و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

یادمه یه مدت مُد شده بود دخترا عکسهای بچگیشون رو واسه پروفایلها و تووباشون میذاشتن(خودمم این اشتباه روداشتمو بعدفهمیدنش پاکش کردم) بعد اومدن گفتن دختــــرا چیکار میکنید؟ مگه نمیدونید پسرا ذهنشون خیلی فعال(عمرا،البته تواین موارد بله) تصور میکنن چهره شناسی میکنن شماها باعث گناه یه عده میشید!! ممکن به شما دل ببندن ممکنه به گناه بیافتن!! البته روی سخن اینجا فقط به همون یه عده ی مذهبی بود، چون اونایی که براشون مهم نیست عکس بزرگسالی و خیلی اُپنشون رو میذارن وکاری نداریم، اینجا روی سخن با بچه حزب اللهی ها بود؛ خلاصه اون گذشت و رسید به این برنامه های مجازی و بقول جناب رسولان تل ناگرام ها و اینستاها و ... باز یسری دختر خانم های مذهبی حالا سهوی، عمدی، جوی، محض تنوع هرچی یه چندتا عکس گذاشتن بدو بدو پسرا اومدن پست نوشتن و اِل و بل که لایک به حجابتون خواهر چرا اینجوری میکنید و باز شروع شد که بهتون دل میبندن و به گناه میافتن و..؛ من قبول دارم کار درستی نمیکنن و میدونم اشتباهه، امــــــا حرفم اینه آقا پسرحزب اللهی و مذهبی  که غیرت داری و حواست به خواهر دینیت هست و تذکر میدی و به یادش میندازی که نباید این کارو بکنه و میگی جنس خودتو میشناسی و ... دمت گرم ممنون ولی آیــــــــــا شما نمیدونی دخترا خیلی بیشتر از پسرا احساسی اند،زودتر دلبسته میشن؟؟ تو خودت چرا چپ و راست از خودت عکس میگیری و میذاری تو پروفایلت؟ که چی دل دختر مردمو ببری؟؟ اگه دخترا این رو روندارن که مستقیم مثل خوداتون رفتار کنن و رُک بگن دخترا وابسته اتون میشن شماها به ذهن خودتون نمیاد؟؟؟؟ هی از گلزار رفتن و ته ریش گذاشتناتون و انگشتر عقیقاتون عکس میذارید اینستا که چی بشه؟؟ که دخترا لایک کنن؟؟؟ نمگید شاید یه دختری به گناه بیافته؟؟ دلبسته بشه؟؟ پس چرا رعایت نیمیکنید؟ تو اگه پیرو شهدایی بیا مثل ابراهیم هادی باش که از وقتی فهمید دخترا از تیپ و هیکلش خوششون میاد از فرداش باسرووضع ژولیده میرفت باشگاه لباساشو دیگه توساک نذاشت،میذاشت تو کیسه پلاستیکی که تیپشو بهم بریزه،اگه پیرو لوطی صفتایی بیا مثل علی گندابی باش که دید با یه کلاه نمدی خوشگل تر میشه و خانم ها نگاهش میکنن دیگه اون کلاه رو سرش نذاشت!! پس تو کجای فضیه ایی برادر؟؟ رطب خورده کی منع رطب کند؟؟!! اونی میاد به بقیه تذکر میده که خودش رعایتی باشه!! میخوای از خوش گذرونیات و دوستای بامرامت و کار و درس و عقیده هات بنویسی خب بنویس چه لزومی داره همه اش عکس خودت رو بذاری؟؟

من نه خودم اینستا دارم نه عکسی گذاشتم نه کسی تذکری داده، نه اینستای کسی رفتم نه دلبسته شدم نه حرفی و نه حدیثی منتهی لازم دیدم این نکته رو بگم


اینجا رو هم بخونید مفیده

نظرات (۶۱)

قربان شما با این پست شما
:)
پاسخ:
:)

مبارک باشه عیدتون
  • دکـ لـ مـ هـ
  • عدم شناخت درست از ویژگی‌های جنس مخالف، معمولا آسیبهایی رو به دنبال داره، حال چه در این زمینه، چه در زمینه های دیگه! (البته این درمورد افرادیه که سهوا و بدون نیت شوم چنین تصاویری میذارن) وقتی شناخت داشته باشن که بعضی از تصاویر دلبری میکنه، مطمئنا چنین کاری نمیکنن.

    + اینکه عده ای از آقایون کشیک میکشن تا مثلا امر به معروف کنن رو باهاس بردشون زیر میکروسکوپ! اینکه میگم کشیک میکشن واقن ها! تعدادشونم زیاده! تعداد زیادیشون هم ازونور امر به معروف زدن بیرون!  چند وقت پیش توی یه صفحه ی خانمی که معمولا از حجاب می‌نوشت، بنده خدا عکسی از دور همی با دوستآش گذاشته بود که توی پارک بستنی میخورن. حالا توی عکس هم فقط یه قسمتی از چادر و بستنی معلوم بود نه چیز دیگه! الماجرا آقایی اومده این وسط فتوا صادر میکنه که اینجور عکسا و پارک رفتن و ازین پستا در شان خانم محجبه نیست و آبروی چادری هارو بردی و خواهرم رعایت کن و کلی تهمت دیگه! اینها باهاس قرنطینه کرد!
    ::::::::
    پستی بجا بود! یکجورهایی تلنگر!
    پاسخ:
    سلام 

    خخخخخ خیلی قشنگ گفتید کیشیک...
    بله دیگه هست متاسفانه

    :)

    سلام 
    ممنون از پستت اما کاش همه میدونستن اینجا مجازیه درسته اما دل یه دختر فقط یک دل،چه تو مجازی چه تو واقعیتت
    پاسخ:
    سلام خواهر

    همه میدونن شاید نمیخوان باور کنن

    سلام
    خداقوت
    پاسخ:
    علیکم السلام

    سپاسگذارم
    :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    این صوت بالا خیلی خوب بود

    خیلی ها.

    +
    ممنون
    پاسخ:
    سلام

    :)

    قابلی نداشت

  • مهدی ابوفاطمه
  • ممنون از لطفتون
    روش دارم کار می کنم
    بسیار متشکرم از زحمتی که کشیدید
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    قابلی نداشت
    موفق باشید ان شالله
    آه :'(
    پاسخ:
    :\

  • ســوز ستان
  • کاش گوش کنن
    پاسخ:
    گوش میدن همین ک تلنگر باشه حتی برای خودمون هم خیلی خوبه
    :)
    سلام آفرین خیلی عالی نوشتید ومسایلی رو تاکید دارید که متاسفانه کمتر بهشون پرداخته میشه ممنونم موفق باشید ان شاء الله
    پاسخ:
    سلام بزرگوار 
    لطف دارید
    ممنون از حضورتون

    سلااااام 
    یعنی خداییش که حقیقت رو گفتی 
    کلا آدما(مخصوصا آقایون)هر کاری (از سفر رفتن و فضای مجازی وعکس و...) برای خودشون اشکالی نداره ولی برای طرف دیگه جیززززززززه....
    خدا هممونو به راه راست هدایت کنه.... 
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    :)

    آمیـــن
    من که خریدار مطلب بعدیت هم هستم :)
    پاسخ:
    قربان لطفت بانو
    سلام و عرض ادب بر بانو کربلایی
    بنده پست شما را دوست داشتم و از آن درس ها گرفتم ، متأسفانه این امر " زود عاشقی " در پسر و دختر ها مشهود است و جنسیت نمی شناسد . اگر بر پیغمبران وحی نازل شد بر مریم عفیفه علیه السلام هم نازل شد . اگر علی مرد بود فاطمه هم زن بود ، در نزد خدا همه یکسان هستند جز در تقوا
    بانو پست شما برای بنده هیچ ایرادی نداشت ، همش درس و تلنگر بود
    موفق و همیشه پیروز باشید
    پاسخ:
    سلام بزرگوار

