و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...


خداوند در قرآن کریم به نعمت زبان اشاره فرموده و می فرماید: «الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خلق الانسان عَلَّمَهُ الْبَیانَ» (الرحمن/1)

زبان عمده ترین وسیله ای است که مردم به کمک آن با یکدیگر ارتباط فکری برقرار می کنند و ایجاد تفاهم و انتقال مفاهیم از طریق زبان صورت می گیرد. در یک جمله زبان ملاک ارزش و معرف شخصیت انسان و ترازوی عقل اوست.

حضرت علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: المرءُ مخبوء تحت لسانه؛ شخصیت هر کس در پی زبان اوست. (نوری، مستدرک الوسائل ج9،ص 22)

زبان با تمام فوائدی که برایش ذکر می شود مفاسد و آفاتی نیز دارد که باید آنها را شناخت تا با کنترل زبان، از ابتلاء به آن آفات پیشگیری و اجتناب ورزید.

بعضی گناه زبان رو 70 مورد و بعضی دیگر 40 مورد برشماردنند که من فکر میکنم از هزارتا هم بیشتره....

چون سخن گفتن فقط به این نیست که تکلم کنیم با نوشته هامون هم داریم حرف میزنیم...



صحبت با نامحرم:

یکی  از موارد گناه زبان صحبت با نامحرم هست .

علاوه بر آنکه لازم است محتوای مطالبی که بین دو جنس مبادله می شود، پسندیده باشد، همچنین ضرورت دارد که افراد لحن کلام خود را به گونه ای قرار دهند که از ایجاد هر گونه تحریک، تطمیع و وسوسه در مخاطب جلوگیری شود. خداوند متعال به همسران پیامبر می فرماید: «یا نِساءَ النَّبِی لَسْتُنَّ کأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَیتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیطْمَعَ الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفا؛. ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید اگر تقوا پیشه کنید؛ پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید که بیماردلان در شما طمع کنند، و سخن شایسته بگویید. (احزاب/32)


حق زبان:

امام سجاد(ع) در بیان حقوق اعضاء، در مورد حق زبان می فرماید: و اما حق زبان آن است که او را از دشنام و زشت گویی برحذر داری، و به نیک گفتاری عادت دهی، و او را آمیخته با ادب به حرکت درآوری، و افسار آن را جز در موارد منافع دین و دنیا نگهداری، و از پرچانگی بازداری، و از بیهوده گویی دور نمایی... زیبایی عقل و خرد به نیک زبانی و درست سخن گفتن بستگی دارد.»


راه ترک گناه زبان:

زبان هم مانند دیگر اعضای بدن انسان است که اگر از قوانین و احکام الاهی تخلف کند، یکی از ابزارهای گناه و معصیت است، چنان که اگر از دستورات شرع مقدس پیروی کند، از ابزار و وسایل اطاعت است. بنابراین مراقبت از این ابزار و وسیله در جلوگیری از انجام گناه مانند دیگر اعضا و جوارح است، و فرق چندانی با دست، پا و... ندارد. پس، بهترین راه برای نجات از گناه از بین بردن جهل و غفلت است.


راه کار عملی:

 1-تقویت رابطه با خداوند و معصومین (ع)


 2-توجه به آثار خوب ترک گناه و آثار بد انجام گناه:

*   خداوند متعال در قرآن کریم دربارۀ نکوهش غیبت می­فرماید: «و هیچ یک از شما دیگرى را غیبت نکند، آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مردۀ خود را بخورد؟! (به یقین) همۀ شما از این امر کراهت دارید.(حجرات/12)


 3-تقویت اراده



امام باقر (ع) می فرماید: 

«از اندرزهاى لقمان حکیم به فرزندش این بود که فرزند عزیز!… کسى که مالک زبان  

خود نباشد، سرانجام پشیمان خواهد گشت. (کلینى،محمدبن یعقوب، الکافی، ج ۲، ص ۶۴۲)


نظرات (۷۴)

سلام
علیه وبتون
سخنان بسیا بسیار سرسنگین و قابل تامل همراه با اسناد معتبر (قرآن )
درود بر شما
پاسخ:
سلام خوش آمدید

...
  • سارا(محمد جواد گوچولو)
  • سلام.....وبلاگتون قشنگه....من واقعا به عقاید دین معتقدم ولی نمیتونم همشونو انجام بدم....از این بابت واقعا نگرانم
    تونستی به منم سر بزن...داداشم مریضه...دعا کن خوب شه
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید
    انشالله با یکم همت میشه :)
    خدا همه ی مریضارو شفا بده مخصوصا برادرتون رو...
    آمین
    حتما سر میزنم
    سلام
    واقعا ای کاش بتوانیم زبانمون را کنترل کنیم.
    این زبان به این کوچکی ازش گناهانی سر میزند که نگو و نپرس...
    چقدر ما توصیه شدیم به مراقبت از این زبان اما بازهم...
    واقعا باید از خداوند کمک بخواهیم و تمام سعی مون را داشته باشیم و اگرنه ان دنیا نمی توانیم پاسخگوی این همه اشتباه عمدی باشیم.
    میدونیم اما عمل نمی کنیم.
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    انشالله میتونیم یکم همت میخواد و دقت

