگه قدر دون بودم که ...

    خودم که عمرا شهید نمیشم این از من 
    حالا شاید یه مقامی درجه ایی چیزی مرحمت کردن 
    :)


    سلام 
    خوش به سعادتت که تو این مجالس نفس میکشی و شهدا دعوتت میکنن تو منزلشون، خیلی سعادت میخواد از شهدا گفتن و نوشتن،که اونم شما و امثال شما دارید و من و امثال من خیلی چیزهاست که باید یاد بگیریم
    شما که به شهدا نزدیکی برا من و امثال من دعا کن
    پاسخ:
    سلام برشما

    من که خیلی نزدیکم خبر نداری..!!
    ولی یک چیزو به یقین میدونم که اون هم دعا کردن درحق دیگرانِ
    به شدت به اجابت نزدیکه
    :)
  • باران نم نم...
  • شهید شی...
    پاسخ:
    آدم شدنم آرزوشت... شهید پیشکش

    باهم ان شالله :)

  • صحبتِ جانانه
  • همسر شهید بودن سخته
    سخته...
    چی چی می خواید به مقامش برسید

    پاسخ:
    میدوووووووونم 
    میدونم خیعیلی سخته 
    حالا نه همسر مادر مثلا 
    کلا دوستدارم این حسو این سختی رو بچشم
    البته خدا هرکسیو به اندازه تواناییش امتحان میکنه 
    دوستدارم ظرفیتمو بالا ببره به اون حد....

    :
    (البته الان که این تزهارو میدم نسیه است ها )

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">