و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...



زمان:3 دقیقه و2 ثانیه


 

    خودم از این صوت (و خدایی که دراین نزدیکیست) خوشم اومد .
    امیدوارم شماهم خوشتون بیاد.




"آخر ماه صفر اول ماتم شده است..."
التماس دعا

 بوی فراق می دهد این گریه های من

ماتم گرفته شال سیاه عزای من

شرمنده ام که از غم زینب نمرده ام

آقا ببخش در گذر از این خطای من

با زعفران شهر خراسان نمی شود؟

رنگی دهی امام زمان بر حنای من؟

از بس که پای طشت طلا گریه کرده ام

چیزی نمانده مثل شما از صدای من

با نوحه های این دهه ی آخر صفر

شب ها چقدر سینه زدی پا به پای من

ای خوش حساب مزد مرا زودتر بده

بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟

سر زنده ام به عشق حسن، خضر گریه ام

این چشم خیس،چشمه ی آب بقای من

من غصه ی بهشت خدا را نمی خورم

جایی گرفته حضرت زهرا برای من


(وحید قاسمی)

 

  



نظرات (۷۷)

  • الهام حسینی فرد
  • سلام وبلاگ خوبی داری به منم سربزن khande-eh.mihanblog.com
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید وممنون از حضورتون
    حتما سرمیزنم
    :)
  • تـــا به تـــا
  • #قابل_تامل  

    " شبث بن ربعى " ، شخصیتی رنگارنگ !!

    ..

    مسلمان شد..

    سپس از قیام کنندگان علیه عثمان شد

    سپس از یاران علی (ع) شد

    سپس از خوارج شد

    سپس توبه کرد

    سپس در کربلا جزء سپاه یزید بود

    سپس بین یزید و امام حسین (ع) دو دل بود

    سپس با مختار به خونخواهی حسین (ع) پرداخت

    سپس رئیس شهربانى کوفه شد

    سپس در کشتن مختار شرکت کرد

    نهایتاً در حدود سال ۸۰ هجرى مُرد..

    .

    (خدا عاقبتمان را ختم به خیر کند !!)

    پاسخ:
    بسیااااااااااااااااااااااار قابل تامل
    انشالله عاقبت بخیری نصیب همه بشه
    ممنون

    جالب بود...
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون

     

    با سلام و عرض تبریک به مناسبت عید ربیع

    در خدمتیم با مطلب راه دوری از گناه

    از دیدگاه آیت الله جوادی آملی

    پاسخ:
    سلام
    حتما خدمت میرسم

    سلام بر تو که مهربانی هایت از شمار زائران انبوهت بسیار بیشتر است.

    شهادت امام رضا بر شما تسلیت باد

    پاسخ:
    ممنون 
    التماس دعا
    خدایا؛
    تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛
    این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،
    و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،
    و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،
    و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،
    و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.
    آمین ربّ العالمین.
     [گل][گل][گل]
    پاسخ:
    آمین....
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی

    امید آینده اسلام را کمی بهتر بشناسیم ... امیدی که خیلی از جوانان این مرز و بوم دلشان را به آینده نگری او گره زده اند ... کمی خستگی ذهن را کنار بگذار و کمی وقت ... بیا «فقیه40ساله» را بخوان ...

    در این مطلب به زندگی شخصی و آینده «سید حسن خمینی» پرداختیم ...

    + تصاویری از فرزندان سید حسن خمینی و تصاویر شخصی وی و تصاویر وی با سیاستمداران (در ادامه مطلب)

    پاسخ:
    ..
    میخونم 
    ممنون
    آسمان بارانی است
    اشک من هم جاری است

    شاید این ابر که می نالد و می گرید از درد من است
     ابر هم   از دل من با خبر است

    شاید او می داند

    که فرو خوردن اشک
    قاتل جان من است

    من به زیر باران از غم و درد خودم می نالم
    اشک خود را که نگه می دارم با یه بغض کهنه

    من رهایش کردم باز زیر باران
    من به زیر باران اشکها می ریزم

    همگان در گذرند
    باز بی هیچ تامل در من

    سر به سوی آسمان می سایم؛
    من نمی دانم...