    بقیه یاد بگیرن اینجوری کامنات میذارن خخخخ
    ممنونم لطف شماست 
    حق پذیری شما رو نشون میده :)

    جدای اینها باقی دوستان هم نظراتشون رو مرقوم فرمودند و بسیار هم ممنونم از همه اشون 
    بقول دوستان باشد تا رستگار شویم
  • رفاقت به سبک شهید
  • چه پست جنجالی :|
    دختر چیکار کردی :|

    پاسخ:
    :/
    هیچی یکبار جدی نوشتم صریح
    سلام بانو
    عالی بود! یک حقیقت محض
    متأسفانه اینجور مطالب مفید کم هستن، این مطلب نشون دهنده دیدن یک مسأله از زوایای مختلف هست...
    موفق باشید و پایدار
    پاسخ:
    سلام بر شما
    الان در ذهنم هست یه  مطلب دیگه از یه همین زاویه بنویسمبه همین جدیت 
    :)

    ممنونم همچنین
  • مــ. مشرقی
  • بله دیگه... درست میگید :)
    پاسخ:
    :)
    حالا مثال تون یک کم مشکل داشت ولی حرف تون درسته. یعنی برای اطلاع اونهایی که نمی دونند نوشتید. خیلی هم خوبه و خدا خیرتون بده.
    در مورد مثال کسی که میگه قربة الی الله باید راه و مسیر تقرب رو هم بدونه دیگه. نمیشه به صرف گفتن لفظ به سمت هدف حرکت کنه. مثلا اگر شما قرار باشه بیاید مشهد باید راه و جاده و مسیر مشهد رو هم بشناسید دیگه. نمیشه با نیت مشهد اومدن برید از مسیر جاده ی قم. اینطوری میشه نقض غرض.


    اون پیشنهاد رو بیشتر از این بابت دادم که خودم خیلی نظر گذاشتم و حرف زدم. دیگه الان خجالت می کشم بیشتر از این پرحرفی کنم. گفتم اگه میخواید خلاصه بسپرید دست ما و خودتون برید کنار. البته فقط گهگاهی بیاید ویک پست به قول خودتون جنجالی بنویسید:)
    پاسخ:
    مثالم میدونم مورد داره اما میترسم از آقایون مثال بزنم والا ///بعد هم بله درست میفرمایید و بعدترهم حالا بعدمدتها یه پست اینجوری پیش اومده قبلا یکی دوسال پیش همه پستها بحث دار بود یادش بخیر///ب هرحال ک لطف میکنید
    خانم غزل آزادی
    سلام مجدد
    متشکر از دقت نظر شما که باعث شدید بحث روشن تر بشه.
    اون صحبت ها ارتباط مستقیم با موضوع بحث نداره و صرفا از تفسیر همون آیات سوره ی نور یادم اومد و بخاطر شرایط فعلی جامعه بد ندونستم که اینجا مطرح کنم. البته بنده هم کاره ای نیستم. خدا علماء ما رو حفظ کنه که هر چه داریم از همین علماء داریم.

    1. درسته ولی بالاخره اون عکس با رضایت خود شخص گرفته شده. البته من اینطور فکر می کنم. چون بالاخره آقا راضی نباشند خیلی راحت میگن راضی نیستند. حالا میشه راه دور نریم. همین عکس هایی که این روزها زیاد از شهدای مدافع حرم یا سردار سلیمانی می بینیم چطور؟ این ها دیگه به شکلی هست که میشه کاملا فهمید این عکس با رضایت شخص گرفته شده (از دستی که روی شونه ی هم میندازند و ... میشه فهمید.)
    فقط صحبتم این بود که کلی حکم ندیم و باید به واجب و مستحب عمل و نیت و مقصود شخص هم توجه کرد.
    البته این صحبت به این معنا نیست که شما یا نویسنده حکم کلی دادین. نه، صرفا یک تذکر و توضیح هست.

    2. بعضی از این عکس گذاشتن ها همون حکمی رو داره که گاهی بدون فکر هست و ممکنه نفس جلوتر از فکر شخص باشه. دیگه هر کس باید تکلیفش با خودش روشن باشه. هر عملی انجام میده حواسش باشه با چه نیت و هدفی داره انجام میده.
    حرفتون درسته و حق با شماست. چه خوب میشه که ما مردها هم حواسمون رو بیشتر به این خصوصیات جنس مخالف جمع کنیم.
    فکر می کنم بنده بودم که خوب توضیح ندادم که هم باعث انتقاد شما و هم نویسنده شد. همون کامنت اول هم تاکیدی که کردم به خاطر همین بود که تصور نشه مخالفتی با صحبت نویسنده دارم اما باز لازم شد توضیح و تفصیل بیشتری داده بشه.

    5. بنده هم مخالفتی با کلیات صحبت شما و یا نویسنده و اکثر کسانی که نظر گذاشتند ندارم و تو نظر قبلی هم دقت کنید فقط قصد تبیین و توضیح بیشتر بود نه رد نظر دیگران. حالا هر چی این تبیین و توضیح دقیق تر باشه اختلافات هم کمتر میشه و همه ی نظرات به یک وحدتی می رسند. چون ریشه ی اکثر نظرات یکی هست و حول همون مسئله غرض ورزی بعضی از اشخاص هست.

    3. زیاد جالب نمی بینم که بخوایم سر مصادیق صحبت کنیم. چون حقیقتا بنده از منظور اون روحانی ای که چنین حرفی زده و حرف های پس و پیش این صحبت خبر ندارم. شاید منظورش چیزی بوده که خبر نداشته باشم.

    خانم حیدری
    نظرتون چیه نام کاربری و کلمه ی عبور وبلاگ رو بدید به مخاطبین و شما کلا خودتون رو بکشید کنار!؟ :)
    پاسخ:
    سلام علیکم 
    میدونید درسته نیت مهم 
    ولی فکر کنید طرف میگه نیت میکنم مانتو و روسری قرمز میپوشم با آرایش فلان عکس میندازم برای اینستام قربة الی الله 
    خب این نیتش رضای خدا بوده ولی چی؟؟؟!!!
    ولی یوقتی هم ظرف نمیدونه این کارش باعث گناه یکی دیگه شده بی اطلاعی بوده اصن فکر نمیکرده که یه همچین چیزی بشه این پست رو گذاشتیم برای همین مورد دیگه یادآوری بشه تلنگر بشه 
     اونهایی هم که از اول میگن اِل بشه و بل بشه هم که هیچی 

    خب شماها خودتون جواب همو میدید دیگه 
    نه من همیشه در صحنه ام،بقول منورالفکر یه چریک مجازی :)
    جناب سرگشته،
    سلام.

    ممنون از وقتی که گذاشتید. البته من هم قصد رد کردن حرف شما رو نداشتم. از این که به رنگ و طرح لباس و کیف و ... اشاره کردید خوشحال شدم، چون باعث ناراحتی من هم هست که بعضی از خانم های محترم و محجبه رو با بعضی تیپ ها و رنگ های خاص می بینم.

