و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

سومین پست امسال رو تقدیم میکنم به :

روح بلند و ملکوتی رهبر کبیر انقلاب،حضرت آیت الله خمینی(ره)  

دیروز رفته بودیم منزل یکی از بزرگای فامیل(حاج آقا دوسالِ عمرشون رو دادن به شما اما حاج خانم همچنان بزرگ فامیل هستند) که تِم قدیمی و سبک زندگی چندین ساله اشون رو همونجوری حفظ کردن؛ بین حال و پذیراییشون چندتا دَر هست و تنها ایام عید ما اون بخش از خونه رو رویت کردیم حتی مواقع دیگه ایی هم که منزلشون میریم درهای اونجا بازنیست؛بعد اونجا یه سفره ی خیلی خوشگل میندازن و همه چیو میچینن داخل سفره هم هفت سین هم وسایل پذیرایی(بعد داشتم به این فکر میکردم که چقدر قدیم ترها به فکر دخترها و البته حاج خانم بودن که زحمت رفت و اومدن های به آشپزخونه رو کم کردن والا یه مهمون میاد خونه ی ما برای آوردن وسایل پذیرایی صدبار میریم آشپزخونه و میایم جاکه نمیشه همه رو رومیز گذاشت مثل اینا سفره هم نمیندازیم،خب البته که قدیم معماری خونه ها هم خاص بوده) بعد اینکه چیدمان اون اتاق از زمانی که یادم میاد همونجوری بوده فقط شاید تواین مدت یه پرده اشونو عوض کرده باشن،یه ساعت قدیمی که صفحه اش آبی خیلی خوشرنگِ رو به دیوار زدن،طاقچه ایی که روش آیینه و گل و قاب عکس داره همیشه و همچنان باقیست،این دفعه یه قاب عکسی که به دیوار بود و از رنگ و رویی که ازش رفته بود معلوم بود برای چندین سال قبلِ نظرمو جلب کرد،(عروسشون هم اصولا مهمون که بیاد میان بالا) یه نگاهی کردم بهشون گفتم بااجازه من یه عکس از این قاب بگیرم؛همون لحظه حاج خانم گفت عکس آقا رو میگی؟بگیر!؛ منم رو به نوه اشون گفتم ببین اینجوری انقلابی میمونن...؛ همینجوری که عکسو میگرفتم با خودم فکرمیکردم کدوم ماها الان این کارو میکنیم؟تو پذیرایی کنار تابلو فرشها و ترمه های روی دیوار عکس رهبرمونو میزنیم؟؟ نه اینکه نداشته باشیم ها،داریم منتهی تواتاقمون روی میزی،کنج کتابخونه ایی نهایت پوستری روی دیوار...؛قدیمی ها انقلابی اصل بودن...

نظرات (۹)

ما که پرچممون بالاس :)
پاسخ:
باریک الله 
:)
من سراغ دارم...ارادت هم دارم بهشون بخاطر همین انقلابی بودن و ماندن شون...
پاسخ:
:)

عالیست 
عالین اینا 
سلام عزیز دلم . عالی مث همیشه......سال نو تون مبارک ...شاد و سلامت کنار خانواده ....سپاس فراوان ....اگه وقت کردید بیشتر پیش ما بیاد ....روزگار بکام
پاسخ:
سلاااااااااااااااااااااااااااااام بانو
ممنون و همچنین برشما

بابا ما که میایم وب شما مشکل داره آخه
بیادتون هشتم بانو

:)
  • رفاقت به سبک شهید
  • سلام بر رفیق عزیز دل ما :)
    میدونم داری میخندی اخه الان یه ثانیه پیش اومدم پست پایین نظر گذاشتم :)
    گفتی کدوم ماها ؟!
    آقا من (تصور کن دستم رو بلند کردم مثل مدرسه ای ها )
    الحمدالله خدارو شکر خونه رو با عکس حضرت آقا و امام پر کردیم و یه قاب خالی ان شالله با ظهور آقا پر میشه
    راستی دستم بهت اگه برسه :)
    پاسخ:
    سلااااااااااااااام خانم
    زیارت قبول

    آقا شما که جزو خواص هستید 

    خوشحال گشتم 

    فعلا که نمیرسه خخخخخخ
    آیکون سوت زدن :))

     سلام

     امام روح الله  ره در قلب و جان ما جای دارند...

    ما دیوارهای خانه ها ی مان را به عکس ایشان آویزان کرده ایم....

    پاسخ:
    سلام

    به به 
    باریک الله 
    شدن س نفر که جواب مثبت دادن 
    ان شالله عاقبتتون ختم به شهادت باشه

    سلام آفرین تیز بینی خیلی عالیی داشتید بله واقعا که بی نظیره این نوع رفتارها عااااااااااالی هست
    پاسخ:
    سلام بزرگوار 
    بهارتون مبارک
    سلام به خانواده برسونید

    :)
  • ... یک بسیجی ...
  • تکان دهنده بود...

    نوروزتان فاطمی
    پاسخ:
    ممنونم
    ان شالله عامل باشیم و زنده نگهدارنده ی انقلاب
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • سلام ابجی خانوم
    عیدت مبارک..سال خوبی داشته باشین

    کاملا حق++
    قدیما زندگیاشونم ساده وبا صفا بود..
    یه دوستی دارم که همش عکس آقا رو میزنه دیوار پذیرایی و زود برمیداره..خودش میگه میترسم مسخره م کنن..خیلی سخته تنها باشی(از نظر فکر..همین انقلابی بودن)

    کاش میتونستیم ماهم انتقلابی اصل باشیم...
    پاسخ:
    سلااااااااااام برشما
    ممنونم و همچنین
    بله :)
    خیلی این برخورد باقی مردم بده 

    ان شالله که باشیم و البته ان شالله هستیم 
    :)
    چقدر حس خوبی داره این خونه ها
    خونه ما اینقدر اصیل و دست نخورده نیست ولی
    ما هم روی دیوار پذیرایی هم روی دیوار اتاق من عکس امام و آقا رو داریم
    پاسخ:
    اوهوم خیلی
    باریک الله بر شما 

    انقلابی ادامه بدیم صلوات
    :)

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">