و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

اینبار آیه گرافی بشه حدیث گرافی 

اونم از نوع صوتی

1 دقیقه و 11 ثانیه




دریافت




رسولُ اللّه(ص) :مَن عَشِقَ فعَفَّ ثُمَّ ماتَ ، ماتَ شَهیدا . 1

عنه(ص) :مَن عَشِقَ فکَتَمَ و عَفَّ فماتَ فَهُوَ شَهیدٌ . 2

عنه (ص) :مَن عَشِقَ و کَتَمَ و عَفَّ و صَبَرَ ، غَفَرَ اللّه ُ لَهُ و أدخَلَهُ الجَنَّةَ .3

الإمامُ علیٌّ(ع) :ما المُجاهِدُ الشَّهیدُ فی سَبیلِ اللّه ِ بِأعظَمَ أجرا مِمَّن قَدَرَ فعَفَّ . 4

 

1- کنز العمّال : ۶۹۹۹.

2-کنز العمّال : ۷۰۰۰.

3-کنز العمّال : ۷۰۰۲.

4-نهج البلاغة : الحکمة ۴۷۴.

 

 

نظرات (۴۹)

  • ذره ای از تبار نسیان
  • عاشقم نشدیم....!

    ممنون بابت صوت عالی..
    پاسخ:
    :)

    خواهش میشود
  • فرشاد اشتری
  • احسنت عالی بود... فقط نفهمیدم کتمان کرد یعنی چی؟؟؟
    پاسخ:
    اصن این مطلبو یادم رفته
    بخونم میکم
  • فانوس جزیره - گمنام
  • سلام همسایه
    با اجازه تون لینک سه تا از مطالب خوبتون رو تو پیوندهای روزانه وبلاگمون گذاشتم.
    لطفاً اگر راضی نیستین بگین حذف کنم.
    عاقبتتون بخیر.
    پاسخ:
    سلام بزگوار

     خواهش میکنم 
    اجازه نمیخواست 
    ممنون از لطفتون
    عزتتون زیاد
  • تک نویسی...
  • هنوز هم دوست دارمش....
    واقعاعاااااااالیهــــــــــــــــــ دوست عزیز........یاعلی.

    عشق هم صاحب فتواست اگر بگذارند...

    ممنون بابت این صوت بسیار زیبا.

    پاسخ:
    ممنون از حضور شما

  • ی آنتی زایون
  • خیلی دوست دارم این صوت رو ..کاش کاملشو پیدا میکردیم...
    پاسخ:
    میابم برات
    :)
    واقعا زیباهست بارها گوش دادم دستتون دردنکنه خیلی عالی هست/بازم این فایل ها بذارید
    پاسخ:
    خوشحالم که خوشتون اومد!

    ان شالله
    احسنت خیلی حدیث زیبا وبروزی گذاشتید خیلی ممنونم واجر شما باسید وسالار شهیدان
    پاسخ:
    ممنون از حضور و لطفتون
    نفسش این عفت و صبر کردنه و ...
    پاسخ:
    بله
    :)
    عزیزم خیلی زیبا بود ..من این حدیث رو خیلی دوست دارم..

    پاسخ:
    خوشحالم که خوشت اومد


    با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین
    یک ماه و دو خورشید در این ماه آمد


    ایام مبارک

    پاسخ:
    بر شما هم

    :)
    سلام ..

    تعجب من از اینه که چرا اکثرا دوستان سعی میکنم که این حدیث رو صرفا به عشق های معنوی ارتباط بدهند در حالی که گستره این روایت، کلیه ابعاد عشق رو دربرمیگیره و قابلیت جهت دادن به تمام عشق های غیرمعنوی رو هم داره (!)

    به نظر من، دور از حقیقت نیست اگر دلیل ابتذال عشق های دنیوی رو فرار از مفاد همین حدیث بدونیم و عشق های آتشین این دوره زمونه که طرفینش برای رسیدن به هم از هیچ کاری فروگذار نیستن (در حالی که اکثرا بیش از چند سال تحمل با هم بودن رو ندارن و نهایتا کارشون به جدایی میکشه!) رو شاهد بر همین مدعا دونست..