    1: درمورد عکس های آقا و اون غواص ها که اشاره کردید؛ به نظرم قضیه متفاوته با چیزی که مد نظر من بود. آقا که پیج اینستا برای عکس هاشون نساختن و اون غواص ها هم در حضور نامحرم لباس ها رو نپوشیدن. این مردم هستن که (به هر دلیلی) این عکس ها رو نشر میدن.

    2: 
    همونطور که گفتید بحث آدم مغرض جداست.
    حرف شخص من درباره ی آقایون مقیدی هست که نیت بدی از گذاشتن عکس هاشون در فضای مجازی ندارن؛ اما این کارشون گاهی باعث دلبستگی و به گناه افتادن جنس مخالف میشه. به نظر من دلیل این کار شناخت ناقص آقایون (درباره ی درصد و نسبت نظر نمیدم چون اطلاعی ندارم واقعا!) از روحیات خانم هاست. من سعی داشتم کمی این موضوع رو روشن کنم که جاذبه ی بین دو جنس دوطرفه است و این فکر که عکس ها، فیلم ها و پست های آقایون هیچ تاثیری روی جنس مخالفشون نداره غلطه. البته منظورم این نیست که شما اینطور فکر می کنین، صرفا دلیل کامنت ها و پیگیری رو شرح دادم خدمتتون. این رو هم اضافه کنم که انسان ممکن الخطاست و درباره ی صحت بیان و روش ابراز عقیده ی خودم هیچ ادعایی ندارم و قبول دارم که ممکنه چیزی رو اشتباه یا به روش غلط توضیح داده باشم.

     + درباره اون طرز نگاهی که حرفش رو زدم. من خاطرات زیادی از افرادی که این طرز فکر رو دارن دارم. یک مثالش رو پایین نوشتم.
     
     3:
    یه روز آقای معممی برای سخنرانی به دبیرستان ما اومد. درباره ی موضوعات مختلفی حرف زد و یکی از اونها بخش پوشش بود. یادمه که می گفت:« موی زن رو تصور کنید، زیبایی چهره و اندام زن، صدای لطیفش (و خیلی چیزای دیگه گفت که بیشتر صلاح نیست بنویسم و به گفتن همین چند مورد هم راضی نبودم)؛ حالا مرد رو تصور کنید. چی داره مرد؟ خشن، بی ظرافت. چه زیبایی ای داره؟ چه جذابیتی داره؟ اصلا آدم خوشش نمیاد نگاهش کنه...». من با این نگاه جدا مشکل دارم. نمیگم زن و مرد از لحاظ زیبایی برابرند و همون حدود باید برای آقایون باشه
    ، نه. زن مظهر جمالِ الله است و مرد مظهر جلال و همه روی این توافق داریم. من میگم همونطور که جمال خانم ها، آقایون رو جذب می کنه؛ جلال آقایون هم به شکل و شدت دیگه ای برای خانم ها جذابه و درخواستم از برادران مذهبی و مقید (بقیه که تکلیفشون مشخصه) اینه که مراقب باشن جلالشون رو برای چه افرادی نمایش میدن.

    4:
    مورد سوم هیچ مخاطب خاصی ندارد.

    5:
    من قصد بحث کردن با شما (جناب سرگشته) رو ندارم، چون اختلاف خاصی در نگاهمون نمی بینم :)
    پاسخ:
    تکبیر اول رو بگم برای گزینه 5 که واقعا تفاوت درنگارشها هست و یسری نکات ریز وگرنه کلیت نظر یکی

    دومش هم اینکه اگه از دید آقایون یسری ویژگی های خانم ها جذاب از دید خانم ها هم یسری ویژگی آقایون جذاب

    سوم هم من با خوش پوششی مخالف نیستما طرف کیف و کفش ست بپوشه مگه چی میشه؟
    اتفاقا خانم های محجبه انقدر باید تمیزوخوش پوشش باشن که دیگران نگن محجبه ها بی نظم و شلخته ان اما
    نه باقصد وغرض و بارعایت موازین اخلاقی
    بعدتر هم همه ی اینهارو آیه ی پست بعدی گفته 
  • مــ. مشرقی
  • چه خبر شده! خنده م گرفته از بحثاتون... (مسخره نه ها، جذاب شده)

    به نظر من کلا خودنمایی چه تو فضای مجازی چه فضای واقعی خوب نیست.
    عکس پروفایل همونجور که از اسمش مشخصه یه عکسیه که برای نشون دادن صاحب اون پروفایل و همه جای دنیا هرکس یه عکس ساده از خودش میذاره که کسی که میبینه فقط طرفو بشناسه و بدونه کی مخاطبش هست.
    منتها! توی ایران عزیز مون چون ما اسلامی هستیم و اصول خاصی داریم عکس گذاشن چندان پذیرفته نمیشه. خصوصا درباره دخترا.

    این یکی از عقاید شایسته است که خودنمایی نکنیم درباره ی هرچیزی چون ممکنه کسی بخواد و نتونه!
    اینکه طرف هرروز بره سفر یا هرروز با یه دست لباس عکس بذاره تا بقیه ببینن چهره ی خوبی نداره.
    ممکنه کسی توان سفر نداشته باشه یا توان خرید اون لباسو نداشته باشه و دلش بسوزه. اون وقت گناهش پای کی میره؟
    موضوع اینه که همه شوره یه چیزیو درمیارن! به نظرم اگه این کارا واسه خودنمایی باشه اشتباهه.

    از طرفی اینکه کسی با یه عکس دلش رو بده نشونه ی سطح فکری پایین و بی فکریه ادمه.
    ولی سوء استفاده از عکس کسی هم یه بحث دیگه س.

    اگه تعریف دیگران به کسی حس غرور بده، ممکنه خوشش بیاد و ادامه بده یا ممکنه اونقدر با فکر و مومن باشه که بفهمه داره غرور برش میداره و دیگه ادامه نده. مثل همون شهیدایی که شما مثال زدین.
    دیگه بستگی به شخصیت هرکسی داره.
     به هرحال باید برای انجام هرکاری فکر کرد.

    پاسخ:
    شما فعلا بخند زاویه 
    بعدشم خب یه عکس ساده که این حرفهارو نداره بذارن ماهم مشکلی نداریم
    اما مشکل از وقتی شروع میشه که عکس رنگ و بودار میشه و...
    و بعد تر هم خودنماییه بکنار یجورایی تجمل گرایی میشه تواین مثال شما 

    ببین سطح فکری پایین نیست یجور وابستگی یا عادت رو ایجاد میکنه 
    توفکر کن با یکی که از طریق همین شبکه ها چه وبلاک جه تله و اینستا و ... آشنا شدی 
    بعد میری توپیج طرف یه مدت پیگیری هرروز از کاراش و علایق و .. اش باخودش عکس میذاره و هی هم کامنتهای چت شده 
    خب اینا به مرور زمان وابستگی میاره و یکم هم خلاء داشته باشی و جذبش بشی و تمام!
    خب اینجا حتی اگه نفر اول بدون غرض عکس بذاره،تروخشک باهم میسوزن پس باید هردوطرف راعیت کنن یکی چشم و احساسشو 
    یکی هم کم کردن عکسهاشو

    فکرش فقط وجدان بیدار و سرخودتو گول نمالیدن
    خانم غزل آزادی
    سلام علیکم
    متشکر بابت عکس ها که خیلی مفید بود. اما بعد