    مواظب زبونمون باشیم :)
  • ... باکارا
  • دوستی یک شب خواب دیده بود با تعداد زیادی جمعیت در صف ایستاده بودند تا غذا بگیرند \ غذا چه بود ؟ گوشت انسان !  همه آنها هم میدانستند و برایشان چندش آور بود ، ولی با این حال باز هم در صف منتظر بودند.. انگار اجبار داشتند... این دوست ما بعد از اون شب به ندرت غیبت میکنه و هروقت یک جا هست که میبینه داره بدگویی کسی را میکنند سریع از طرف دفاع میکنه و خلاصه از این رو به آن رو شده است ...حالا  هرجایی که میره ناخوداگاه بقیه هم دیگه غیبت نمیکنند تا عصبانیتشو نبینند...
    پاسخ:
    ...
    امان از غیبت...
    انشالله بتونیم ترک کنیم
    شانس نیست
    رها شدن
    مستمع آزادِ مستمع آزاد
    پاسخ:
    اونم چه مستمع آزادی...
    یکی از آشناها 2تا گربه و یدونه سنجاب داره با کلی پرنده اتفاقا از غذا دادن به جوجه هاش فیلم گرفتم خیلی چندش آوره
    کم مونه باغ وحش راه بندازه ..
    نمیدونم سبک زندگیا داره اونوری میره...
    اما از این آزادیِ خوشم اومد !!!!


  • سجاد مؤذنی
  • قریب چند وقت از بازداشت مهدی هاشمی بهرمانی می‌گذرد و هنوز که هنوز است مردم از خود می‌پرسند چه خبر؟! بنابراین سعی کردیم به 100 سال آینده برویم و حدس بزنیم که در آن زمان وضعیت این پرونده چگونه خواهد بود و افراد و نهادهای مختلف درباره این موضوع چه نظراتی خواهند داشت.

    سخنگوی قوه قضائیه در 2 هزار و پانصد و هفتاد و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که طبق سنوات گذشته همچنان انتقاد به قوه قضائیه در برخورد با پرونده مهدی هاشمی وارد است؛ خبرنگاران هم با شنیدن این جملات گفتند: اوهوم!

    وکیل مهدی هاشمی بصورت تلفنی برای حداقل 5 سال دیگر از دادگاه درخواست استمهال کرد و دادگاه موافقت خود را اعلام داشت. سیامک مطهری، نتیجه علی مطهری که صد سال قبل نماینده مجلس بود، در اظهارنظری متذکر شد: بعد از 100 سال که ارزش 10 میلیارد وثیقه مطهری آنقدر اومده پایین که باهاش میشه فقط یه تی‌تاپ خرید هم دست از سر این بنده خدا و خانواده جلیل‌القدرش بر نمی‌دارید؛ چرا دهن من رو باز می‌کنید آخه؟!»

    رئیس دانشگاه از هفت دولت آزاد هم با ارسال بخشنامه‌ای به واحد کارگزینی این دانشگاه پرسید: «آیا هنوز هم به مهدی هاشمی بخاطر سرکشی به واحد دانشگاه آزاد در انگلستان حقوق چند هزار دلاری داده می‌شود؟»

    واحد کارگزینی هم در جواب نوشت: «خیر، چون اصلاً چنین دانشگاهی وجود ندارد.» این واحد همچنین اضافه کرد که «الان اصلاً چیزی به نام انگلستان وجود ندارد و این کشور به 4 کشور سیتی‌لند، بیوتی‌لند سفلی، بالامحله لندن و دوایت یورک شرقی تبدیل شده است.»

    این واحد در ادامه پرسید: «می‌خواید ببینیم در این کشورها واحدی داریم و حقوقی به مهدی هاشمی می‌دهیم یا نه؟» که رئیس دانشگاه گفت: «بی‌خیال، گیر ندید دیگه!»

    همچنین در این سال تجمع جمعی از دانشجویان و طلاب عدالتخواه بعنوان یکی از سخت‌جان‌ترین گونه‌های دارای حیات در اعتراض به عدم برخورد با مهدی هاشمی برگزار شد.

    این افراد در بیانیه‌ای خطاب به مسئولین امر نوشتند: «آقا خداوکیلی اگر نمی‌خواید باهاش برخورد کنید بگید ما اینقدر اینجا تجمع نکنیم، 100 ساله از کار و زندگی افتادیم آخه!»

    منابع آگاه خبر دادند مهدی هاشمی در پیامی ویدئویی به مناسبت صدمین سال برخورد نکردن با خود (در حالی که چشمم کف پاش اصلاً تکون نخورده بود) گفت: «از آنجا که بچه‌های بابای من مثل بقیه بچه‌های مردم هستند و خود مردم هم حتماً در این 100 سال به خوبی به این واقعیت پی برده‌اند، ما شدیداً در انتظار اجرای عدالت هستیم، حتی درباره خودمان. آره!»

    پاسخ:
    :)
    خب آره ....

    :)
  • سجاد مؤذنی
  • پست که نه
    جوک جدید
    تشریف بیارید
    پاسخ:
    بله حتما سرمیزنم
    :)
  • سجاد مؤذنی
  • و من اله توفیق...
    پاسخ:
    ...
    :)
  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    به جا این همه نظر که من تو این وب سایت شما گذاشتم ، شما فقط اومده بودی بازدید از وبلاگ من ، الان آمار بازدیدم از google بیشتر بود!!!
    پاسخ:
    من که نظر گذاشتم !!تقصیر خودتونه پست جدید نمیذارید؟؟
    تولدتون رو هم که تبریک گفتم!!
    سلام بانو
    بچه که بودم، مادربزرگ بهم می گفت باید تو زندگی ات فقط از خدا بترسی.

    بعد من فکر می کردم خب که چی؟ یعنی چی؟ آدم باید از سوسک بترسه، از بلندی، از غرق شدن تو استخر عمیق خاله جون اینا، از عقربای لابلای بوته گوجه فرنگی، از مریضی هایی که آدمو به کشتن می ده، از جنگ، از قهر، از گم کردن عیدیا...

    فکر می کردم خدا که مهربونه، واسه چی باید بترسم ازش؟ مگه چه کارم داره؟

    حالا وقتی از آدما می ترسم، وقتی ناخوداگاه میام که برای خوشامد آدما حرفی می زنم تا کارم سریعتر راه بیفته، وقتی غصه های الکی پلکی روی دلم سوار می شه که "فلانی یه وقت اشتباه برداشت نکنه؟" و هزارتا اگه و نکنه و شاید و ترس چرند پرند میاد رو دلم... یاد مادربزرگ می افتم و دوست دارم از سوسک بترسم، از غرق شدن توی استخر عمیق خاله جون اینا، از عقرب و مار، از مریضی، از جنگ و قهر و گم کردن عیدیا و بعد اونوقت خدا مثه یه مادر با چادر گلدار صورتی منو توی بغلش قایم می کنه و می گه آدما رو ولش، بیا یه کم باهم گریه کنیم.

    البته مرگ هم ترس داره، وقتی به احوال درونت آگاهی . . .

    یـ علی ـا
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خیلی خوب گفتی کلی خوشم اومد دستت دردنکنه
    آره واقعا ترس داره وقتی به احوالت آگاهی...

    ممنونم تلنگر خیلی لازمه...
    :)
    سلاااااااااام ما هم وبلاگ شما رو دوس داریم وحشتناااااااااااک♥♥♥♥

    ایشالله قبول شده باشم وای خدا:(
    پاسخ:
    نظر لطف شماست بانو...

    انشالله قبول شدی شک نکن :)
  • ۩۞۩ آفتاب ۩۞۩
  • سلم آبجی رفتم از اکسپلورر برات نظر گذاشتم اونجا شد کپی کنم
    پاسخ:
    سلام بله دیدم
    دستت دردنکنه عزیزم
    :)
    راز زندگی این است…..
    همچون بید خم شو و چون بلوط مقاومت کن.
    انعطاف در عین اقتدار

    ایام به کام
    پاسخ:
    بسیار عالی

    ممنون

    سلام

     

    ممنون آموزنده بودددددددددددددد ... مثل همیشه

    پاسخ:
    سلام 
    وممنون از حضورتون
    امام سجاد علیه السلام :

    حَقُّ اللِّسانِ إِکرامُهُ عَنِ الخَنى وَتَعویدُهُ الخَیرَ وَتَرکُ الفُضولِ الَّتى لافائِدَةَ لَها وَالبِرُّ بِالنّاسِ وَحُسنُ القَولِ فیهِم؛
    حق زبان، دور داشتن آن از زشت گویى، عادت دادنش به خیر و خوبى، ترک گفتار بى فایده و نیکى به مردم و خوشگویى درباره آنان است.

    پاسخ:
    خوش اخلاقی و خوشگویی تنها چیزی که بیاد میمونه 

    ممنون عزیزم
     :)

    امام على علیه السلام :

    إِنَّ فِى النسانَ عَشرُ خِصالٍ یُظهِرُها لِسانُهُ: شاهِدٌ یُخبِرُ عَنِ الضَّمیرِ وَحاکِمٌ یُفصِلُ بَینَ الخِطابِ وَناطِقٌ یَرُدُّبِهِ الجَوابَ وَشافِعٌ یُدرِکُ بِهِ الحاجَةَ وَواصِفٌ یَعرِفُ بِهِ الشیاءَ وَ أَمیرٌ یَمُرُ بِالحُسنِ وَواعِظٌ یَنهى عَنِ القَبیحِ وَمُعِزٌّ تَسکُنُ بِهِ الحزانَ وَحاضِرٌ تُجلى بِهِ الضَّغائِنُ وَمونِقٌ تَلتَذُّ بِهِ السماعُ؛
    در انسان ده خصلت وجود دارد که زبان او آنها را آشکار مى سازد،

    زبان گواهى است که از درون خبر مى دهد.

    داورى است، که به دعواها خاتمه مى دهد.

    گویایى است که بوسیله آن به پرسش ها پاسخ داده مى شود.