    صورتم بارانی است یا آسمان بارانی است



    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    ممنون
    سلام اومدم یه سر بزنم بهتون ببینم چه خبره!!:9 :)


    موفق باشیییییییییید♥♥♥

    ولی 25میام
    پاسخ:
    ممنون از حضورت بانو
    ....
  • ۩۞۩ آفتاب ۩۞۩
  • سلام دوست خوبم..ا لتماس دعا...این روز رو بهت تسلیت میگم...
    پاسخ:
    ممنون گلم

    حـــالا که نیامــــدم دمت را بفرست

    من نیستم آن جا کرمت را بفرست

    گفتم که مریضـــم و دوا می خواهم

    پس گرد و غبار حرمـــت را بفرست

    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
    پاسخ:
    التماس دعا
  • سجاد مؤذنی
  •  .
    پاسخ:
    ....

     

    بر در دوست به امید پناه آمده‎ایم

    همره خیل غم و حسرت و آه آمده‎ایم

    چون ندیدیم پناهى به همه مُلک جهان

    لاجرم سوى رضا بهر پناه آمده ‎ایم

    پاسخ:
    التماس دعا
    ...
    حسن شاه دین شرف بخشید ملک طوس را
    شمع، آرى میکند روشن دل فانوس را
    دیده را گفتم که این روشندلى از چیست؟ گفت:
    طوطیاى خویش کردم خاک شاه طوس را
    از براى خاکروبى درش روح الامین
    در کف خود هر سحر گیرد پر طاووس را
    اى که در اسماء اعظم عمر خود کردى تلف
    در خراسان آى وبنگر مظهر قدوس را

    اى غریب ترین غریب ها؛ قلب تو رأفتى به توان بى نهایت است؛ 
    پس طفل هاى بى پناه حاجت ما را دریاب و شفاعتمان را بپذیر

    شهادت امام هشتم بر شما دوست عزیز تسلیت باد[گل]
    پاسخ:
    ممنون
    التماس دعــا
    ...
  • محمدصادق برجیان
  • من ندانم کیستم اما شما را دوســت دارم/
    هر که هـستم خاندان مصطفی را دوست دارم

    مرغ روحم چون کبوتر پـر زند ســوی مدیـنه/
    هم خراسان هم نجف هم کربلا را دوست دارم

    کمتر از آنم که باشـــــم بنده‌ی شاه ولایـت/
    گر چه خــــــــود آلوده‌ام اهل ولا را دوست دارم

    دوستـــی از دوســـتان دوستـــان اهــل بیتـم/
    هر که هستــم شیعیان مرتضی را دوست دارم

    گــر نکیر و منکرم پرسند آوردی چه با خــود
    در جواب هر دو گــــــویم:
    من رضا را دوست دارم
    پاسخ:
    من رضا را دوستدارم...

    التماس دعا
  • علیرضا رضایی
  • ایام شهادت و سوگواری  پیامبر اعظم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) تسلیت 

    باد .

    هرجایی رفتین برا ما هم دعا کنید

    التماس دعا
    پاسخ:
    و همچنین برشما

    محتاجیم به دعا

    دردهایم به تو نزدیک ترم کرده طبیب
    حرفم این است که یک وقت مداوا نشود!

    سلام علیکم
    عزاداری ها قبول ان شاالله ...
    التماس دعا ...  
    پاسخ:
    انشالله عزاداری  تمام دوستان قبول باشه
    محتاجیم به دعا
    ماه صفر هم رو به پایان است 

    و شروعی دباره برای نوکری مادر...
    پاسخ:
    من که دلتنگ میشه واسه  چایی روضه ها..
    ولی خب فاطمیه رو داریم
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی

    آیا ازدواج دختر و پسر نابالغ بنابر تشخیص پدر جایزاست؟، آیا ازدواج اجباری دختر به تشخیص پدر جایز است؟ آیا قتل دختر توسط پدر جایز است؟

    تمامی سوالات فوق را فقها بدان حکم جواز داده اند . ما در مطلب خود به اسم «ناموس کش» به نقد و ردّ این سه حکم پرداختیم . قطعاً خواندن این مقاله می تواند برای خیلی از زنان راهگشا باشد .

    + گزارشاتی از قتل دختر توسط پدر یا برادر و... به دلیل تن ندادن به ازدواج اجباری


    پاسخ:
    سلام خب فقها نظر دادن دیگه رد و نقد نداره که 
    شایدهم به اجتهاد رسیدید و دارید حکم جدید صادر میکنید؟؟
    به هرحال خوندم 
    آیت الله بهجت :

    از ما، عمل چندانی نخواسته اند!
    مهم تر از عمل کردن، "عمل نکردن" است!
    تقوا یعنی "عمل گناه را مرتکب نشدن!
    همه میپرسند چه کار کنیم؟
    من میگویم: بگویید چه کار نکنیم؟
    و پاسخ اینست:
    گــــــــنــــــــــــاه نــــکــنــیــد.
    شاه کلید اصلی رابطه با خدا " گــنــاه نــکــردن " است


    ایام به کام و التماس دعا
    پاسخ:
    بسیار قابل تامل ممنون
    محتاجیم به دعا
    شاه کلید گناه نکردن است....
  • نمی از یم
  • چه شعر زیبایی...
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    التماس دعا
    "سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت"
    شما دعوتید...

    از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

    دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
    موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

    ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم.  یا علی
    پاسخ:
    بله نظرتون رو دریافت کرده بودم
    ممنون 
    زنده بودن " نصف " زندگی است.....
    امید " مثل " زندگی است ....
    پاسخ:
    امیدمون بخداست..
    ممنون
  • یک سبد سیب
  • با زعفران شهر خراسان نمی شود؟

    رنگی دهی امام زمان بر حنای من؟

    خیلی زیباست...
    پاسخ:
    خواهش میکنم 
    شما که مهمونش شدی دعامون کن
  • زهرا _الف_
  • چند توصیه از آیت الله بهجت (ره):

    ♥ برای دوری از ریا ، لاحول و لا قوه الا بالله را زیاد بگویید.
    ♥ برای درمــان عصبـــانیت ، صلـــوات زیـــاد بفرستیـد.
    ♥ برای تمــرکــز فکـــر ، لا اله الا الله زیــاد بگویید.
    ♥ اگــر میخـــواهیــد در کـارتـان گـره نیــوفتــد و مـــوفـــق شـــویــد تـا میتــوانیــد استغفـار کنیــد.

    «اگـــر اثــر نکــرد جـــوابگــویـــش مـــن هستـم»

    التماس دعا
    یاعلی..
    پاسخ:
    بسیار نکات خوبی بود
    ممنون عزیزم
    انشالله که اثرخواهد کرد
    محتاجیم به دعا 

     

    چه رفیقان عزیزی که بدین راه دراز

    بر شکوه سفر آخرتم، افزودند

    اشک در چشم، کبابی خوردند

    قبل نوشیدن چای،

    همه از خوبی من میگفتند

    ذکر اوصاف مرا،

    که خودم هیچ نمیدانستم

    نگران بودم من،

    که برادر به غذا میل نداشت

    دست بر سینه دم در استاد و غذا هیچ نخورد

    راستی هم که برادر خوب است

    گر چه دیر است، ولی فهمیدم

    که عزیز است برادر، اگر از دست رود

    و سفرباید کرد،

    تا بدانی که تو را میخواهند

    دست تان درد نکند،

    ختم خوبی که به جا آوردید

    اجرتان پیش خدا

    عکس اعلامیه هم عالی بود،

    کجی روبان هم،

    ایده نابی بود

    متن خوبی که حکایت می کرد

    که من خوب عزیز

    ناگهانی رفتم

    و چه ناکام و نجیب

    دعوت از اهل دلان،

    که بیایند بدان مجلس سوگ

    روح من شاد کنند و تسلی دل اهل حرم

    ذکر چند نام در آن برگه پر سوز و گداز

    که بدانند همه،

    ما چه فامیل عظیمی داریم

    رخصتی داد حبیب،

    که بیایم آنجا

    آمدم مجلس ترحیم خودم،

    همه را میدیدم

    همه آنهایی،

    که در ایام حیات،

    نمی دیدمشان

    همه آنهایی که نمیدانستم،

    عشق من در دلشان ناپیداست

    واعظ از من می گفت،

    حس کمیابی بود

    از نجابت هایم،

    و از همه خوبیهام

    و به خانمها گفت:

    اندکی آهسته

    تا که مجلس بشود سنگین تر

    سینه اش صاف نمود

    و به آواز بخواند:

    " مرغ باغ ملکوتم نی ام از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم"

    راستی این همه اقوام و رفیق

    من خجل از همه شان

    من که یک عمر گمان میکردم تنهایم و نمیدانستم

    من به اندازه یک مجلس ختم،

    دوستانی دارم.....!

    پاسخ:
    ...
    چقدر جالب بود
    ممنون
    "سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت"
    شما دعوتید...

    از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

    دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
    موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

    ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم.  یا علی
    پاسخ:
    سلام
    خب قبول ولی استاد باید قبولش کنه 
    ولی طرحهای جالبی بودند ممنون
    باز هم موسم پرپر شدن گل آمد باز هم فصل فراق گل و بلبل آمد آسمان دل ما ابرى و بارانى شد دیده را موسم اشک و گهرافشانى شد.
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنون که سرزدی
    التماس دعا
    اگه بخوام همین جوری یه چیزی بگم می گم میون این همه شعر شعر قشنگی بود ولی اگه دقیق باشم می گم
    کم کاری کردی خیلی شعرای خوشگل تری هم می شد انتخاب کنی
    البته شاید خودت خیلی باهاش حال کردی و این یه بحث دیگه است
    پاسخ:
    سلام
    میدونید داشتم با یه مداحی (مداحی که نه یجور شعرخوانی از مصطفی(صابر)خراسانی ) که گوش میکردم این شعرو خوندم
    از قسمت زعفرانش خوشم اومد 
    آره اتفاقا یه چندتا شعر هم از لطیفیان خوندم ولی اینو گذاشتم
    سلام .رحلت جان گداز پیامبر راستین اسلام و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)بر تمام عاشقان سلیت باد.../
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون
    التماس دعا

     

    هر روز جلوی آینه این سوالات را از خود بپرسید

     

    1.    چه کسی در مراسم ختم من از همه بیشتر برایم گریه می کند؟

     

    به قول حمید مصدق: گاه می اندیشم، خبر مرگ مرا با تو چه کس می گوید ؟ آن زمان که خبر مرگ مرا، از کسی می شنوی، روی تو را کاشکی می دیدم!

     

    2.    آیا به اندازه کافی در کنار افرادی که واقعا دوستم دارند، هستم؟ زمان کافی به آنها اختصاص می دهم؟

     

    3.     دوست دارم چه کسی در مراسم تدفین من بیش از همه گریه کند؟

     

    4.    آیا از گفتن محل کارم به دیگران احساس افتخار می کنم؟

     

    5.    آیا شغل من طوری هست که دوست داشته باشم فرزندم راه مرا ادامه دهد؟

     

    6.    آیا احساسات امروزم با دیروزم فرق دارند؟

     

    7.     آیا بیشتر از اینکه «بله» بگویم، «نه» می گویم؟

     

    8.    به جای زمان، پول هزینه می کنم؟

     

    9.    آیا خود را یک «اسم خاص» می دانم؟

     

    به طور مثال: من مخترعم. من سخن‌گوی قابلی هستم. من نویسنده ام.

     

    اگر این طور است که زندگی خود را خیلی محدود کرده اید.

