و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

آدم دیگه دلش نمیخواد عروسی بره...!!

انقدر که اوضاع داغونه...!!!میگم فقط سرتو پوشوندی که نمیشه دستات بازه میگه نه بابا داماد نگاه نمیکنه...!!حواسش به عروسِ...

حالا فردا بری از داماد بپرسی تا نوه عموی عروس رو برات میگه چی پوشیده بوده... والا

دیگه از بی حجابی موجود توی بعضی مجالس بگذریم که هرچی بگیم کمه...

حالا فک و فامیل هیچ ،داشتم شاخ درمیاوردم وقتی دیدم فیلمبرداره از دخترخاله ی عروس خوشگل تر اومده..کم مونده دوماد با ماشین بر ه فیلمبردارو هم از آرایشگاه برداره...باور کن


دیگه الان تنها دخترا نیستن ماشالله پیرزنها هم افتادن توخط...



****

"پیرمرد صندلی تاشوی رنگ و رو رفته اش را برداشت و با چند متر فاصله ،رو به روی درب باز خانه نشست.او مثل هرروز ،سهمیهء چند پس گردنی ،تعدادی ناقابل فحش و مقداری خنده را درون خورجین توخالی و فکرمتعالی خود ریخت و با آمادگی بدنی قابل ملاحظه برای تعقیب ،به انتظار رهگذرانی که بطور طبیعی و تنها بر اساس غریزهء فضولی نگاهی درون خانه اش می انداختند نشست!!

برخی دختران و بانوان بدحجاب هم برای فرار از وظیفهء شرعی خود ،فتوایی تاریخی صادر کرده اند. آنها چشم کور شده شان را ببندند ،چرا ما خودمان را بپوشانیم؟!

حال اگر پسران چشم نبندند و دختران هم روی حرفشان بایستند چه خواهد شد؟!

خداوند راهکار منصفانه و جالبی داده است:زن و مرد هرکدام وظیفه ای دارند ،زنان و دختران به اقتضای جذابیت ،لطافت و ظرافتی که دارند ،خود را با پوشش بیشتر حفظ کنند ،پسران هم باید چشم و نگاه خود را کنترل کنند.(سوره احزاب/آیه 33)

خداوند چنین خواسته: ای زنان مانند دورهء جاهلیت پیشین آرایش و خودنمایی نکنید و زینت و زیبایی خود را جز برای شوهران آشکار نسازید. و آنگونه پای به زمین نزنید که زینت و زیور های پنهان معلوم شود.(سوره نور/آیه 31)

و خطاب به پسران و مردان میفرماید:چشم های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرید و عفت و پاکدامنی خود را حفظ نمایید.(سوره نور/آیه 31) "*


*از کتاب دختر باید خانوم باشه نوشته ی رضا اخوی


نظرات (۴۹)

سلام...
زندگی که اولش با گناه شروع بشه و زمینه گناه برای دیگران فراهم بشه خدا عاقبت اش رو بخیر کنه...
والعاقبه للمتقین
یازهرا(س)
پاسخ:
سلام
همینطوره واقعا خشت اول چون نهد معمار کج.....

عاقبتتون بخیر
بسیار زیبا 
این که مردان و زنان وظیفه دارند محجبه باشند نکته خوبی بود ک اشاره کردید

مراسم ازدواجی که توش گناه نباشه مورد تاییده در غیر این صورت بچه حزب اللهی ها نباید شرکت کنند 

پاسخ:
چ میشه گفت....!!!


اگه دخترا با حجاب باشن، پسرا میخوان به کی نگاه کنن؟! مشکل از دختراست :)

اگه این روزا بریم تو خیابون یه گشتی بزنیم دست کمی از عروسی نداره، وضعیتی شده است بسی عجیب!

پاسخ:
عاغا عاغا حالا اگه پسرا کم محلی کنن هم کم کم دخترا هم میفهمن که باید بهتر باشن....

ولی خب قبول دارم که دخترا بد پوشش شدن...
و البته  قبول کنید پسرا هم بی تقصیر نیستن از لفاظی و پوشش گرفته تا بی غیرتیشون....

ان شالله همه امون به راه راست هدایت بشیم.....
:)
  • محدثه انصاری
  • آره اینو هستم هم بعضی دخترا دندشون میخواره هم دوماد مشکل داره

    در هر حال این پست رو خیلی دوست داشتم حتما این کتاب دختر باید خانوم باشه رو میگردم پیدا میکنم

    ممنون 
    پاسخ:
    :)

    عزیزم امیدوارم پیدا کنی..آره جالبه...