    1. اول باز مجدد تاکید می کنم مخاطب خانم رهرو بودند و صحبت حول محور نظر ایشون و اون دو آیه ی سوره ی نور  بود.
    دوم چند بار تاکید شد که بحث آدم مغرض جداست اون شخص بدون شک خطاکار هست. منظور از مغرض و عمل مغرضانه چیه؟ خیلی ساده ست عملی که وقتی از صاحب عمل سوال کنند چرا فلان کار رو کردی یا دانسته میگه به خاطر فلان هوی و هوس نفسانی و یا با فکر کردن در علت عملش دلیلی جز هوس نفسانی برای جذب نامحرم و ... پیدا نمی کنه. یعنی گاهی خود شخص می دونه چی کار داره می کنه ولی گاهی نفس جلوتر از شخص و فکرش عمل می کنه اما در نهایت اگر تفکر بشه شخص متوجه میشه منشأ عمل کجا بوده.
    البته در مورد حد قطعی پوشش دیگه غرض داشتن و نداشتن مطرح نیست. واجبی هست که در هر حال باید رعایت بشه. اما در مورد مستحب و ... بستگی به شرایط و نیات داره.
    یک نکته هم بگم وقتی نیت مغرضانه و خراب باشه فرقی نداره عمل چی باشه. یعنی قرآن خوندن و نماز خوندن(یا همون مثال هایی که نویسنده گفتند) هم با نیت خراب ثواب که نداره هیچ گناه هم برای صاحب عمل جمع می کنه. حالا شما حساب کنید کسی رو که با پوشش کاملا عرفی هم وارد جامعه بشه ولی نیتش خراب باشه و دنبال جذب نامحرم باشه خب این آدم هم داره گناه میکنه. البته به شرطی که این نیت در عمل هم برآورده بشه.
    سوم نباید حکم کلی داد. جسارتا حضرت آقا هم عکس هایی دارند که مثلا سر تا پا لباس سفید به تن کردند و انگشتر هم به دست دارند و ریش و محاسن هم که هست و اتفاقا داخل حرم و کنار ضریح مقدس امام رضا علیه السلام و یا حتی داخل ضریح هستند حالا یا در حال دعا یا نماز و یا گریه و مناجات. خب ایشون خطا کردند؟ یا عکس هایی هست از رزمنده هایی که لباس بدن نمای قواصی به تن دارند. خب این ها خطا کردند؟ و از این مثال ها زیاد هست.

    2. درسته بنده هم حرف شما رو قبول دارم و جایی هم حرف تون رو رد نکردم. در مورد عکس هایی هم که گذاشتید. سه مسئله بحث حد پوشش و پوشش عرفی رو مطرح می کنه و دو مسئله هم همون عمل مغرضانه.

    خانم چشم به راه:
    سلام
    اگر منظورتون همون شخصی هست که بنده هم فکر می کنم زیاد سخت نگیرید. ایشون رو هم بنده و هم نویسنده ی وبلاگ می شناسند و همه ی کسانی که می شناسند می دونند که ایشون کلا رک و راحت حرف می زنند ولی نیت بدی در کار نیست و اتفاقا از اون برادرهای گل فضای مجازی هستند!
    بنده مطمئنم که نویسنده ی وبلاگ هم از صحبت های ایشون ناراحت نشدند.
    پاسخ:
    و علیکم السلام :)

    میدونید چیه ماها تقریبا همگی نطراتمون تا یه حدی شبیه همه و تنها این نوع بیان که متفاوتش میکنه

    بله دقیقا این بحث آگاهی و مغرضانه و ... همون آیه ای میشه که توپست بعدی گذاشتم

    و بعد تر هم برادر گل هرکسی یجور برداشت میکنه نه بهتر بگم هرکسی با یه لحن میخونه
    یکی ناراحت میشه یکی هم به خودش نمیگیره :)


  • چشم به راه
  • سلام علیکم
    جدای از حرف حقی که زدید و کامنت های بسیار دیدنی این مطلب ، نحوه ی سخیف و بسیار سبک حرف زدن یکی از آقایون ِ کامنت گذار ، واقعا آزار دهنده بود ...

    معتقدم همیشه نمی شه شخصیت انسان ها رو از روی وبلاگشون شناخت
    گاهی کامنت هایی که در وبلاگ های دیگران هم ثبت می کنند نشان دهنده ی اون روی ِ ....... آن هاست .
    همونطور که در بازدید از وب ایشون هیچ نشانی از این سبک سری ها ندیدم


    متاسف شدم حقیقتا



    موفق باشید .
    یاحق
    پاسخ:
    و علیکم السلام

    یوقت از دست آدم در میره،یا احساس صمیمیت بیشتر چ میدونم هرچیزی ممکن 
    یکی از بچه ها کنار وبش نوشته:حال مرا از متن هایم بو نخواهی برد..

    ان شالله که همه فهیم هستند 

    حق یارتون
  • در مسلخ عشق
  • سلام علیکم؛ مطلب آخرتون رو هم نظراتش رو فعال کنید.
    پاسخ:
    ادامه همین پسته دیگه نظری هست اینجا بفرمایید بزرگوار
    http://bayanbox.ir/view/4444810399402143507/Screenshot-25.png
    http://bayanbox.ir/view/631584951099994861/Screenshot-26.png

    +
    خطاب به "سرگشته" ی محترم :)

    1: این حرفتون شبیه بهانه های خانم هایی بود که میگن در قرآن حدود پوشش تعیین نشده و کی گفته از مچ دست به بالا نباید معلوم نباشه؟ البته من می دونم که منظورتون این بوده در مسئله ی پوشش خانم ها باید مراقبت بیشتری کنن و من این رو قبول دارم، ولی از این آیه نمیشه عدم اهمیت پوشش آقایون رو برداشت کرد. بعضا ممکنه افرادی پیدا شن که نظر شما رو واسطه ی اعمال اشتباه خودشون قرار بدن.

    2: در قرآن حرفی از رنگ ساق دست و شال (که شما بهشون اشاره کردید و تاسف خوردید) گفته نشده، ولی مراجع که ما مقلدشون هستیم توصیه می کنن در این مورد هم مراقبت بشه. همون مراجع اکثرا گفتن اگه کوتاهی آستین یا چسبندگی لباس و ... باعث نگاه حرام بشه آقایون هم باید رعایت کنن.  ما خانم ها هم داریم میگیم برادران عزیز، رعایت کنید لطفا چون گاها ممکنه به شما نگاه حرام بشه، چون جنس خودمون رو می شناسیم. پس نتیجه روشنه! واقعا از این شفاف تر و صریح تر باید گفت؟ :|


    باز هم عذرخواهی بابت مزاحمت مجدد.
    پاسخ:
    با سند و مدرک اومدیدآ:)
    من همیشه موافق این بودم که خانم و آقا هردو باید رعایت کنن

    همه حرفهامون بکنار اما این مهمه که خداقرآن رو گذاشته که ماها فکر کنیم 
    هرکسی بهتر خودش میدونه چجوری بپوشه و باشه و رفتار کنه باعث جلب توجه میشه 
    اصن یوقتایی توانتخاب میگیم/ن این رنگ و مدل باشه توچشم تره ها... حتی یوقتایی از ضمیر ناخودآگاهشون میگذره
    و دیگه هم اینکه انسان به وضع خویش آگاه است ....
    بنده که مستقیم در مورد صحبت های شما نظری ندادم.:)
    قسمت اول بیشتر به عنوان توضیح و تبصره ای بود برای صحبت خانم رهرو که اتفاقا دو بار تاکید کردم تکلیف آدم مغرض روشنه و جداست بخاطر این که تصور نکنید نظر بنده مخالف کلیات صحبت شما و خانم رهرو هست. اینطور که بنده برداشت کردم هم صحبت شما بیشتر متوجه همون آدم های مغرض هست.
    قسمت دوم هم که از تفسیر همون آیات سوره ی نور بیشتر یادم اومد کلا ارتباطی به بحث اصلی نداشت
    پاسخ:
    خب کار اشتباهی کردید باید مستقیم میگفتید 
    من منظورم این بوده که نکته رو من هم عرض کرده بودم