     

    10.    آیا من باعث می شوم تا دیگران حس خوبی به خود پیدا کنند؟

     

    11.    آیا خود را می ترسانم؟

     

     

    پاسخ:
    نه سوالات جالبی بودن 

    ممنون 
    حالا باید جواب بدم؟؟
  • جبارزاده
  • سلاممممممممممممممممم مریمی گلمممممممممممممممم
    ببخشید ابام امتحاناته اروم میامو میرممممممممممممممم 
    خوبی خوشی؟
    پست گذاشتمممممممممممممممممم
    راستی اون موضوع حجاب به کجا رسید؟
    پاسخ:
    سلام بانو
    چراغ خاموشی؟ 
    انشالله موفق باشی
    حجاب هم حال ادامه دارد...
    ممنون که اومدی 
    میام میخونم

    بر زانوی علی سرخود بنهاد                              آنکس که برگزیده پرستار است
    زان پایگاه پر زد وبا لا رفت                                 در قرب او که موعد دیدار است
    ای همگنان نسلی خاطر باد                             هرچند این مصیبت دشوار است
    ناظم !به دل بنال و به پایان بر                           این شعر را که نوحه غمبار است !


    تسلیت

    یـ علی ـا
    پاسخ:
    زیبا بود
    ممنون
    التماس دعا
    نذر کرده ام
    یک روزی که خوشحال تر بودم
    بیایم و بنویسم که
    زندگی را باید با لذت خورد
    که ضربه های روی سر را باید آرام بوسید
    و بعد لبخند زد و دوباره با شوق راه افتاد .

    یک روزی که خوشحال تر بودم
    می آیم و می نویسم که
    " این نیز بگذرد "

    مثل همیشه که همه چیز گذشته است و
    آب از آسیاب و طبل طوفان از نوا افتاده است.

    یک روزی که خوشحال تر بودم
    یک نقاشی از پاییز میگذارم ،
    که یادم بیاید زمستان تنها فصل زندگی نیست

    زندگی پاییز هم می شود ،
    رنگارنگ ، از همه رنگ ، بخر و ببر!

    یک روزی که خوشحال تر بودم
    نذرم را ادا می کنم

    تا روزهایی مثل حالا
    که خستگی و ناتوانی
    لای دست و پایم پیچیده است
    بخوانمشان و یادم بیاید که

    هیچ بهار و پاییزی بی زمستان مزه نمی دهد
    و هیچ آسیاب آرامی بی طوفان.


    مهدی اخوان ثالث
    پاسخ:
    این نیز بگذرد...
    ممنون
    سلام دوست من
    بر شما نیز تسلیت باد .. التماس دعا دارم در این شبهای روحانی
    پاسخ:
    سلام
    محتاجم به دعا 

  • محمدرضا محمودی
  • ای خوش حساب مزد مرا زودتر بده

    بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟

    *****************************

    جایی گرفته حضرت زهرا برای من

    پاسخ:
    ...
    :(
    رحلت جانکاه پیامبر مهربانی و رحمت  
    و
    شهادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت تسلیت باد
    پاسخ:
    التماس دعا بانو
    هر ساله مزد نوکریم آخر صفر
    از دست سبز ضامن آهو گرفته ام ...
    پاسخ:
    انشالله امسال خود آقا به همه امون کربلا بدن :(
  • محتـ ـسبـ
  • بعد از دو ماه چه شد کربلای من؟
    هنوز کربلایی ها مون نرسیدن مشهدی هامون راهی شدن و طبق معمول هم که ما جاموندیم...
    پاسخ:
    آره واقعا..
    انشالله قسمتتون بشه 

  • قلمداد ظهور
  • در یک مکان کاملا فرهنگی، رفیق م به راحتی بهم گفت: تو هم شعور فرهنگی نداری! حالا وسط مجلس من موندم با شعوری نداشته با ته مزه غیر فرهنگی...
    پاسخ:
    ...
    متنتون رو میخونم حتما
    تو روح همه اونایی که خنده ی انتخابات رو به مذاق خونواده های ایرانی تلخ کردن
    بنده خدا پدراهو مادرای جوون از دست داده چه از این ور ، چه از اون ور


    پاسخ:
    اوهوم خنده ها تبدیل به گریه شدن و...
    چه اوضاعی بود تا یه مدت :(
  • زهرا _الف_
  • نهم دی ، برگ سبزی بود در دفتر عمرمان اما باید زیرک بود! #خدا_شمر_را_بر سینه_امام_حسین_دیده_است !!!
    کافی بود نه دی آفریده نمی شد ، آنوقت خدا میداند حالمان اکنون چگونه بود...