    ممنون از تو
    سلام 
    یکزمانی حدیثی رو شنیدم در مورد آخر الزمان که مضمونش جا به جا شدن ارزش هاوضدارزشها در اخر الزمان بود 
    خوبی ها زشت می شوندو پلیدی ها خوب جلوه گر میشن 
    الان اگه کسی نهی از منکر کنه ،به غیر از نهی شونده ،10-20 نفر دیگه هم بهش گیر میدن و کلی توبیخ و توهین بارش میکنن تازه اگه نزن شهیدش کنن 
    متاسفانه خیلی بد داریم پیش میریم 
    خدا آخر و عاقبتمون رو ختم به خیر کنه
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    آؤه واقعا خیلی داره خراب میشه 
    ولی نمیدونم تعداد کسایی که میخوان خوب باشن و خوبی رو رواج بدن یعنی انقدر کمه؟که نمیتونن جایی روباز کنن؟؟
    من فکر میکنم یه عده دارن الکی ادا درمیارن...
    ولی خدا کنه اهل شعار نباشیم...

    ممنونم از حضورتون
  • ۩۞۩ آفتاب ۩۞۩
  • سلام عزیزم... خسته نباشی.. نه بابا اشکال نداره...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    :)


  • آلــــــو نــــــک . . .
  • + + +

    :)
    پاسخ:
    سپاس از حضورتون
  • آلــــــو نــــــک . . .
  • + + +

    :)
    پاسخ:
    نه به وقتی که نمیای نه به الان که یه نظرو دوبار میفرستی...

    :)

    به سلامتی معلمانی که رنگشان رنگ خداست...

    سلام روز معلم بر شما نویسنده گلم که با نوشته های زیبایتان سرور و شادابی را به ادمها هدیه میکنید..../روزگار بکام[گل][گل][قلب][گل][قلب]

    پاسخ:
    سلام برشما بانو...

    ای کاش میتونستم با نوشته هام تاثیر بذارم انوقت بود ک میتونستم به خودم امیدداشته باشم....


    ممنون از حضورت...
    سلام بر شما
    مجالس عروسی متاسفانه مشکلی شده برای متدینین. تب بی‌حیایی، خیلی بالا رفته. من نمیدونم براساس چه منطقی، تو اون دو سه ساعت، داماد به همه محرم میشه و همچنین همه به عروس محرم میشن! اینکارها را میکنیم بعدش همش فریادمون بلنده که چرا زندگیمون آرامش نداره؟ چرا بچه‌ها سربراه نیستند؟ چرا همش میدویم ولی بازهم گرفتاریم؟ ... ای داد و صد بیداد از تفکر غربی و جاهلی که مثل خوره به جان زندگی ما افتاده. اینقدر گرفتار شهوت و بی‌حیایی شدیم که حتی این معادله‌ی ساده را هم نمی‌فهمیم: «من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب.»
    پاسخ:
    سلام...
    دقیقا همینظوره ...
    حیایی که خوردنش و یه آب هم... تازه وقتی که میگی هم تو بده میشی...
    و از اینکه شب عروسیشون رو با تذکرت میخوای خراب کنی باهات دشمن میشن.....

    چی میشه گفت..!!!

    خدا عاقبتمونو بخیر کنه
    ...و خدایی که در این نزدیکیست
    لای این شب بوها
    پای ان کاج بلند



    سلام صبحت پر از  یاد خدا
    پاسخ:
    سلام عزیزم....

    الان که ظهر شده پس ظهر شما پر از یاد خدا بانو...
    سلام
    متاسفانه همینطوره که میگید 
    فضا در آقایون هم بهتر از این نیست
    ما هم به احترامی بعضیهاشون فقط 5 دقیقه آخر میریم عروسی البته اگر برم فقط برای شام 
    پاسخ:
    سلام
    ...

    خوشبحالتون که نمیرید...
    میشه یه مجلس شاد برگزار کرد بدون گناه که همه برن و لذت ببرن واقعا حیف....
    خدا دیگه اماممونا برسونه..
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    آمیـــن....
    در شهری که خورشید را به قیمت شمعی نمیخرند پروانه شدن تباهی ست .. .
    پاسخ:
    ...
    دقیقا
    سلام
    واقعا همین طور است. خداوند همه ما را هدایت کند.انشاالله عاقبت به خیر بشویم.این خیلی مهمه.