    واسطه اى است که با آن مشکل برطرف مى شود.

    وصف کننده اى است که با آن اشیاء شناخته مى شود.

    فرماندهى است که به نیکى فرمان مى دهد.

    اندرزگویى است که از زشتى باز مى دارد.

    تسلیت دهنده اى است که غمها به آن تسکین مى یابد.

    حاضرى است که بوسیله آن کینه ها برطرف مى شود

    و دلربایى است که گوشها بوسیله آن لذّت مى برند.

    پاسخ:
    ...
    انتخابت عالی بود مثل همیشه

    ممنون عزیزم
    حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

    مَن کانَ یُؤمِنُ بِاللّه  وَالیَومِ الخِرِ فَلیَقُل خَیرا أَو لِیَسکُت؛
    هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید سخن خیر بگوید یا سکوت نماید.

    پاسخ:
    ممنون آفتاب عزیزم

    :)
    خوب بود بسیار خوب
    حدیث (1) امام على علیه السلام :

    ما أَضمَرَ أَحَدٌ شَیئا إِلاّ ظَهَرَ فى فَلَتاتِ لِسانِهِ وَصَفَحاتِ وَجهِهِ؛
    هیچ کس چیزى را در دل پنهان نداشت، جز این که در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشکار شد.

    پاسخ:
    بسیار عالی
    ممنون
    سلام عزیزم..
    یکی از کسانی که بخاطرش سوتی یکشنبه گذاشتم شما هستی امیدوارم خوشت بیاد...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بانو :)
    آره ظهر خوندم 
    ممنون
  • یک سبد سیب

  • حجاب زبان هم مثل حجاب چشم و حجاب دل خیلی مهمه.

    آفرین که بهش پرداختی. :)

    انشالله که خدا کمک کنه.


    پاسخ:
    سلام عزیزم
    آره خیلی مهمه 
    :)

    انشالله
  • آلـــــــــــــــــــــونک
  • عرض سلام و ادب و احترام

    حدیث زیبا در عین حال تکان دهنده ای از پیامبرمون بود . . . 

    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام 
    انشالله که بتونیم جلوی زبونمون رو بگیریم

    ممنون
    پلنگ باشه حداقل افکارمون نجس نمیشه
    یه شبم می خوردش خیال عالم و آدم رو راحت می کنه
    پاسخ:
    اونکه بله ولی از شانسی که اونا دارن نمیخورنشون
    سلام؛
    بسیار زیبا بود,ممنون!
    کاش یه کم حواس مون بیش تر به حرف هایی باشه که می زنیم...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    با یکم همت حواسمون هم جم میشه
    :)
  • قلم جوان
  • این حدیث از نبی کریم (ص) رو که اولین بار خوندم ؛ تنم لرزید

    در پناه حق باشید دوستان 
    پاسخ:
    یکم باید توجه امون رو بیشتر کنیم

    یاعلی

    سلام

    مطلب خوبی بود

    گاهی اشتباه زبان باعث میشه که هزاران مشکل دیگه هم پیش بیاد .

    آفات زبان زیاده ، باید دقت بیشتری داشت

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون 
    بله همینطوره مواظبت میخواد شدید...
    فراموش مکن تا باران نباشد رنگین کمان نیست تا تلخی نباشد شیرینی نیست 
    و گاهی همین دشواری هاست که از ما انسانی نیرومند تر و شایسته تر می سازد خواهی دید ، 
    آ ری خورشید بار دیگر درخشیدن آغاز می کند

    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    :)
  • لعیا جبارزاده
  • یک نقطه بیش فرق "رحیم" و "رجیم" نیست
    از نقطه‌ای بترس که شیطانی ات کنند
    آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
    گاهی بهانه ای ست که قربانی ات کنند....!
    ممنونم مریم جانم...
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    خوبی؟؟
    خوشحالم که اومدی:)
  • محمدصادق برجیان
  • گناهان زبانی مان را که ترک کنیم، خیلی از راه را رفته ایم؛

    بیشتر گناهان از همین زبان شروع می شوند...

    پاسخ:
    دقیقا همینطوره
    انشالله بتونیم خیلی از راه رو بریم

    آغاز گشته امامت مهدی موعود 

    روشــن کنیــــــد شمع ها و عود

    برای آمدنش دعـــــــــــــــــــا کنید

    طولانی کنیــــد نمازتان را با سجود


    سلام بانو

    تبریک ایام

    پیامت خیلی قشنگ بود . ممنون


    یـ علی ـا


    پاسخ:
    سلام عزیزم
    و همچنین :)

    قابلی نداشت تقلب بود :))
  • فانوس جزیره ...
  • سلام علیکم
    عید است و هوا شمیم جنت دارد
    نام خوش مهدی حلاوت دارد
    با عطر گل محمدی و صلوات
    این محفل ما عجب طراوت دارد
    آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بر شما شیعه عزیز مبارک باد ...

    ایشاالله که بتونیم جلوش رو بگیریم ...
    پاسخ:
    سلام
    ممنون برشماهم مبارک...

    انشالله با یکم همت 
  • سجاد عبدی
  • سلام سرباز...!