    انتخاب بسیار خوبی برای رسوندن مطلب تون داشتین..
    احسنت..
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم از حضورتون

    و اینکه قبل از اینکه دوستان اشاره کنند به معنوی بودنش اول به منظور همین عشقای دنیوی گذاشتم
    بخاظر همین گفتم "برداشت آزاد"
    چون واقعا همین عفت و اخلاق رو ؛پیرو صحبتهای شما که گفتید دست به هرکاری میزنند و آخرش هم نا مشخص ،قبول دارم

    :)
    کاش خودتون رو معرفی میکردید..
    ولی به هرحال حضورتون باعث افتخار ماست
    ایام هم مبارک

  • 彡♥خـادم المهدی♥彡
  • تا خریدار دل خسته حسین است حسین..

    رمز این قفل در بسته حسین است حسین

    عیدتون مبارک.
    پاسخ:
    یا حسین...

    :)

    ممنون
    الهی! رجب بگذشت و ما از خود نگذشتیم؛ تو از ما بگذر...

    »» علامه حسن زاده آملی حفظه الله


    محتاج دعای خیر خوبان
    پاسخ:
    آمــین

    ماهم محتاجیم به دعا
    یا علی
    سلام.
    قبلا خوانده بودمش ، اما شنیدنش حال دیگری داد...
    ممنون...
    خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضور شما
    سلام
    گوش ندادم
    ولی حتمن قشنگه
    :)
    موفق باشی خواهر گل
    پاسخ:
    سلام

    خب آبجی خانوم گوش کن دیگه
    آره خیلی نکته داره

    ممنون
    بار اول یادم نیست کجا شنیدم اش ولی حالم خوب شد...
    پاسخ:
    خب خدا روشکر


    تو از کــنــار قـلـب من ساده گذر کــن
    خدا باهام بـهــم زده ، ازم حــذر کــن

    دست منُ گرفته بود ، ازش گــذشـتم
    جاده به انتها رسید ، من بر نگــشـتم

    میخوام خدا خدا کنم تو جایِ من شو
    صدای من نمیرسه ، صــدای من شو


    برای دیگران دعا کنید چون دیگران با زبان شما گناه نکرده اند...
    سخت محتاجم به دعا آبجی
    خیلی دعام کن
    پاسخ:
    :)

    آبجی گلم
    حتما دعات میکنمتو هم دعا کن صدای من رو خدا بشنوه

      مادرها شبیه نخ تسبیح میمانند ،

    به نسبت دانه ها کمتر خودنمایی میکنند

    اما اگر نباشند هیچ دانه ای کنار دیگری نمیماند‏ !‏

    خدایا نخ هیچ تسبیحی پاره نشود … .



    پاسخ:
    خدا همه مادرا رو حفظ کنه

    آمیــن

    :)
  • یک خبرنگار
  • سلام ،

    بسیار عالی ؛ در عین حال دشوار ...
    پاسخ:
    سلام

    دقیقا..

    دشواریش رو قبول دارم
    دخترک رو به من کرد و گفت : واقعا آقا ؟! گفتم: ببخشید چی واقعا ؟! گفت:

    واقعا شما بچه بسیجی ها از دخترای چادر به سر بیشتر از ما خوشتون میاد !

    گفتم: بله گفت: اگه آره، پس چرا پسرایی که از ما ها خوششون میاد از کنار

    ما که میگذرند محو ما میشن، ولی همین خود تو و امثال تو از چند متری یه

    دختر چادری که رد میشید فقط سر پایین میندازید و رد میشید ! گفتم: آره

    راست میگی ، سر پایین انداختن کمه ! گفت: کمه ؟ ببخشید متوجه

    نمیشم ؟ گفتم: برای تعظیم مقابل حجاب حضرت زهرا(س) باید زانو زد حقا

    که سر پایین انداختن کمه....
    پاسخ:
    انتخاب خوبی بود
    ممنون

    یبار جایی بودیم زیرانداز نداشتیم یکی بهم گفت چادرت بنداز بشینیم 
    خیلی بهم برخورد گفتم چادر مشکی حرمت داره واسه زیرانداز نیست باید روچشات بذاری
    گفت اووووووف 
    بجای اینکه من ناراحت بشم اون واسه من قیافه گرفت
    یگه باهاش بیرون نرفتم.
    نابود شد ، کسی که ارزش خود را ندانست
    پاسخ:
    + داشت