    پاسخ:
    سلام

    آره مهم عاقبت بخیریه..
    فصل آخر زندگی
    سلام مهندس
    +
    از دید من بیشتر مشکل به خاطر لباس پوشیدن خانم هاست (لباس پوشیدن اقایون هم بد است اما خانم ها بیشتر)
    من خودم هر روز از خیابون ولیعصر رد میشم ، پوشش بعضی ها انقدر بد هست که ادم هر جوری راه بره و نگاه کنه بازم چشمش می افته بهشون
    پاسخ:
    سلام....

    هر دوش..ولی خب تاثیری که پوشش خانما داره خیلی بیشتره...موافقم...

    آره فک کنم اگه سرتون رو هم روبه آسمون بگیری یه پرنده ی ماده ردبشه ...ههههه
  • میلاد علیدوست
  • سلام باموضوع {سیاسی کردن عــــلم} و با سیاست زدگی مانع پویایی علم در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاه و...در خدمتم
    موفق باشید

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از دعوت..حتما
    حالا فردا بری ار داماد بپرسی...
    خداوند چنین خواسه....
    دو غلط تایپی داشتید؛ تصحیح بفرمایید!
    ....
    اصلا کی گفته داماد باید بره توی زنا؟؟؟؟؟؟ هااااااااااااااااااا !!!!
    به نظرم این اولین اشتباهه...
    چون هر چی فکر میکنم نمی دونم دلیلش چیه!
    بعدم رفت باید جرمش رو بکشه و چشم سر ببندد... خخخخخ
    و اشتباهات بعدی هم همان که شما فرمودید...
    پاسخ:
    ممنون از دقت.....

    درست میکنم حتما...

    نمیدونم والا کی گفته ولی میان دیگه...!!!
    :)
    متن رو خوب اومدید :)

    والا ما خیلی وقته دورِ این جور مجالسِ لوس رو خیط کشیدیم...
    چیه اصلا این عروسیا... این مجالسا... این سبکِ خوش گذرونیا...

    خدا انشالله همشون رو به راه راست منحرف کنه
    پاسخ:
    :)

    خوش بحالتون...

    آمیــن
    سلام.
    کاملا همینطوره!
    تازه بدترین ازین هم هست..
    ازین جمله ی تکراری هم من بواقع خسته شدم و چقدر هم ک زیادن آدمایی ک استدلالشون همینه: ک چشم کورشان را ..
    آخ یکی نیست بگ دوست عزیز با این اوضاعی ک شمای دختر ازون استقبال میکنی هر نابینایی هم چند درجه دچار بینش و حتی گاه بصیرت هم میشه!!!!! اینم شد حرف؟!

    اما باید آگاه کرد باید با منطق و روانشناسی در کنار فرمایشات دینی نسبت ب این مطلب واکنش نشون داد ...دیدم ک میگم ! خیلی وقت ها خیلی موثره..
    در حال حاضر خیلی از برخورد های اشتباه این دوستان مذکر و مونث از همین عدم آگاهی سرچشمه میگیره...

    ممنون مطلب بجایی بود..
    پاسخ:
    سلام

    بدتر که خیلی....

    :))
    آره کوره دوتا چشمم پیدا میکنه...!!

    ان شالله تاثیر گذار باشم نوشتن خالی فایده نداره

    ممنون از حضور شما
    سلام  با مطلب مهمی با عنوان  
    در سر اقای هاشمی چه میگذرد  بروزم  
    پاسخ:
    نه؟؟

    :)

    باشه میام میخونم

    سلام خسته نباشید

    "وقتی از یک حکم هندسی نزدیک نیم میلیون حکم استخراج می شود از قرآن چه...؟"

    بروزم با واقعه ای عجیب از ملاقات علامه حسن زاده آملی با یک ریاضیدان، من که خودم خیلی از مطالعه این واقعه به فکر فرو رفتم. تشریف بیارید.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون


    حتما سرمیزنم
    :)
    به معجزه اعتقاد دارید ؟
    دختران زیبای محترم:
    از همین تریبون اعلام میکنم میتوانم ۹۰٪ زیبایی شما را با یک دستمال مرطوب پاک کنم!
    :)
    پاسخ:
    :))

    آره..!!