    تشریف بیاورید

    یاعلی..
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون بزرگوار 
    اتفاقا الان خونتون (وب) بودم
    :)
  • ره گم کرده
  • میــــگذرد روزی این شبهای دلتنگی ، میگذرد روزی این فاصله و دوری، میگذرد روزهای بی قراری و انتظار ، میرسد همان روزی که به خاطرش گذراندیم فصلها را بی بهار ، و از ترس اینکه بهم نرسیم شب تا صبح را اشک میریختیم
    پاسخ:
    زیبا بود
    ممنون 

  • ... باکارا
  • فوق العاده بود ... ممنون .
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    :)
    آفرین ..دختر عاقلی هستی بهترین کار همونه که گفتی..احسنت
    پاسخ:
     :)
    عربی هم تدریس میکنی؟؟زدی تو خط عربی ...احسنت

    تـــرسیـــم ره امــــام؛ یعنی ۹دی
    بر زخــم دل التیـــــام؛ یعنی ۹ دی

    مــا منتقمــــان روز عاشــــورائیم
    مختـــار! ببیـن! قیــام، یعنی ۹دی

    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    ممنون 

    :)
    سلام....عزیزم...ببینم چرا کم پیدا شدی؟
    پاسخ:
    سلام بانو 
    نه هستم :)
  • صادق صداقت
  • سلام
    زیبا بود مخصوصا سخنان رضا ....  .
    در قضیه‌ى ۹ دى سال ۸۸ یک نکته اساسى است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب.
    پاسخ:
    سلام
    :)
    ممنون از حضورتون
    انسان مانند زمین است.برای رسیدن به خوشبختی باید سختی بکشد.زیرا اگر زمین سختی زمستان را نکشد ،بهار نمی شود.
    پاسخ:
    ممنون از حضورت بانو
    زیبا بود

  • سجاد مؤذنی
  • به نام خدا
    سلام دوستان
    یک موضوع جدّی که اگه دقت نکنیم، مایه‌ی سرافکندگی ما در قیامت خواهد بود ، بدون تعارف
    به نظرتون چرا دیگه هیچ کس حاضر نیست که اسم بچه‌اش رو «غضنفر» بزاره؟!
    (غضنفر: شیر، مرد با صلابت، شجاع؛ از القاب امیرالمؤمنین علیه السلام).
    بله، چون به مرور زمان اینقدر توی جوک‌هامون لقب غضنفر رو مسخره کردیم که
    می‌ترسیم وقتی بچه‌مون بزرگ بشه همه بهش بخندن

    چرا بعضی‌ها به نام‌های مبارک امامان نهم و دهم علیهما السلام، می‌خندن؟!
    چون هرجا معتادی بود اسمش رو می‌ذاشتیم «نقی» (= پاکیزه و تمیز) یا «تقی»
    (آتقی) (= با تقوا و پرهیزگار) و اصلا هم حواسمون نبود که چه می‌کنیم
    اگر تونستید به من بگید که چرا به اجناسی که از مد افتاده می‌گیم «جواد»
    (به آدم پرت میگیم جواتی)؟!!! مگه بین «جواد = بخشنده و با سخاوت» و از
    مد افتادن یک جنس رابطه‌ای هست؟