    بله دقیقا
    کلا متشکرم :)

    سلام راستـــــــــی
    :))))
    پاسخ:
    و علیکم السلام
    :)
    o_o
    بهترین کار اینه ک هیچی نداشته باشی مثل من تا آزاد ورها زندگی کنی.
    خوشم میاد این شبکه ها نمیام و فکرم آرومه
    :)
    پاسخ:
    خوب یجورایی کلا نبودن  هم بده
    اینکه باشی و بتونی صحیح باشی خوبه 
    ولی یجورایی هچی نداشتن هم راحتی واقعا
    :)
    خیلی خوبه که یکی هرچند وقت یادمون بندازه که تقوا همه جا لازمه
    تقوا اینجا
    تقوا اونجا
    تقوا همه جا :)
    پاسخ:
    یاد آوری این مورد که باید هر8ساعت یبار باشه برای من 


  • علی رسولان
  • ای بابا
    ببین چ فشاری رو مخاطب پ.ن اومده که پاک کرده!
    فارغ از اینکه مدنظرتون بوده یا نه! ولی تاثیر گذاشته دیگه نوشته اتون! ناراحتی هم نداره دیگه! مگه با نوشتن این متن دنبال همین نبودید که مردم " آقاها " رعایت کنن، اینم رعایت!!!
    وقتی میگم احساسی ننویسین همینه ها! اینم عاقبتش!
    پاسخ:
    مخاطبی نبوده که بخواد پاک کنه!!! پ.ن محض اطلاع بود و تکمیلی پست قبل
    پیوست!!
    خیلی کیف کردم اولین بار انقدر باحال حرفمو نوشتم قشنگ منظور رسون
    احساسی هم ننوشتم ،جدی بود
    سلام علیکم

    در مورد نظر خانم رهرو:
    صحبت خیلی خوبی بود و اشاره ی دقیقی هم کردند
    روشن و واضح هست مردی که با قصد و غرض عکسی میذاره و در اجتماع ظاهر میشه حکمش چیه و حتما خطاکار هست منتها به ذهنم رسید بگم اگرچه حکم غض بصر برای هر دو طرف هست منتها هر دو آیه ادامه ای داره. برای خانم ها علاوه بر غض بصر حکم شده که پوشش و رفتارشون در اجتماع و در مقابل نامحرم چنان باشه ولی برای آقایون چنین حکمی در ادامه ی آیه وجود نداره. به نظرم در مورد عکس هم اگر قراره از این آیات استنباطی بشه از همون قسمت دوم آیه هست که برای خانم ها چنان حکمی هست ولی برای آقایون نیست.

    کمابیش صحبتم، صحبت خانم سما بانو هست. البته دقت کنید اولش گفتم تکلیف اونی که مقصود خاصی داره چه زن و چه مرد روشنه ولی در حالت کلی برای خانم ها چنین حکمی که تو قرآن هم گفته شده وجود داره

    دو نکته ی نه چندان بی ارتباط هم که خیلی در جامعه مصداق داره هم بگم:
    خیلی از علما گفتند که اگر همون صورت و دستها تا مچ هم باعث جلب نظر نامحرم بشه و زن این جلب نظر رو تشخیص بده(معمولا خود خانم ها بهتر از هر کسی این نظرها رو متوجه میشن) وظیفه داره که صورت و دست ها رو هم بپوشونه. این پوشیه و نقاب و یا رو گرفتن با چادر معمولی قدیمی ترها یک علتش همین هست.
    یک موردی هم که متاسفانه بیشتر بین خانم های محجبه دیده میشه این هست که روسری یا مانتو و ساق دست و جوراب و کفش و ... ای می پوشند که رنگ و شکلش جلب نظر نامحرم میکنه و نمی دونند که در این صورت پوشش همون روسری و ... هم براشون واجب میشه. تا جایی که دیدم، اغلب علماء گفتند اگر چنین پوششی هست خودش مشمول زینت میشه و نباید دیده بشه.
    اصولا سه چیز مشمول اون زینت میشه. یکی خود پوشش و لباس هست، یکی آرایش و الوان و ... و در نهایت هم زیورآلات. در مورد آرایش و الوان گفتند فقط سرمه ی چشم مستثناء هست و ایرادی نداره. در مورد زیورآلات حلقه اون هم در حدی که ساده باشه و جلب نظر نکنه. در مورد پوشش و لباس هم که صحبتش شد. جالب بود برام حتی یک بار مستقیم از عالمی شنیدم که به همین روسری هایی که خانم های چادری سرشون می کنند و معمولا لبه ی روسری رو جلوتر از چادر بیرون می گذارند شکایت می کردند و می گفتند اگر فلان روسری رنگی و ... رو سر می کنند باید چادر رو جلوتر بکشند که روسری دیده نشه. حالا دیگه شما حساب مانتو و ساق دست و کفش و ... رو بکنید.

    ببخشید طولانی شد
    پاسخ:
    و علیکم السلام

    من هم با بُلد تومتن گفتم قبول دارم که خانم فرق داره اما همین فرق یجایی هم تواین جامعه و اوصاف برای آقایون هم میشه فرق داشتن

    القصه متشکرم بابت نظر 
    :)
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    هیچ کدومشون نباید چون کنن. چون اصولا چون کردن باعث چون شدن میشه...


    پاسخ:
    و علیکم السلام 
    این "ای وی" رو باید بیابیم 

    :)
    عالییی
    خوشم اومد
    پاسخ:
    خداروشکر
  • محمد امین احسن مقدم
  • سلام علیکم :)

    چلا ستاره دار؟؟ مگه چی گفتم؟ :)
    تعریف کردم که! آشخ شخصیت ها(قلم ها) شدیم نه درگیر شخص ها.


    مانکن های باحجاب و ریش دارهای نره غول! بله این اصل ذات نیت خودنمایان ها هست.
    نره غولی و تبرج مانکنی در فکر و ذهن...به پیچ خطرناک نزدیک میشویم

    شاد و پیروز باشید
    پاسخ:
    و علیکم السلام

    بله تعریف بود منتهی اسم بردید 

    درست منتهی تواین فضا تنها نوشته حاکم است 


    سلام
    خداقوت
    یه موردی تو یکی از شبکه های اجتماعی دیده بودم (خیلی وقت پیشه)
    خیلی حال بهم زن بود ، بنده خدا آقا پسر عکس میگیرفت و پست میگذاشت ، کامنتا خوندنی بود \:
    تقوا در فضای مجازی رو سر سری گرفتیم
    پاسخ:
    سلام 
    ممنونم
    بله یوقتایی هم واقعا قصد یه همچین مواردی نیستا از دستشون درمیره 
  • محمد امین احسن مقدم
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    :))
    من چیزی نگم بهتره!!! چون کلا چون می کنم که در گروه ها کردم :)) [دیو خندان]

    ولی به شخصه! آشِخه متن هم میشه شد! دلباخته هدر و ستون های توضیحات ثابت! دلبسته پیوندها و چشم انتظار کامنت ها... فقط عکس پروفایل نیست که دلبسته می کنه. (اونبم خیلی کم چون الکی و ژست فقط)

    ****** ****** ** ** **** ** *** ** *** *** **** **** **** **** ** ** *** * *** ***** * ** ** *** ******** *** ***** ********* ****** ** ** *** **** ** *

    **

    **** ** ******* ***** ***** *** **** * ** *** ****** ** ***** ** ** **** **** ********* * ** ** **** ***** ** **** ** *****



    ** عاشق خوبی های هم بشویم نه آشخ زیر منحنی ابروان و گردی صورت شرعی مانکن ها و نه آشخ خط ریش و تراش های انگشتر انگشتان کنار خنده های زورکی گرفته ی نره غولان.