     تنها روزی که یک زن خوشحال بیدار میشه ، روزِ عروسیشه
    چون تنها روزیه که از اول که بیدار میشه میدونه چی باید بپوشه !!!
    پاسخ:
    :))

    این معظل چی بپوشم حتی بعد مرگ هم دست بردار نیست...اون روز هم فکر کنم خوشحال باشن که مشخصه چی میخوان بپوشن....
    سه چیز را با احتیاط بردار:

    قدم،قلم، قسم!

    سه چیز را پاک نگه دار:

    جسم،لباس،خیال

    از سه چیزکار بگیر:

    عقل،همت، صبر!
    از سه چیز خود را دورنگهدار:

    افسوس، فریاد، نفرین!

    سه چیز را آلوده نکن:

    قلب، زبان، چشم!

    اما سه چیز را هیچ گاه فراموش نکن:

    خدا، مرگ و دوست.



    پاسخ:
    ممنون بانو

    خدا 

    مرگ

    و دوست
    برا همینه دیگه بیشترشون با خانواده هاشون خوش نیستن  چشم ها مثل دل هاهرز شده...
    پاسخ:
    آی کفتی....


    خدا عاقبتمونو بخیر کنه...

    الحمدلله که به این مجالس نمی رویم و نخواهیم رفت..
    باشد که شیوه خود را تغییر دهند.
    پاسخ:
    خوش بسعادتتون ....

    اکثر این مجالس فقط گناهه...!!!

    آمیـــن
    البته هم آقا و هم خانوم باید رعایت کنند 
    خصوصا خانوم ها

    یه خانومی تو وبش نوشته بود من از آقایون عذرخواهی میکنم
    بی حجابی من باعث شده که تو نگاهت رو سمت من معطوف کنی و برچسب هرزه بهت بچسبونن
    من عذرخواهی میکنم
    اصن یه وعضیه
    پاسخ:
    آره دیگه باید همه رعایت کنن منتهی خانم ها بیشتر...


    چه خانمی بوده اون حداقل دمش گرم قبول داشته مثل بعضیا نگفته که مقصر کسی دیگه است
    بعضی جاها از مرز بد حجابی و بی حجابی هم گذشته
    پاسخ:
    اوووف خیلی جاها نه بعضی جاها....
    متن روون و بدردبخوری بود
    می دونم این دومادای سه نقطه تا دیروز تا هیچ فضای زنونه ای راش نمیدادن حالا که به به خانوم رسیده مث این آدمای شاسکل پا میشه میره تو زنونه که چی ؟
    واقعن بعضی ها یه تخته اشون کمه
    حالا اگه تا قبل ازدواج کسی میرفت یه تو جیحی داره ولی اینکه شب عروسی Oo
    خدا شفا بده

    پاسخ:
    نمیدونم والا فکر کن عروس بره تو مردونه ...
    خب تصورش هم خنده آوره هم وحشت آور ولی فرقی نداره که برعکسش شده دیگه...
    پس اومدنشون به همون شدت خنده دار ووحشت آوره...تازه داماد که سهله داداش دامادو عروس رو هم من دیدم میان توزنونه.....

    آمیـــن
  • چشم چشم دو ابرو
  • ما که خدا رو شکر خیلی وقته دیگه نه دلمون و نه پامون می‌ره عروسی ...

    و کاملا نکته اصلی همین جاست که دخترها و زن ها می‌گن پسرا و مردها چشماشون رو درویش کنن پسرا و مردها هم می‌گن اونا مراعات کنن تا ما وسوسه نشیم ...

    درحالیکه هرکس که وظیفشو درست انجام بده همه چی حله ...

    انشاالله همه به این درک و به دنبال اون عملی کردنش برسن ...
    پاسخ:
    خوش بحالتون.....

    اگه هرکسی وطیفه اشو انجام میداد به اینجا نمیرسید....

    ان شالله....
    اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

    دغدغه بحقی بود...
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید....


    ان شالله بتونیم کاری کنیم نوشتن خالی فایده نداره

    :( 


    فقط یه دعا... 

    خدایا کمک کن مایه ی گناه نباشم




    پاسخ:
    چه دعایی بود.....

    آمیــــن....


    آخ گفتی... 


    پاسخ:
    ....