    چه کسی اولین بار جوک‌های اصغری و اکبری رو ساخت؟ منظورش چی بود؟و...
    ما چرا حساسیت نشان ندادیم؟
    شاید دقت نکرده باشید؛ مدتی داشتند در جوک‌های ترکی، کنیه «ابوالفضل» را وارد میکردند...
    شما را به خدا و خواهش می‌کنم اگه می‌کردید، دیگه این کارها رو نکنید که
    بقیه هم جرأت نکنند که مقدّسات را مسخره کنند و هرکس هم این کار رو کرد
    لااقل یه تذکر زبانی مؤدبانه بدید (جوک، علیه قومیتها اشکال شرعی داره چه
    برسه که اسامی والقاب ائمه هم درش گنجونده بشه).
    حالا هم اگه قبول دارید که این کارها اشتباه بوده و اگه خجالت نمی‌کشید
    از اینکه بقیه بهتون بگن اُمّل، این ایمیل رو برای دوستاتون بفرستید،
    بدون اینکه بعضی از ایمیل‌های دوستاتون رو از فهرست خارج کنید!!!!
    و
    1. اگه ایمیل یا پیامکی حاوی این اسامی مقدس بود، فروارد نکنیم و یا
    اسامی رو حتما تغییر بدیم و به فرستنده هم به بهترین زبان، تذکر بدیم.
    2. اگر در جمعی بودیم که کسی با این کلمات جوکی تعریف کرد یا به نحو بدی
    از این اسامی استفاده کرد، واکنش ما با دیگران متفاوت باشه، طوری باشه که
    گوینده متوجه بشه ما از این کار خوشمان نیامد و این کار درست نیست.
    ممنون که وقت گذاشتید و اندیشه کردید؛ با رعایت این نکته ساده، شاید چند
    سال دیگه خبری از این استهزاء (القاب ائمه) نباشه. ان شاء الله.
    وحرف آخـر:
    فرق اروپایی‌هایی که کاریکاتور رسول خدا وائمه رو میکشن، با مایی که
    القاب آنها را در جوک‌هایمان استفاده میکنیم چیه؟

    پاسخ:
    سلام

    ممنون یادآوری خوبی بود

  • قلم جوان
  • فوق العاده بود 

    با این که تو یه جمعی بودم ولی نتونستم جلو خیسی پلک هام رو بگیرم 

    کار خودتون بود ؟
    پاسخ:
    خیس شدن پلکها حتی توی جم خیلی باارزشِ یعنی خوشبحال دلتون

    نه کار خودم نیست :(
    سلام
    قشنگ بود
    گاهی یه صوت و تصویر از هزار تا مطلب اثرگذارتره .
    البته اگر دلی برای پذیرش باقی مونده باشه ...
    پاسخ:
    سلام
    انشالله که باقی مونده
    راستی زیارت قبول
    سلام ما وظیفه خود دانستیم و امروز 9دی به راهپیمایی رفتیم..../
    پاسخ:
    سلام
    امروز که 8 دی؟؟؟ البته میدونم امروز هم خیلی ازجاها راهپیمایی بوده.
    انشالله پیروز باشید همیشه :)
    سلام
    نمیدونم چرا واسه من نمیاد بازم سعی میکنم...
    پاسخ:
    سلام 
    بازم هم تلاشتو بکن :)

    سلام

    میدونی قشنگ و مفهومی بود


    پاسخ:
    سلام

    بله همینطوره ...
  • محمد حسین عباسی
  • با سلام
    شرکت در طرح ختم قرآن کریم در ماه صفر.
    هر نفر یک جز.
    به آدرس زیر:
    http://paygah1.blog.ir/page/quran
    پاسخ:
    ممنون 


    سلام علیکم
    چکارکنم که بنده ای بی معرفت ام...آه رفیق من خدای من دوست دارم
    پاسخ:
    خدای من دوستت دارم
    :)
    بسیار زیبا بود

    علی الخصوص اون جمله معروف و دلنشین رضا مارمولک (پرویز پرستویی عزیز)
    پاسخ:
    :)
    خوب شخصیتا توی ذهنتون مونده  

  • نمی از یم
  • زیبــــــــــــــا بود...
    خدا که فقط مال شما آدم خوبا نیست
    خدا، خدای ما آدم بدا هم هست...
    پاسخ:
    منم این قسمتشو خیلی دوستداشتم


  • محمدصادق برجیان
  • نه دی، یک روز بود ولی خیرٌ مِن الفِ شَهر بود.
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
    و خدایی که در این نزدیکی نیست
    پاسخ:
    دقیقا...