    تاج گذاری سردارت مبارکت...!

    ارادت

    پاسخ:
    سلام
    بسیار عالی بود 
    ممنون

    سلام ..........

     

    من را نمی شناخت کسی اینجا، گم نامم و به نام تو می نازم

    شادم که مثل عده معدودی،شعری برای نام نمی سازم

     

    شعرم برای توست شعاری نیست،کشتی برای موج سواری نیست

    باور مکن که دل به زمین دادم،وقتی تویی بهانه پروازم

     

    هر جا که نام نامی تو آنجاست،قلبم بهانه غزلی دارد

    این سوز ریشه ای ازلی دارد،پس با غم عزیز تو دمسازم

      

    شعرم اگر چه هیچ نمی ارزد،سوزانده است نام و نشانم را

    می سوزم و به هیزم ابیاتم،بیتی به عشق شعله می اندازم

      

    یا صاحب الزمان و زمین موعود،دانای هرکه آمد و هر چه بود

    گم نامم و تویی تو،که می دانی،تنها به نام سبز تو می نازم

     

    آغاز این امامت بر شما میمون ومبارک..

     

    پاسخ:
    سلام
    ممنون و همچنین عزیزم
    سلام عزیزم اعاز ولایت امام عصر (عج) بر شما و تمام عاشقان مبارک..../
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    :)
  • حلقه تربیتی شهید اسماعیل زاده تسوجی
  • / سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، تبریک و تهنیت //
    پاسخ:
    سلام
    و همچنین

    با تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج) 

    طرح 10 هزار ختم صلوات برای ظهور آقا برگزار می شود.

    ممنون میشم در این طرح شرکت بفرمایید

    التماس دعا[گل]
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    بله حتما :)
  • اشکی برای ظهور
  • ایام رو تبریک میگم***

    مطلبتون عالی بود

    خدا عزت بهتون بده

    دعامون بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم لطف شماست

    محتاجیم به دعا
    :)
  • یک سبد سیب
  • سلام خواهر گلم

    عیدت مبارک...

    انشالله همیشه بخندی.
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    :)
    ممنون و همچنین

    سلام
    امــ خوبیها ـــام بروز شد
    پاسخ:
    سلام
    حتما سر میزنم 
    خداقوت

    نهم ربیع الاول، پیام رسان بهار ظهوری است که گلهای زیبای زندگی
    همچون عدل، قسط، عزت، عشق، صفاو ایمان و احسان در آن می شکفد.

    عید شما مبارک

    پاسخ:
    سلام بسیار عالی

    :)
  • سجاد مؤذنی
  • چشمتان روشن؛
    امسال در مقطع اول ابتدایی تعداد دانش آموزان شیعه وسنی یکی شد.
    چشمتان روشن!
    تعداد اهل سنت ایران به 20 میلیون نفر رسید.
    چشمتان روشن!
    ضریب رشد جمعیتی اهل سنت 4 است و شیعییان 1.7
    چشمتان روشن!
    با همین فرمول رشد جمعیتی ، ظرف سالهایی نه چندان دور اکثریت ایران را اهل سنت تشکیل می دهند.
    و باز چشمتان روشن!
    که با تبلیغات گسترده شبکه های وهابی فارسی زبان به عنوان تنها تریبون اهل سنت در ایران به تدریج اهل سنت ایران از جهت فکری دارند کاملا وهابی می شوند، شاید باور نکنید که در سالیانی نه چندان دور؛ با این نمودار رشد جمعیتی و این آرایش رسانه ای وهابیون؛ بزرگترین کشور وهابی؛ ایران خواهد بود.
    این امار بعد از سر شماری سال 90 به دست آمد و بعد از نامه مدیر حوزه علمیه اهل سنت پاکستان به سنی های ایران موجب حساسیت بیشتر نهادهای امنیتی شد... در نهایت این امار اخرین نتایج حاصل است....
    مختصری از نامه مدیر حوزه علمیه پاکستان خطاب به اهل سنت ایران:
    "شده نان شب نخورید اما در تولد نوزاد همت کنید.... آینده ایران از ان ماست!!!"
    چندی پیش از یکی از منابع خبری معتبر شنیدم که یک طلبه ی وهابی، در روستایی در زاهدان توانسته بود در عرض یک سال، هزار نفر را وهابی کند! جالب است بدانید اهل تسنن، قانونی برای زندگی دارند با نام دو زن و 20 فرزند! یعنی هر نفر دو زن اختیار می کند و از هر زن سعی میکند 10 فرزند حاصل کند!
    الا یا اهل العالم - وقت گذاشتن برای تبلیغ مذهب ناب شیعه، فقط برای طلبه تعریف نشده است. تک تک شما دغدغه مندان و جوانان ارزشی این مرز و بوم وظیفه دارید از اباحه گری ها و مستحبات کم کنید و به این مهم بپردازید.
    چرا هنوز برای من تعریف نشده است که از خیلی تلویزیون تماشا کردن ها و یا حتی یک ساعت از وقت خوابم را صرف ترویج معارف ناب شیعی و انقلاب کنم و یا لااقل دور چند نوجوان و جوان را بگیرم و قدم به قدم همراهیشان کنم!؟
    پاسخ:
    سلام
    به به چشممون روشن ...