    دیگه گفتن هم اثر نداره...
    سلاااااااااااام بانو
    قشنگ بود ممنووووووون ..خدا عاقبتمون رو ختم بخیر کنه
    پاسخ:
    سلام خانم..
    :)

    آمیـــن

    حرف دل ما رو زدی بانو ...

    تعجب میکنم بعضی وقتا

    مثلا چند تا دختر عمو داشتن با هم صحبت میکردن و گلایه از مراسم عقد و عروسیشون که تو چرا تو فیلم من نرقصیدی ؟چرا جلو شوهر من نرقصیدی ؟

    هیچی دیگه کلا من مونده بودم که ایا اینا حالشون خوبه ؟

    پاسخ:
    احتمالا ما حالمون بده...!!!
    اوضاع خیلی داغونه...

    خدا عاقبتمونو بخیر کنه
    این دخترا رو باس انداخت تو اتاق گاز و بگی مجبوری مگه؟ نفس نکش!
    پاسخ:
    چه شکنجه ای...
    ولی آره واقعا...اوقت باید بگی مجبوری مگه نفس نکش...
  • سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
  • اندام وزیباییهایت، تراش و هندسه بدنت همه هنر خداست. پوشاندنش هنر میخواهد. راستی هنر تو در چیست؟ از خودت چه داری؟ <لباس پرهیزکاری بهترین جامه است. سوره اعراف. آیه ۲۶>


    پاسخ:
    بسیااااااااااااااااااار  عالی
    سلام
    خداقوت
    مثل همیشه عالی ....
    پاسخ:
    :)

    سلام

    ممنون
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام آبجی 

    هم کامنت ها و هم پست تون عالی بود ...
    خدا آخر عاقبت مون رو ب خیر کنِ ...

    منم مجبورم برم مراسم های این مدلی رو . ولی حالا باز خوبِ پدرمون خیلی رغبتی ب مراسم این چنینی ندارند و لذا ما اکثر اوقات نمیریم مگر اینکه فامیل نزدیک باشهـ ...

    ی مشاوری بود میگفت چ لزومی داره وقتی شب عروسی یا حالا مشابه این همه عروس توی مجلس هست داماد پاشه بره بین شون ... بگه وقتی مهمونا رفتن میام بین جمع محارم و خانوادم ... 

    اگرم کسی معتقد باشه دیدم پسر بنده خدا گردن درد میگیره چون مجبور چشم بدوزه به زمین ...

    پنکهـ سقفی رو خوب اومدی خواهر ... قبلاً ک خونمون اینجا نبود موقع برگشت از دانشگاه ب خونه مجبور بودم از ی جای خاصی رد بشم ... ی آقا پسری بودن مغازه داشتن اونجا ی صندلی داشت میذاشت دم در مغازه اش و انگار ک سینما سه بعدی باشه زل زل نگاه میکرد حالا من ک همش چشمم توی زمین بود ولی خوب آدم بالاخره میفهمه کی نگا میکنه کی نگا نمیکنه ... خلاصه این آخریا دلم میخواست با چنگال چشماش رو در بیارم ...

    خداعاقبت مون رو بخیر کنِ
    اگر هرکسی ارزش وجودی خودش رو میدونست این مدل نمیشد
    کوتاهی از خانواده هاست
    ب نظرم با فقر فکری ، فرهنگی مواجه هستند ...
    پاسخ:
    سلام  خواهری گلم

    آمیــن

    دیگه یجورایی مجبوری که بعضی جاها بری 
    هههه فک کن داماد نیاد...اصلا بیچاره دق میکنه..
    بعضی دامادا فقط منتظر شب عروسین که بعد ساللها عقدشون باز بشه و یه مجلس زنونه ببین...والا

    :)
    باید یه پست بذارم درمود پنکه سقفی...
    با چنگال؟
    با قاشق راحتر درمیادا...تجربه داشتم....

    :)

    ++
    سلام خواهری...
    خوش به حال خودم که چند وقتیه حدوحدودمو ثابت کردم..من عروسی نمیام...........
    خیلی سخت بود ولی خداروشکر همه بااین موضوع کنار اومدن.
    من خسته شدم ازبس راجع به حجاب باجا وبی جا صحبت کردم.
    خداعاقبتمونوبخیر کنه.
    خیلی پست خوبی بود.
    عاقبتت بخیر.
    پاسخ:
    سلام بروی ماهت...
    پس واقعا خوش بحالت...
    نه من نمیتونم نرم...نمیذارن....نمیشه...
    مگرکه بعدها بتونم کاری کنم...
    مجلس شاد دوستدارم ولی نه مجلس گناه....