    خیلی حرف زدم :)

    پاسخ:
    سلام

    عجب!!

    نره غولان؟؟؟؟


    به قول خودتان 

    تکبـــــیر :) 

    -__- 

    باید آداب اسلامی استفاده از امکانات مجازی را یاد بیریم ! هر چه باشد خدا ظریفت ما آخرالزمانی هارو دیده است که این نعمت را داده است و یه جورایی ما هم در زمین دشمن توپ می زنیم و این یعنی اینکه باید بیشتر توپ بزنیم به شرطی که گل به خودی نزنیم ! استاد پناهیان در مورد استفاده از فضای مجازی مطالبی داشتند که قبلا خوانده بودم خیلی خوب بود ! خب انسان ها دوست دارند دیده شوند شاید برای همین تصاویر خود را انتشار می دهند البته از نیت ها با خبر نیستیم !!! حزب اللهی هم باید ودش را قوی کند و با دیدن تصاویر قند دلش آب نشود ! شما هم کار خوبی می کنید تصویر خود را نمی گذارید آفریین ... مسائل زیادی هست ک باید گفته شو ولی مرور زمان خودش مسائل به همه روشن خواهد کرد 
    پاسخ:
    الله اکبر
    :)

    این ظرفیته نکته خیلی خوبی بود 
    مرور زمان یوقتی گرون تموم میشد

    ان شالله حواسمون بیشتر هست 
  • یک سبد سیب

  • البته دخترها هم دیگه خیلی جوگیر نشین :) 



     این جور مباحث دوطرفه است 

    و خوبه که هر دو طرف رعایت کنن 




    پاسخ:
    شما ظرفداری آقایون رو نکن  :)

    بله دقیقا

    سلام مجدد. ببخشید من همش مزاحم میشم :)

    صد البته که راه جذب دو جنس متفاوته (همونطور که عطارکوچولو گفتن)؛ ولی من دوست دارم یه چیز دیگه رو هم بگم. این که مردهای دوره ی ما اصلا با مردهای دوره های قبل قابل مقایسه نیستن (شاید آقایون این رو متوجه نشن ولی تفاوت برای خانم ها به شدت محسوسه). قدیم ترها اگه زن تنها ملاک زیبایی و عشوه گری بود ماشالله بعضی آقایون الان دست خانم ها رو از پشت بستن و معیارها رو با اونها تنظیم میکنن. به لیستی که مجلات هالیوودی هرسال از جذاب ترین صدا (مودبانه و با حفظ حرمت گفتم) و جذاب ترین چهره بیرون میدن دقت کنید.
    من به یه عنوان یه دختر ممکنه درک نکنم کوتاه بودن آستین چطور ممکنه روی بعضی (به این بعضی دقت کنین لطفا) تاثیرگذار باشه ولی این رو پذیرفتم و سعی می کنم در جامعه این رو رعایت کنم (چون ممکنه بعضی از افرادی که در جامعه از کنارم رد میشن به این حساس باشن، نمیگم همه)، آقایون هم لطفا همینطور با قضیه برخورد کنن و (با عرض معذرت) دلبری نکنن. 
    دوستان گفتن :«ظرافت و لطافت زن یه چیزه دیگه اس». این درسته، ولی برای مرد. برای خانم ها مردانگی و اون خشونت طبیعی مرد (به طبیعی هم دقت بشه لطفا) یه چیزه دیگه اس! {ببینید ما رو به گفتن چه حرفا وادار می کنید :دی }

    +

    قضیه تماما جاذبه ی جسمی نیست. مثالی که صاحب پست زدن رو از دیدگاه خودم توضیح میدم:
    انگشتر عقیق در دین ما مستحبه. یه دختر خانم جوان و کم سن و سال وقتی عکس های یه آقاپسر رو با مجموعه انگشترهاش می بینه با خودش میگه:«چه فرد معتقدی، چقدر خوب که حواسش به این مسئله هست». دو روز بعد یه عکس از آقا می بینه توی حرم یکی از ائمه یا امام زادگان. دوباره یه قسمتی از ذهنش فعال میشه و با خودش میگه:« چقدر خوب که این اخوی ما اهل زیارته!» و همینطور عکس های دیگه. دختر چون چندتا ویژگی خوب در اون فرد دیده ناخودآگاه تصوراتش رو حول و حوش اون تنظیم می کنه. حالا تصور کنین احیانا اون فرد بدون هیچ قصد و نظر خاصی برای این دخترجوان و خام کامنت بذاره یا پست هاش رو لایک کنه یا اگه در برنامه های دیگه همدیگه رو به عنوان مخاطب دارن برای ایشون پیام بفرسته. یه طوفان به پا میشه در احساساتِ دختر. {این هم یه شرح مختصر و به شدت ناقص از روحیه دخترها. و باور کنید چندان ربطی هم به بی جنبگی نداره، این خلقت دختره}.

    مهم: حرف من این نیست که آقایون اصلا عکس نزارن یا این که خانم ها بی تفاوت باشن نسبت به این مسئله و تنها آقایون هستن که وظیفه دارن، فقط می خوام بگم به این نکته هم توجه شه لطفا. همونقدر که ما حواسمون به حدود دینی در پوشش و رفتار هست، شما هم به احساسات شدید و تحریک پذیر دخترها توجه کنید. این رو هم نگید که دختر نباید اینقدر حساس باشه. این درسته که جنس موئث باید یاد بگیره در جامعه احساساتش رو کنترل کنه، اما تلاش برای ساکت کردن و حقیر نشون دادن این احساسات غلطه چون با همین عواطف و حساسیت روحیِ که زن میتونه در مقام همسر آرام بخش شوهرش باشه، در مقام مادر جزئی ترین تغییرات روحی فرزندش رو بفهمه و پرورشش بده و تعادل روحی خانواده رو حفظ کنه.
    {نقش پدر هم جای خودش رو داره و خیلی مهمه. ایراد نگیرید که مدیریت خانواده رو در زن خلاصه کردی! :دی)


    باز هم عذرخواهی بابت مزاحمت مجدد و طولانی شدنِ نظر! :)
    پاسخ:
    یعنی کلا حرفاتون حرف حساب بود 

    حق حق 
    حرف من هم همینه بایکم تفاوتهای نوشتاری 
    مخصوصا پاراگراف دوم و سوم 

    متشکرم بانو 

    این کامنت رو بخونید لطفا
  • یک سبد سیب

  • این یکی رو نتونستم کامنت نزارم 


    آفرین آبجی 

    یادمه یه بار یکی از همین بچه ها گفت اگه میخوای مطالبمو بخونی به اینستام سر بزن ، گفتم دوست ندارم سر بزنم چون که عکستون رو میزارید ،چون دلم نمیخواد کسی رو ببینم و بشناسم

    بهش برم خورد ! 



    آبجی حرصت گرفته از بچه حزب اللهی ها درست اما حرص نخور :) 

    اول تا آخر هر کی خودش میدونه و خداش 






    پاسخ:
    الله اکبر بالاخره تونستم :)

    کارخوبی کردی 

    حرص؟؟ فک نکنم کلا اهل حرص خوردن باشم ولی میشود

    دقیقا خودش و خداش
    اصل قضیه متوجه خانم ها است؛ چون که همون طور که گفتید احساسی اند و این باعث میشه برخی مواقع ساده لوحانه عمل کنند و توجه نکردن به این که گذاشتن این جور عکس های جلب توجه کننده ولو باحجاب کامل یا از دوران کودکی چه سودی میتونه داشته باشه؟.
    در مورد اون دسته پسران مذهبی که گفتید با انگشتر عقیق عکس میذارن و فلان، به نظر من کار اینا از غیر مذهبی ها خنده دار تر هم هست! و حزب اللهی بودن به عمل است نه حرف که این دسته از آن خارج اند.
    پاسخ:
    نه خیر متوجه آقایون هم هست منتهی در همه موارد استثنا هم داریم 

    بله همینه به عمل به ریشه است ...

    بنظرم کامنت Ghazal Azadi رو بخونید
  • عطار کوچولو
  • نمی‌خوام توجیه کنم و خودم هم از این رفتارا بدم میاد. 
    چه پسر، چه دختر، فرقی نمیکنه، چون خودنمایی ه!

    اما به نظرم دختره که مظهر جلال و زیبایی ه و اگه این مسئله برای خانوم ها بیشتر نمود داره به همبن علت ه.

    چون معمولا هم گفته میشه راه جذب پسر از چشم و راه جذب دختر، از شنیدن.

    ولی کلام‌تون حق! باید توجه بشه.
    پاسخ:
    بله یجورایی

    بله باید توجه بشه 
    ممنونم از حضورتون
  • در مسلخ عشق
  • سلام علیکم؛ این که دختر عکسش رو در معرض دید پسر قرار بده و پسر هم بیاد به به و چه چه؛ خیلی خیطه واقعا.
    اما واقعا چه لزومی داره عکسها به اشتراک گذاشته شود اون هم با چه فیگور هایی!
    من که چندان موافق اشتراک گذاری عکسهای  افراد نیستم.
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    انوخت آقا بیاد با فیگورهای مختلف عکسشو در صدم ثانیه های مختلف هم درمعرض دید بزاره چی؟
    اونم همینطوره 

    موافقم 

  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • هر دو طرف باید مراعات حال همدیگه رو بکنن. بعضی خیلی لوس و بی مزه اند و از هر کار کوچیکشون عکس میذارن. گاهی وقتا حس ریا کاری هم حتی به آدم دست میده. یه حس چندش. فضاهای این مدلی افراد و به طرفی میبره که حس آزادی زیادی می کنن.حدود براشون کم رنگ میشه و یه جاهایی خطا میرن. همیشه وقتی میرم اینستا یاد نوشته های خودم میافتم. آدم خوبه به حریم شخصی خودش احترام بذاره و تا عکس سوراخ دیوارای خونه شون رو هم نذاره. والا! هیچ کدوم مون نباید طرف مقابلمون رو سنگ فرض کنیم. خطر دو طرفه است.
    پاسخ:
    حق حق 
    خطر دوطرفه است!!
    باید هوای اینوریه رو هم داشته باشن
    lممنون برای لینک :)
    افرادی که توجیه میکنند و می گویند خانم ها بیرون نیایند چون دیده می شوند و این دست توجیهات
    ماهیت تصویر با حضور اجتماعی خیلی متفاوته
    در اجتماع فرد می رود و می گذرد.
    حتی اگر تعامل اجتماعی ثابت با نامحرمی هست حکم غض بصر داریم هم برای مرد هم برای زن
    این حکم در فضای مجازی صدق نمیکند؟
    مسلما این حکم در فضای مجازی هست بلکه هم بیشتر
    با خودمان صادق باشیم،چه قدر غض بصر در فضای مجازی هست؟
    در فضای اجتماع میگوییم یک نظر حلال هست. و به فردی که زیاد نا محرم را نگاه کند می گوییم چشم چران.
    حالا چشم چرانی در فضای مجازی مصداق ندارد از دیدگاه این افرادی که این گونه توجیه می کنند؟

    وقتی دختری یا پسری عکس خودش را در فضای مجازی گذاشت، یعنی خودش را در معرض نگاه گذاشته، نگاهی فردی که ممکن است به تعبیر قرآن «فی قلوبهم مرض» باشد.
    و این فردی که تصویر خودش را برای پروفایلش گذاشته می شود فعال کننده ویروس فردی که مرض قلب دارد.
    چه مرد باشد چه زن.
    جدای از این که اصلا عکس خود را گذاشتن یک نوع خود محوری است که در لینک تکمیلی همان مطلب گذاشته ام.

    پاسخ:
    ممنون از حضور شما 

    خدا خیرتون بده بابت کامنت 
  • علی رسولان
  • من کاری به رطب ندارم! به اینکه کی خوردهُ کی هم نخورده هم کاری ندارم!
    هم آقایی که تذکر مفت و بی جا میده بلانسبت سه نقطه است
    هم خانومی که تذکر مفت و بی جا میده! " بعضی ها تو این زمینه کلن مشکل روانی دارن!!! "
    منکر بعضی حالات نمیشم، و معایب و محاسن اینجور فضاها! منتهی نفی و حکم به حرمت دادن و غیراخلاقی دونستن بعضی عرفیات با این غلظت به نظر میرسه درست نباشه!
    برای خود من تو این زمینه شهید هادی الگو بوده، که شما هم نوشتین ازش حتی از یه زمانی موهاش رو با شماره خیلی کم میزد که زشت نشون داده بشه، حتی کت و شلوارش رو هم دیگه نمی پوشید!
    منتهی اون کجا و این نوشته کجا!
    بازم میگم زشت صد تو این زمینه نداریم، زیبای صد هم نداریم!
    من نه نفی می کنم و نه اثبات! ولی اینجور رد کردن های کلی رو اصولن نمی پسندم
    پاسخ:
    تند نوشتم چون تند برخورد میکنن 
    چون یجاهایی تند نباشه منظورو نمیرسونه 

    رد نکردم که آقایون اصلا نذارن توکامنت سما گفتم خب دستشون باز تره بذارن 
    منتهی با رعایت که حواسشون باشه
    همونجوری ک دخترا باید حواسشون بیشتر جم باشه!

    دیگه من نظرم تواین مورد اینجوریه!

  • آبجی خانوم
  • آخ آخ آخ
    من سکوت کنم بهتره
    ممکنه دوباره اون روح فمنیستم بیدار بشه و علیه این آقایون شورش کنه
    پاسخ:
    نه بذار بیدار بشه 
    بذار همه نظرات گفته بشه و این به مخاطب القا بشه که ببیند اکثر خانم ها موافقن
    پس اکثر آقایون دارن بدرفتار میکنن 
    پس دست بازی و این حرفاشون بی نتیجه اس که داره برعکس میشه 
    سلام
    میشه خیلی باهاتون موافق نباشم؟
    اصلا با این مسئله که آقایون بخوان حتی با رنگ روسری یا چادر دست و پاشون بلرزه و تذکر بدن موافق نیستم
    اما با یکسان دونستن میزان تاثیر چهره خانوم و آقا به شدت مخالفم
    ظرافت و زیبایی خانوم بیشتر هست از اون طرف تخیل آقا قوی تر پس نمیشه به همون میزان که خانوم نهی میشه از گذاشتن عکسش آقا هم نهی بشه
    که البته دقت در این زمینه خیــــلی هم خوبه همین طور که خودتون هم به رفتار شهید هادی اشاره کردین

    به هرحال مطلب خوب و جدیدی بود
    ممنون

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    بله میشه کلا موافق هم نباشید 