    آره واقعا باید یه فکر اساسی کرد حتی یه نفر...

    ممنون
    سلام
    عیدتون مبارک.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون و همچنین
    :)
    سلام آبجی
     فدای تو ..هنوز فرصت نشده پست شما رو بخونم ولی میدونم مثه همیشه خوندنیه..فدایت
    پاسخ:
    قربونت عزیزم

    :)
  • حسین صادقی
  • با سلام 
    خوب بود
    موفق باشید
    راستی خوشحال می شوم به بی نشان من هم سری بزنید.
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید

    حتما سرمیزنم
  • سجاد مؤذنی
  • از بس عمل به احکام دین اسلام نشده است ، وقتی امام زمان(عج) تشریف می آورند ، ما فکر می کنیم که دین جدید آورده اند.پ
    خیر برای این است که ما عمل به دین اسلام نکرده ایم.
    [ آیت الله حق شناس]
    پاسخ:
    انشالله که وقتی امام زمان میان جزء یارانشون باشیم
    ممنون
  • محمد کیوان
  • *هوالسبحان*

     

    خدایا یادم بده یاد بگیرم یادم باشد یادت باشم ...

     

    فَاذْکُرُونی‏ أَذْکُرْکُمْ وَ اشْکُرُوا لی‏ وَ لا تَکْفُرُونِ(بقره / 152)

    پاسخ:
    بسیار عالی ممنون 

    ...
    سلام رفیق باوفا
    خوب هستی ممنونم از کامنت مهربونت...
    خوب باش همیشه در پناه خداوند
    پاسخ:
    سلام فرزانه جان
    خوبی؟؟
    دلتنگت بودیم 
    :)
    مواظب خودت باش
  • ۩۞۩ آفتاب ۩۞۩
  • سلام آبجی آخه چرا نمیشه اینجا pasteکرد ؟؟؟
    شکلک هم که نداری......وگرنه الان یه آدم غمگین وناراحت برات میگذاشتم...
    خوبی ؟؟
    وب اون بنده خدا روهم بستنا فهمیدی نگذاشتن دوزار کاسب شه....
    شهادت اما حسن عسکری رو هم بهت تبریک میگم گلم...
    پاسخ:
    سلام
    چرا عزیزم میشه تومرورگرتو عوض کن دوباره امتحان کن

    :)
    ههههههههه حقشه ...

    تبریک بابت امامت امام زمان :)
    امشب که زمین و آسمان می گرید / از ماتم عسکری جهان می گرید

    جا دارد اگر شیعه خون گریه کند / چون مهدی صاحب الزمان می گرید

    سالروز پرپر شدن یازدهمین گل بوستان امامت و ولایت، تسلیت باد. . .

    التماس دعا[گل]
    پاسخ:
    همچنین برشما

    التماس دعا

    شهادت، عشق است

    فرزند غایبش را سر سلامت بگویید و باران اشکتان را در بی ‏شکیبی انتظار، بهانه سازید . . .

    پاسخ:
    ممنون فاطمه  عزیز :)

    التماس دعا
  • حلقه تربیتی شهید اسماعیل زاده تسوجی
  • سلام

    خدا قوت

    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید
    ممنون از حضورتون
    با سلام از وبتان خیلی خوشم آمد و استفاده بردم شما لینک شدید. اگه دوست داشتید منو لینک کنید. یا علی 
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید
    ممنون بابت لینک
    سرمیزنم حتما

    گاهی گردش پرگار تقدیر در دست تو نیست...

    باید بنیشینی و نظاره کنی ...

    اما "مرکــــــــــــــــز" را که درست انتخاب کرده باشی، "دلت قرص باشد"...

    دیگر هر چه می خواهد بچرخد ...


    *ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ راضیه مرضیه*


    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    آره مرکزِ مهمِ...

    ممنون
    سلام شهادت امام حسن عسکری(ع) بر شما و تمام عاشقان تسلیت باد ../التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون و همچنین 
    التماس دعا
  • آنتی زیون
  • سلام بانو
    ممنون ان شاالله عامل باشیم ..


    اپم بددددددددو بیااااااااااا
    پاسخ:
    سلام
    انشالله..

    باشه میام
    :)
    از پس پرده برون حجّت اثناعشر است

    یا که در غرّه مَه قرص قمر جلوه‌گر است

    بلبل از دوری گل تا سحر امشب به نواست

    یا پسر بر سر بالین پدر نوحه‌گر است

    هاتفی گفت که خاموش! مگر بی خبری

    حسن عسکری امشب به جناح سفر است

    سر به دامان پسر گرم سخن با معبود

    چهره‌اش بر اثر زهر جفا پرگهر است

    شد برون طایر روحش ز قفس سوی جنان

    مهدی منتظر از بهر پدر خون جگر است


    یـ علی ـا
    پاسخ:
    التماس دعا...

    :(
    پاسخ:
    انشالله که اینظور باشیم

    ...

    سلام عزیزم بسیار عالی /استفاده بردیم انشاالله که به یاری خداوند عامل باشیم...در پناه حق.../
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورت

    آمیـــن
    ..
    سلام
    مطالب زیبا و تکون دهنده ای آوردین.
    ای کاش بشه ترکش کنیم.


    التماس دعا...
    پاسخ:
    سلام
    انشالله که میتونیم یکم همت میخواد

    سلام مریم عزیزم.. ممنون از پست فوق العادت ..

     

    دلخوشم با غزلی تازه همینم کافی ست

    تو مرا باز رساندی به یقینم ،کافی ست

    قانعم،بیشتر از این چه بخواهم از تو؟

    گاه گاهی که کنارت بنشینم،کافی ست

    گله ای نیست،من وفاصله ها همزادیم

    گاهی از دور تو را خوب ببینم کافی ست

    آسمانی!تو در آن گستره خورشیدی کن

    من همین قدر که گرم است زمینم کافی ست

    من همین قدر که با حال وهوایت –گهگاه

    برگی از باغچه ی شعر بچینم کافی ست

    فکر کردن به تو یعنی غزلی شور انگیز

    که همین شوق مرا،خوبترینم!کافی ست

     

    "محمد علی بهمنی"

    پاسخ:
    سلام عزیزم :)
    خواهش میکنم :)

    ممنون از شعری که گذاشتی...
    سلام
    ان شاءالله درس بگیریم
    پاسخ:
    سلام
    انشالله ...

    :)
    چون سیاهی شد زمو، هشیار می باید شدن
    صبح چون روشن شود بیدار می باید شدن

    صائب


    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    بسیار عالی
    ممنون
  • غریبه غریب
  • سلام خانمیییییییییییییی

    عالی بود

    باورکن وقت نمیشه پست بزارم
    پاسخ:
    سلام

    :)

    به هرحال ما منتطریم سرفرصت یه پست بذار

     همه بدبختیامون مال خودمونه ها؛ به شادی که می رسیم؛ میگن بیاین قسمت کنیم...!

     

    پسر خاله م سال دیگه میره کلاس اول دبستان، اومده بود خونمون بهم گفت دایی یعنی من دکترم بیا معاینه ات کنم. از فشار خون و ضربان قلب و نبض بگیر، تا چربی و قند خون سوال می پرسید ازم. اونوقت تمام اطلاعات پزشکی من بعد از ربع قرن زندگی توی آمپول و اون چوب بستنی که می کردن تو حلقم خلاصه میشه.

     

     بابام: اون موقع بابام با ازدواج من و مامانت به شدت مخالف بود. اون زمان که مث الان نبود، پسر نمی تونست رو حرف باباش حرف بزنه.

    مامانم: آره بابات راست میگه. بابای منم با ازدواج ما مخالف بود. اون زمان که مث الان نبود، دختر جرأت نمی کرد با پدرش مخالف کنه.

    من از شما می پرسم؛ مامان بابای شما هم اون زمان نمی تونستن رو حرف پدراشون حرف بزنن و الان شدن مامان بابای شما؟

     

     

     افتخار نکن که به اندازه تار موهات رفیق داری. وقتی محتاجشون میشی می فهمی که کچلی.

     

     

    من نمیدونم چه حکمیته هر وقت که من گشنمه، فرق یخچالمون با کمد، فقط چراغ توشه! حالا کافیه من مریض بشم و اشتهام کور بشه، از تخم طوطی آمازونی بگیر تا شتر بریون در این گنجیده میشه.

     

    یه یخچال نو خریدم، یخچال قدیمیه رو گذاشتم دم در روش نوشتم: رایگان، هر کسی خواست، ببره.

    هر روز میومدم می دیدم یخچال سر جاشه.

    دو سه روز گذشت دیدم اینطوریه رو یخچال نوشتم: برای فروش، 50 هزار تومان

    فردا صبحش اومدم دیدم یخچال رو دزدیدن

     

     

     سخت ترین کار دنیا این است که با دست، با ناخن کوتاه، یک تخم هندوانه را از روی سرامیک کف آشپزخانه برداری.

     

     یه بار یه پیرمرد مغازه داره گفتم می خوام کیفی که اون بالاست ببینم گفت اگر می خری بیارم گفتم اگر خریدش اجباریه براچی ببینم، دعوامونشد به هم بد و بیراه گفتیم.

     

     هاردی: می خوام ازدواج کنم.

    لورل: با کی؟

    هاردی: معلوم دیگه، با یه زن. مگه تو کسیو دیدیکه با یه مرد ازدواج کنه؟

    لورل: آره.

    هاردی: کی؟

    لورل: خواهرم!

     

    بابام میگه اول گوش کن ببین چی میگم بعد یا قبول کن یا برو فکراتو کن، بعد قبول کن! پدر دموکراته ما داریم؟

     

     دوستم تعریف می کرد رفته بوده خواستگاری، توی صحبت دو نفره دختره بهش گفته: راستش من قصد ازدواج ندارم! دوستم هم گفته: منم اومده بودم خونه تون میوه بخورم برم!

     

     یه مدل بی شعور داریم که وقتی باهاش مشورت می کنی در آخر میگه نمیدونم والا هر طور خودت می دونی. اینجور آدما رو باید فقط زد.

     

    2 اینکه پسرا مشکل «چی بپوشم؟» ندارن، ربطی به ژنتیک و  ... نداره. کلا یه دست لباس تمیز بیشتر ندارن.

     

     

    پاسخ:
    :))

    سلام ممنون


  • تـــا به تـــا
  • سلام

    حدیث  امام صادق علیه‏ السلام :

    گناهی که نعمت‏ها را تغییر مى ‏دهد، تجاوز به حقوق دیگران است. گناهى که پشیمانى مى‏ آورد، قتل است. گناهى که گرفتارى ایجاد مى ‏کند، ظلم است. گناهى که آبرو مى‏ بَرد، شرابخوارى است. گناهى که جلوى روزى را مى‏ گیرد، زناست. گناهى که مرگ را شتاب مى ‏بخشد، قطع رابطه با خویشان است. گناهى که مانع استجابت دعا مى‏ شود و زندگى را تیره و تار مى ‏کند، نافرمانى از پدر مادر است.
    علل الشرایع ج 2، ص 584

    پاسخ:
    سلام
    ممنون 
    بسیار مفید و بجا
    کیبورد زبان دنیای مجازی است
    بعضی اوقات خیلی بد صحبت می کنه
    بعضی اوقات خیلی خوب
    هر کی بیشتر Enter بزنه خطاهاش بیشتر (من کثر الکلام کثر الخطا)
    بعضی اوقات هم که می نویسیم یه نگاهی بندازیم شاید نیاز داشته باشه به backspace
    پاسخ:
    سلام
    آیکون تشویق...
    اینتر رو خوب گفتید...
    بله دوباره نگاه کردن هم نیازه واقعا...

    ممنون از حضورتون
    سلام
    و خدایی که در این نزدیکیست

    لای این شب بوها

    پای آن کاج بلند

    روی آگاهی آب

    روی قانون گیاه

    به منم سر بزن

     

    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید...

    ممنون از نوشته ی زیباتون

    آدرس وبتون رو اشتباه زدید متاسفانه
  • سلمان جعفری
  • رسول اکرم (صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم):
    بیشترین گناه مردم بخاطر پر حرفی درباره اموری است که به آنان مربوط نیست
    .

    نهج الفصاحه، ح1314

    پاسخ:
    بسیار بجا 
    ممنون
    :)
  • سلمان جعفری
  • سلام علیکم
    کاش ذره‌بین بگیریم به تماشای خود!
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون

    سلام گلم ،ممنون از مطالب زیبا و آموزندت

    کمی بچگی کردن باعث می شود



    که کمی

    از دنیای سخت واقعی

    دور شوید .
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    آره فقط کمی....


    سلام علیکم 
    تشکر بهرمند شدیم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
  • محتـ ـسبـ
  • و لهج به لسانی من ذکرک ... هیهات...
    گفتید زبان یاد این فراز کمیل افتادم
    اینجا نه تنها زبان بد نیست و مایه آزار و اذیت نیست ، خوب هم هست ...
    پاسخ:
    ...
    خدا هرچیزی که  خلق کرده باعث رشد انسان هست این خود ماها هستیم که ازش بد استفاده میکنیم

    ممنون از حضورتون
    با صفا باشد هر آن شخصی که گفتارش کم است
    میوه گر هر شاخه ای خوب آورد، بارش کم است

    اینقدر کم گو که حرفت را به رغبت بشنوند
    هر متاعی که فراوان شد خریدارش کم است

    حیفم اومد این شعر رو ننویسم
    پاسخ:
    بسیار زیبا بود
    ممنون
    کم گوی و گزیده گوی...
    :)
    پست زیبا و ارزشمندی بود

    مورد اول یعنی ترک غیبت که عمرا زنها بتونن ترکش کنن {البته جنبه شوخی داشت}

    سوزش نیش زبان حتی دردناکتر از نیش ماره، 

    باید سعی کنیم قدرت کلمات رو زیاد کنیم و به هرچه که میخوایم بگیم اندکی و یا خیلی فکر کنیم
    حرف زده شده مثل تیر از کمان خارج شده است که ممکنه به قلب دشمن بخوره یا به قلب دوست و یا به جایی برخورد نکنه، در هر حال پیامدی خواهد داشت.

    بقول شاعر: زبان تا در دهان باشد زبان است     اگر یک نقطه افزون شد زیان است

    هر حرفی که میزنید ویترین شعور شماست، پس نشان دهید که هستید

    بازم ممنون بابت این پست ارزشمند

    ایام به کام
    پاسخ:
    سلام خواهش میکنم 
    ممنون از حضور شما

    نکته ی خوبی رو گفتید البته شاعرش خوب گفته :)

    ایام به کام
    سلام

    به همین جمله بسنده میکنم

    شهید دستغیب(ره) میفرماید :

    این تکه گوشت چند گرمی شما را یا بهشتی میکند یا جهنمی.

    عالی بود.
    پاسخ:
    سلام
    انشالله بهشتی میکند :)

    لطف شماست 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">