    9 در بخشش فریب خوردگان و خشم بر فتنه گران بود.
    روز نمایش وحدت و انسجام ملی و دفاع از رهبر و خون و ناموس بود
    پاسخ:
    بله همینطوره
  • ره گم کرده
  •  سلام
    و ما یقین داریم، این ما نیستیم که دشمن را به روزگار سیاه نشانده ایم، بلکه ما یک وسیله ایم و نهبیشتر، و پیروزی را خداوند به ما می دهد به کمک امداد های غیبی خود من در انتظار رسیدن فصل موعود لحظه شماری می کنم.
    پاسخ:
    ...
    ممنون از حضورتون
  • حدیث اقا
  • صوت شما هم مطلب زیبایی داره خیلی ممنون/اما این صوت ازکی بود نمیدونم؟؟؟
    پاسخ:
    از شخص خاصی نبود قسمت به قسمت بود
    یه جاهاییش ازپرویز پرستویی بود
  • حدیث اقا
  • سلام ما تو رشت 8دی رفته بودیم برای راهپیمایی فردا هم ساعت 10 صبح درمیدان شهداء ذهاب(شهداری رشت) تجمع بزرگ برپاست
    پاسخ:
    درنتیجه فردا هم میرید به یاد اون روز
    موفق باشید
    سلام

    شب خوش
    خیلی زیبا بود
    ممنون
    چه فیلم زیبایی و چه دیالوگهایی داشت این مارمولک
    پاسخ:
    بله دیگه 
    خوشم میاد همه مارمولک رو به یاد دارن
    سلام.با مطلبی کوتاه به عنوان « اذیتم کردی» به روز هستم.خوشحال می شوم به وبلاگ من سر بزنید.راستی این داستان از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است.
    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام
    خوش آمدید 

    بله سرمیزنم حتما
     ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﯽ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯾﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﺣﺴﺎﺱ می ﮐﻨﯽ ﺧﺪﺍ ﮐﻨﺎﺭﺕ ﻧﺸﺴﺘﻪ
    ﻭ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﺶ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻣﯿﮕﯿﺮﯼ . . .
    پاسخ:
    تلنگر خوبی بود...

    به احترام خدا...

    ممنون
    :)
    خدایا ...
    ما دنیا رو به خودمون غل و زنجیر کردیم، ولی آزادی و پرواز توقع داریم .
    پاسخ:
    زیبا بود...
    واقعا همینطوره..ممنون بانو

    واقعا خدا اند بخشش و چشم پوشیست

    خدا نزدیک ماست،ما دوریم ازش ممنون از تلنگر زیبات عزیز دلم

    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزم
    :)
    سلام
    زیبا بود ...

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ...


    یاعلی
  • سلمان جعفری
  • سلام علیکم

    حقیقتا دل‌نشین بود.
    مخصوصا صحبت‌های پرویز پرستویی!

    سپاس
    پاسخ:
    سلام خواهش میکنم

    ممنون از حضورتون
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم خوشحالم که دوستداشتی
    :)
  • یک سبد سیب
  • خیلی قشنگ بود...

    آفرین به انتخابت.


    پاسخ:
    خواهش میکنم بانو

    :)
  • عاشق کوهستان
  • زنده باشید
    پاسخ:
    سلام خوش آمدید

    ممنون
    سلام .دستتون درد نکنه بسیار عالی....
    اللهم عجل لولیک الفرج.



    پاسخ:
    سلام خواهش میکنم

    آمین...
  • آنتی زیون
  • سلام دوست عزیزم
    ممنون خیلی قشنگ بود .
    برام دعا کن ..
    پاسخ:
    خواهش میکنم
    توهم برای من دعا کن :(

    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">