     همه اش درست 
    ظرافتها درست اما یچیزی هست الان توو این زمان و شرایط با این عکسهای آقایون 
    بنظرم شرایط یکسان شده!
    بعدشم درسته دست مردا بازتره اما برای هرعکسی؟؟
    واقعا قبول نداری که از روی یه تصویر و گاها رفت و آمدهای طولانی اینجوری و گفت و شنودها ممکن یه دختر خانم وابسته بشه؟!
    پس خوبه رعایت کنن 
    نگفتم اصلا نذارن !!گفتم رعایت کنن
    بعدشم پی ویتو چک کن 
  • ارکیده س ی
  • متن جالبی بود
    جنجال آفرین هم بودی و ما نمیدونستیم:-P

    پاسخ:
    هعیییییییی
  • علی رسولان
  • همه ی متن یه طرف اون متن کم رنگِ یه طرف دیگه!
    الان درد کیو نوشتین اونوقت؟
    بعدشم من هر دو طرف قضیه رو نفی می کنم به اشد حالاتِ ممکنه!
    چون با این تفسیر دخترا خیلی بی جا می کنن از خونه میان بیرون، پسرا خیلی بیشترتر!
    آخه من نمی دونم این استدلال ها و به ظاهر شرعیات از کجای دین نشات می گیره؟
    اگه حدود رو رعایت کنه آدم هیچ مشکلی هم نیست! این زنجیرهای غیر عقلانی چیه به پای مردم می بندین آخه با این تفاسیر؟
    کمی معقول تر و دقیق تر بنویسید نه از روی احساس
    پاسخ:
    درد جامعه رو !!

    میدونید حرف من چیه؟
    "رطب خورده کی منع رطب کنید" همین!!
    تویی که میای به خانم X میگی عکس نذار ال میشه بل میشه !!
    خب آقای y خودت هم عکس نذار ال میشه بل میشه!!

    معقول ترش میدونید چی میشه؟؟
    اولا لینک بعدا نوشت میشه 
    دوما رعایت حدود میشه 
    سوما عقلانی عقلانی هم فکر کنید درگیر میکنه 
    من نوعی بخاطر چی همه اش باید بیام پیج فلانی رو باز کنم و نگاه  کنم و یجورایی کشیده بشم سمتش!!
    اون هم کسی که هیچی هیچی تو پیجش نمیذاره جز عکسهای رنگی و چپ و راستی خودش
  • صحبتِ جانانه
  • آقا من اینستا ندارم و ان شاءالله نخواهم داشت هم
    لکن حرفت طبق قانون سوم نیوتن و برخی قوانین فیزیکی و شیمیایی و ریاضیاتی و بالاخص برخی قوانین روانشناختی درسته!
    من اساسا موافقم که اگر ینکار برای خانوما زشت بد ناسنگینی است!
    برای آقایون هم زشت بد و سبکبازی و عقده ای بازی است!

    پاسخ:
    آفرین ان شالله من هم مقاومتم ادامه داشته باشه ندارم همچنان
    دقیقا 
    ایضا به خط آخر
    دست مریزاد...
    یعنی نکته ی بسیار مهمی بود..
    واقعا بد نیست فکر کنیم به کارامون
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    بله درست میفرمایید

    آدم می مونه به این متن زیبا چی بگه :)
    پاسخ:
    هوچی :)

    فک کنم خیلی حرف دل خانمها بوده هآ!!
    چه پست جنجالی ای گذاشتی! :)
    ظاهرا همونطور که درک حساسیت های آقایون برای بعضی خانما سخته، آقایون هم چندان در جریان حساسیت های جنس مونث نیستن، متاسفانه...
    پاسخ:
    :)
    اینکه بله هست ماهم اینجا جمع شدیم تا بفهمانیم :)))))
    یه نکته خطاب به دوستِ بیانی، منورالفکر که از نظرشون اینطور برداشت کردم که آقا هستن :)
    مسئله غیرقابل بودن دخترخانم ها نیست. مسئله نفسِ اماره است که گاهی ممکنه با یه حدیث هم تحریک بشه و آدم رو به ناکجاآباد ببره و از اساس غیرقابل اعتماده (مثلا تلاش برای حفظ احادیث یا تلاوت قرآن برای کور کردن چشم مردم!).
    همونطور که اگه یه خانم عکس از انگشترش بذاره یا یه عکس از خودش و دوستاش کنار مزارشهدا یا مسجد یا ... و میتونه روی یه مرد تاثیر بذاره، عکسش هم هست. آقایون معمولا فراموش می کنن که جاذبه ای که خدا بین زن و مرد گذاشته دوطرفه است.

    پاسخ:
    با خط آخر کاملا موافقم 
  • محترَق الزهرا (سلام الله علیها)
  • پناه بر خدا ...
    فضای عجیبیه !
    البته یه نکته به نظرم اومد اونم اینکه که جوونای حزب اللهی اینجوری نیستن
    شبه حزب اللهی ها هستند که با یه عکس یا یه انگشتر سر میخورن و میرن ...
    و اصولا شبه حزب اللهی ها هستند که یه همچین کارایی میکنن
    نمیدونم شایدم اشتباه میکنم
    چون تا حالا  همچین چیزایی نخوندم از سیره شهدا 
    در هر صورت 
    خدا به هممون رحم کنه
    یا حق
    پاسخ:
    میدونید چیه اون کسی که از بیرون نگاه میکنه نمیتونه تشخیص بده این شبه یا واقعیه
    خب عکسها و ظواهر به اصلش میخوره 
    و بعد هم تواین فضا همه جوره هست هم اصل هم فرع پس همه چی ممکنه
    ممکنه یه حزب اللهی واقعی سربخوره ..

    و البته تهش همین مهمه عاقبت بخیری ان شالله

    حق یارتون
  • زهرا دلآرام
  • منتظر بودم بهم بگی پرو :)))
    ممنون ابجی جان آرامش هست تونوشته هات
    پاسخ:
    نه بابا شما صاحب خونه ایی
    :)

  • زهرا دلآرام
  • بدون ذکر منبع چی؟:)))
    پاسخ:
    هرجور دوست میداری 
    قابلی نداره
    :)
  • رفاقت به سبک شهید
  • حرف هات رو باید با طلا نوشت زد تو اتاق های همه جون های مملکت
    خدا حفظت کنه دوست خوبم
    پاسخ:
    خدا خفه ات نکنه دختر
    انگار تو اینجورجنجالی نوشتنا موفق ترمآ
  • زهرا دلآرام
  • ابجی اجازه دارم از متنت با ذکر منبع استفاده کنم؟
    پاسخ:
    راحت باش
    :)
  • زهرا دلآرام
  • زیبا بود
    پاسخ:
    زیبا خواندی
  • منورالفکر
  • این خط رنگ پریده ته پست بسیار راه گشا بود!
    یعنی میگید دخترا دلبسته انگشتر عقیق اخوی ها هم میشن؟! استغفرالله...چه وضعیتی شده یعنی...دیگه به کی میشه اعتماد کرد؟!
    پاسخ:
    نه دلبسته انگشترشون دلبسته خودشون  البته انگشتره هم بی تاثیر نیست
    منظور به اینه که اگه یه خانم از رنگ روسریش عکس بذاره فرتی جومیگرتشون که چرا چون میکنی؟
    ولی خودشون با صد تا ژست و فلان چون نمیکنن
    قلمت رو باید طلا بگیرن!
    پاسخ:
    نه دیگه زیاده
    :)
    لطف دارید

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">