    ممنون
    از عشق به دنیا و 
    مادیات و ... که چیزی گریبان گیرمون نشد جز عذاب و حسرت و آه و آه و آه
    کاش عاشق خدا بشیم به معنای واقعی و عاشق بمونیم

    سلام خواهر گلم
    خدا قوت

    پاسخ:
    آره واقعا...

    کاش..
    ان شالله که عاشق خدامون بشیم

    سلام بروی ماهت
    ممنون
    :)
  • دلتنگی ابرها
  • ُسلام
    5 دیقه دیگه ایشالاااااااااااا آپم :-)
    پاسخ:
    سلام

    :)
  • دکـ لـ مـ هـ
  • جالب و متفاوت ...

    مستدام باشد ان‎شاءالله
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون


     سلام

    این جمعه ها که ختم به مختار میشود

    بدجور دل ، طالب دیدار می شود

    ای منتقم بیا که به عالم نشان دهیم

    شیعه عزیز است و جز او خوار می شود . . .

    اللهم عجل لولیک الفرج

    پاسخ:
    آمــــــــــین
  • سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
  • ماهیها چقدر اشتباه میکنند. قلاب علامت کدامین سوال است که بدان پاسخ میدهند. آزمون زندگی ما پر از قلاب هاییست که وقتی اسیر طعمه اش میشویم. تازه می فهمیم ماهیها بی تقصیرند. حسود. کینه. خشم. لذت. غرور. شهوت. انتقام .ترس . من اسیر کدامین طعمه خواهم شد؟ ( خداوندا ) دانشی عطا فرما تا از کنار این قلابها بگذرم که شاید دیگر فرصتی برای برگشتن به پاکی دریا نباشد. ( آمین )
    پاسخ:
    چقدر عالی بود...
    ممنون

    آمیـــن
    نظرم راجع به حدیث تون بود چرا تعجب؟؟؟
    پاسخ:
    تو این حدیث خدا میگه عاشقم شو شهیدت میکنم شما گفتید 
     حلقه ارتباط بین این عاشق  و معشوق رو کسی پیدا کرد شهید میشه

    منظورتون این بود دیگه؟؟

    :)
    سلام
    حلول ماه شعبان رو تبریک میگم
    چه زیبا و دلنشین بود
    ممنون...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بر شما هم مبارک بانو
    :)

    با عرض سلام و تبریک اولین روز شعبان
    خواستم دعوتتون کنم برا چهارمین هفته ختم صلوات
    به تعداد 200 ذکر، محمدی  طبق قرار شما در این روز جمعه
    با توجه به مشکل وبلاگ پویا ،
    این ختم صلوات در وبلاگ منتظران برگزار می شود
    تشریف بیاورید
    پاسخ:
    سلام

    ممنون
    حتما 
  • معصوم منتظر
  • سلام خواهری...
    غوغا کردی...
    خداقوت.
    خیلی چیزا باید اینجا بنویسم ولی سکوت بسی بهتر(فصبر)
    یا علی.
    عاقبتمون بخیر.
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    :)

    سکوت..!!
    :)


  • کوچکترین منتظر
  • سلام...
    زیبــــــــــــــــا...
    من مات من العشق فقد مات شهید...
    یا علی...

    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضورتون

    یا علی
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • پس هنوز میشه شهید از دنیا رفت . . . 

    پس هنوز میبشه با شهادت به معشوقت برسی . . . 

    :)

    هـــــــــــــــــو الــــمعـــــشوق
    پاسخ:
    بعله راه شهادت بازِ باز ...