    عاقبت بخیری نصیب همه دوستان..
    آمیــن
    من دیگ حرفی ندارم
    پاسخ:
    ...!!!

    بعله خب....

    برای همه خوب باش

    آنکه فهمید، همیشه کنارت خواهد بود

    و آنکس که نفهمید، روزی دلش برای خوبیهایت تنگ میشود

    پاسخ:
    توی این زمونه باور کن نمیفهمن...
    بعدش که بری و نباشی که دیگه اصلا یادشون هم نمیافتی....

    ولی تو خوبی کن و در دجله انداز....
    وقتی گناه عرف می شود انتظار دیگری نیست !
    اینقدر عرف می شود که انجام ندادنش می شود منکر !!!

    پاسخ:
    دقیقا...

    یجورایی آدم میمونه میگه نکنه من دارم اشتباه میکنم....
    21:42 + داره
    مخصوصن  گاهی میشه از گردش مشابه پنکه سقفیِ مردان و پسران، فهمید که یه جایی یه زن بد حجاب در حال عبوره !!!!!
    :))))))))))))
    پنکه سقفی رو خوب اومدی خواهری
    پاسخ:
    آره خوب گفت...
    منم موافقم باهاش...
  • سائل الزهرا(س) ...
  • وقتی امر به معروف و نهی از منکر از جامعه دور بشه بی حجابی میشه ..: مد :..

    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر



    پاسخ:
    امر به معروف که نگو...!!!
    +++++
    عالیییییییی بود آبجی
    خدایی منم اینو شنیدم که حجابشونو رعایت نمیکنن میگن داماد حواسش به عروسه!!
    :))))
    عکسم که بسی جالب انگیزناک بود
    کلی خندیدم
    :)
    سپاس فراوان خواهری نازنین
    پاسخ:
    فدای تو خواهرگلم...

    :)


    سلام
    آی گفتی!
    من 7-6 سالی هست که پامو تو هیچ مجلس عروسی ای نذاشتم . اوایل گله پشت گله بود از  فک و فامیل و گاهاً توهین و تحقیر به خاطر این نوع رفتار !
    اما حال همه یاد گرفته اند که اگر مجلس این چنینی ای بود، منتظر من نباید باشند.

    اونا درست بشو نیستند متاسفانه
    لااقل میشه با نرفتن، اعتراض کرد به انها . ..

    ******
    کار دخترا رو تایید نمی کنم اما
    متاسفانه تو این وضعیت بی حجابی حاکم بر محیط عمومی کشورمون، پسرای ما هم یادشون رفته که غض بصر وظیفه ی آن هاست.
    گاهی میشه از گردش مشابه پنکه سقفیِ مردان و پسران، فهمید که یه جایی یه زن بد حجاب در حال عبوره !!!!!

    این مورد رو بارها به چشم خودم دیدم و خیلی هم تاسف خورده ام که گویا هیچ کس به جوانان ما پاکی چشم یاد نداده

    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه ان شالله



    یـ علی ـا
    پاسخ:
    سلام...

    نمیشه..نمیذارن که نرم...
    شاید بدها بتونم ترک کنم ولی الان نه..!!
    کمترین کاری ک میتونم انجام بدم اینه که برم عروسی ولی رعایت کنم و اطرافیانم رو هم تشویق به رعایتش کنم...

    *******
    موافقم....

    آمیـــن
    بسیار عالی بسی+ داره

    مشکل بزرگ و اصلی جامعه همین حد نگه نداشتن است همین رد شدن از خط قرمزها

    از ذهن بعضی مردم کلمات حیا و عفت و غیرت پاک شده است انگار

    ای بابا وقتی بعضی دختران در جامعه تیپ عروسی میزنند توقعی نمیرود در عروسی ها...

    وای بر دلهای غافل و بی خیال...
    پاسخ:
    :)

    فقط هم خانم ها نه...!
    بلکه آقایون هم کم از تریپ عروسی ندارن که میان دانشگاه و کوچه خیابون...
    بمونه که شبای محرم برق کفششون چشم آدمو میزنه ...

    خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">