    اونم بعله 
    فک کنم اونجوری قشنگتر باشه هان؟
    :)

    موفق باشید
    سلام 
    عالی بود ...
    ممنون ...
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضورت
  • فانوس جزیره ...
  • خدایا ظرف ما رو بزرگ کن ...
    پاسخ:
    آمیـــن
    مشکل سر همین عاشق نشدن است حلقه مفقوده بین عاشق و معشوق کجاست!!!! 
    پاسخ:
    بله!!
    ...

    هر سحر منتظر یار نباشم چه کنم ؟

    من اگر اینهمه بیدار نباشم چه کنم ؟

    گریه بر درد فراق تو نکردن سخت است

    خونجگر از غمت ای یار نباشم چه کنم ؟

    عده ای بر سر آنند اسیرت نشوند

    من بر آنم که گرفتار نباشم چه کنم ؟

    تو چه کردی که من از خواب و خوراک افتادم ؟

    راستی ، اینهمه بیمار نباشم چه کنم ؟

    چهارده بار خدا عاشق تو شد

    من اگر عاشق روی تو یکبار نباشم چه کنم ؟

    ابرویت تیغ مصری است که جان میطلبد

    به طلبکار بدهکار نباشم چه کنم ؟

    خواستم نام مرا هم بنویسند همین

    سر بازار خریدار نباشم چه کنم ؟

    من اگر مثل تو هر صبح و غروبی آقا

    فکر بین در و دیوار نباشم چه کنم ؟

    حمید رضا برقعی

    پاسخ:
    بسیار زیبا بود..!

    ممنون
    ممنون خدا اجرتون بده به جا بود...
    درود...
    پاسخ:
    ممنون از حضور شما

    :)
    خیلی عالی بود...
    مستفیض شدیم :)
    پاسخ:
    :)

    ممنون از حضورتون
    سلام
    خداقوت
    عالی بود
    خدا خیرتون بده
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضورتون

    :)
    سلام
    دانلود کردم . واقعا زیبا بود .
    تشکر بانو


    به نظرم یه جوریا این حدیث !
    عارفانه اگه بهش نگاه کنیم درسته اما . . . 

    شاید بهتره این توضیح بهش اضافه بشه که این عفت رو تا آخر عمر همراه داشته باشه!



    یـ علی ـا
    پاسخ:
    سلام بانو

    خواهش میکنم

    آره خوب گفتی + داشت

    ;)

    ممنون
    زیبا بود و دلنشین...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون


    :)
    پاسخ:
    :)

  • مهدی، قلب تپنده شیعه
  • سلام علیکم
    انشالله با رسیدن ماه مهدی شعبان...جزء خوش بخت ترین ها باشید
    ***************************
    کلبه مهدوی پذیرای حضورتون....
    *****************************
    بزرگداشت روز اوّل ماه شعبان

    التماس دعای فرج و سلامتی حضرت بقیة الله...صلوات
    پاسخ:
    سلام برشما
    ان شالله

    ممنون
    برشما هم مبارک

    محتاجیم به دعا
    :)

    سلام
    ممنون از پست این بار متفاوت....
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضور شما
     ازخداپرسیدم خدایا چه چیزی  تورا ناراخت میکند خداوند فرمود هر وقت بنده ای با من سخن میگوید چنان به حرفهای او گوش میدهم  که گویی به جز او بنده ای ندارم ولی او چنان سخن میگوید انگار من خدای همه هستم الا او.
    پاسخ:
    آره واقعا...

    :((

    خدایا ببخش 
    سلام

    بسیار زیبا بود
    برداشتمش.
    برای این دوره زمونه خیلی دلالت داره!!
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    قابلی نداشت 


    یا علی
    سلام
    حضرت فرمودند : مَن عَشِقَ فکَتَمَ و عَفَّ فماتَ فَهُوَ شَهیدٌ

    اومدیم و طرف عاشق شد، " کتم " هم کرد ، اما بعدش نمُرد !

    موقع پیری مرد!


    تکلیفش چیه ؟

    شهید نیست؟
    پاسخ:
    سلام

    چرا دیگه پیر یا جوون آخرش اگه این عفت رو داشت شهیده

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی