و خدایی که در این نزدیکیست


گمان مبر که حسن(ع) بی ضریح است
کریم آل عبا هرچه هست بخشیده است ...

حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگرچه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد یعنی پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را حجاب می‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود. عفاف نیز دارای معانی گوناگونی است که در مجموع تعریف کاملی را به ما خواهد داد. راغب اصفهانی در مفردات القران می‌نویسد: العفه حصول حاله للنفس تمتنع بها غلبه الشهوه؛ عفت حالتی درونی و نفسانی است که توسط آن از غلبه شهوت جلوگیری می‌شود.
البته قابل ذکر است که در قرآن کریم از واژه عفت در دو معنا استفاده شده است، گاه به معنای خود نگهداری و پاکدامنی است و گاه «عفت» به معنای قناعت آمده و مسائل مالی مورد نظر است.آنچه در این مقاله مورد نظر ماست مفهوم اولی است یعنی خود نگهداری از شهوت و مسائل جنسی؛ از مجموع معانی ذکر شده برای حجاب و عفاف می‌توان نتیجه گرفت که عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد. 
حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند و از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم، خدابا قلبها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد و... خود را سرگرم کرده و مصداق «لیفجر امامه»‌(بلکه انسان می‌خواهد آزاد باشد و گناه کند- قیامت آیه ۵) می‌شوند. 

انسان‌هایی چنین باید در قاموس اندیشه خود نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد.

امام خمینی(ره) پیام‌آور ارزشهای الهی درباره حجاب و عفاف می‌فرماید: «توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است برای حفظ ارزش‌های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است- چه برای مرد و چه برای زن- برای این است که آن ارزش‌های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دست‌های فاسد استعمار پایمال شوند این ارزشها زنده بشوند.»

 

فلسفه ی حجاب


یکی از نکات اساسی که زمینه‌ای برای عمل به احکام است شناخت جایگاه هرچیز در نظام هستی است. البته در نظامی که خداوند متعال در جای جای آن دیده می‌شود و ارتباط اشیا و اعمال با خداوند بسیار مشهود است و با درک این ارتباط و حضور، بسیاری از مشکلات زندگی بشر حل می‌شود. «حق» به عنوان زیباترین و پسندیده‌ترین واژه آفرینش در تمامی ادیان و جوامع بشری مورد توجه قرار گرفته است و حقوق و ادای آنها فراتر از زمانها و مکانها واشخاص و ادیان است. 
در واقع هر فردی از هر طبقه اجتماعی و از هر دین و ملیت، نسبت به ادای حقوق دیگران حساسیت نشان می‌دهد واین مطلب، حق و حقوق را فرازمانی و فرامکانی می‌کند. برخی از اندیشه‌گران و حکیمان بر این باورند که حجاب، حق‌الله است(که درپستی قبلی گفته شد) پر واضح است که آدمی نمی‌تواند حقوق الهی را کاملا ادا کند ولی با انجام برخی کارها می‌تواند رضایت الهی را به دست آورد. حضرت رسول‌(ص) می‌فرمایند: «حقوق خداوند متعال بزرگتر از آن است که توسط بندگان ادا شود و نعمت‌های خداوند بیشتر از آن است که به شمارش آید»

اگرچه حق خدا بزرگ است و قابل ادا نیست ولی ادای وظایف و اطاعت از خداوند متعال به نوعی ادای حق محسوب می‌شود. حجاب که امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است باید حفظ شود. 
حفظ این واجب الهی اطاعت از اوست و اطاعت از او حقی است که بر بندگان نهاده است و هر انسان باورمندی باید تعبدا و نه فقط به خاطر مصالح عمومی و... این حق و حد الهی را ادا کند. پس حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت واطاعت بندگان است. بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند. بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت واحترام ویژه‌ای می‌باشند. آنان معلمان عاطفه هستند و پیکره اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار خواهد ماند. 


مفسران واندیشه‌گران بر این باور هستند که «قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید، می‌فرماید: حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند. در قرآن علت و فلسفه حجاب را چنین ذکر می‌کند که: ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین، یعنی برای اینکه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند، چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.»
با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌های حجاب است براستی اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است. 
خداوند در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح نموده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان فلسفه پوشش بیان شده است که زینتها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود، تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ گردد. در آیه دیگر حرمت و شخصیت زن به عنوان فلسفه حجاب مطرح می‌شود: «ای پیامبر به زنان ودخترانت و زنان مومن بگو، پوشش خود را بر خود فرو پوشند. 
این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند.» (احزاب، آیه ۵۹) در این آیه زنان و دختران پیامبر و زنانی که همسر مردان مومن هستند از دیگر زنان جامعه آن روز جدا می‌شوند و حکم حجاب برای این زنان محترم آورده می‌شود. از ظاهر آیه می‌توان دریافت که حجاب به خاطر احترام و حرمت زنان بوده و مقام آنان به قدری والاست که باید از طریق حجاب شناخته شوند؛ مبادا مانند زنان کفار مورد اذیت و آزار قرار گیرند. این دسته از زنان به خاطر اعتقادات و باورهای دینی، دارای ارزش و مقامی افزون از دیگران هستند و حرمت آنها باید مورد شناسایی قرار گیرد.

 

آثار اجتماعی

 

هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند، در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد زیرا از خانواده که واحد کوچک اجتماعی است جامعه تشکیل می‌شود و همان‌گونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می‌پذیرند. حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام وامنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت. 
اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و هم مراکز اجتماعی مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها و... در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید

بسیاری از پرونده‌های ضداخلاقی از عدم رعایت حدود شرعی نشات گرفته است و آمار جنایی ذکر شده همواره زنگ خطری بوده که اندیشه گران تربیتی را نگران می‌ساخته است. یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده‌است، بالا رفتن درصد طلاق در کشور ما زنده‌ترین شاهد این مطلب است. 
از روزی که حجاب دچار تغییر و تحول شد و آزادی‌های تعریف نشده در جامعه ما پا گرفت، سطح طلاق به مقدار نگران‌کننده‌ای بالا رفته و میزان ازدواج رو به کاهش نهاده است و این جزء آثار اجتماعی بی‌حجابی است که جامعه را در درازمدت به ورطه هلاکت می‌رساند. البته آثار مثبت حجاب و پیامدهای منفی بی‌حجابی به اینجا ختم نمی‌شود. 
وقتی که به صحنه تفکرات عالم نگاه می‌کنیم و بینش اسلام را مشاهده می‌نماییم، به روشنی در می‌یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسئله زن و رابطه زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط وتفریط درک کند و کوشش نماید آن را ارائه کند. اسلام می‌خواهد که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری حداعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن ومرد در جامعه است. این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و بخصوص به ضرر زن است. حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی نیست

 

در جواب اینکه میگویند چرا درایران اجباریست میتوان گفت:

در هر جامعه‌ای، رعایت همه‌ی قوانین اجتماعی اجباری است و حتی ندانستن یک قانون نیز دلیل بر جواز عدم رعایت آن نمی‌شود. اگر رعایت قوانین در یک جامعه اجباری نباشد، حتماً هرج و مرج حاکم می‌گردد و جامعه‌ی انسانی به جنگلی مبدل می‌گردد که در آن جنگل، زورمداران رعایت قوانین خود را به زیر دستان اجبار می‌کنند. اما نوبت به اسلام که می‌رسد، می‌خواهند القاء کنند که مثل یک بازی، اختیاری است.



مطالب مرتبط:

 این پست کمی مقدماتی



یکی از منابع سایت شهیدآوینی

نظرات (۶۵)

سلام
جوابتون کاملا اشتباس...
در زمان معاویه حاک شام عده بسیاری از جمله تعدای از صحابه را با  وزر تطمیع نمود و دستور داد حدیث جعلی بسازند و متاسفانه کم کم این احادیث در شمار مستندات قرار گرفت و وارد کتب تاریخی شد و احادیث درست در اقلیت قرار گرفت پس با این حساب اگر ما یک حدیث ببینیم که تعداد زیادی آن را نقل کرده اند درسته؟ خیر...منهم با طلبه موافقم...
پاسخ:
سلام

خب عزیزم اولا من نقل به تاریخ منظورم بود
بعدشم حدیث هایی که توی کتب معتبر ذکر شده باشه نیازی به توافق اکثریت نیست
سلام دوست خوبم
ما یه قاعده ای داریم در تاریخ ..مثلا اگر از شما بپرسند دو تا نقل مختلف در باره یک حادثه هست یکی از انها را اکثر مورخان قبول دارند و تایید میکنند و نقل دوم را فقط عده قلیلی ...بنظر شما کدام نقل درسته اول یا دوم؟ لطفا جواب دهید؟!
پاسخ:
سلام
خب من که تاریخ دان نیستم پس عقلم میگه به حرف اکثریت که مطالعه دارن و اینا گوش کنیم
پس اول درسته دیگه
پست خوبی بود اگر انسان واقعا حجاب واسه دل خودش واه خدایی که خاق کرده و احسن الخالقین ولی اسرار زیاد انکار میاره فقط واس خودوخدا حجاب داشتن زیباست همییییییییییینن
پاسخ:
مممنون

اخلاصِ مهمه
  • طلبه امروزی
  • خواهر گرام ...
    اکثریت ملاک نیست ... اکثریت با خیلی ها مخالف بودند ... در حالی که اقلیت حق بودند
    اکثریت ملاک نیست ، حقیقت ملاک است حال می خواهد برای اکثریت باشد یا برای اقلیت
    پاسخ:
    ؟؟؟؟؟
    وقتی خرتان از پل مراد گذشت سینه کش آفتاب بی خیالی لم ندهید که آسمان همیشه آفتابی نیست

    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    ............

    ممنون
    لبخند بزن ...... برآمدگی گونه هایت .. توان آن را دارد

    که امید رفته را بازگرداند،گاه قوسی کوچک

    می تواند ..... معماری یک سازه را عوض کند
    پاسخ:
    سلام
    ممنون بانو
    :)
    الهی ...در شگفتم از آنکه کوه را میشکافد تا به معدن جواهر دست یابد ولی خویش را نمیکاود تا به مخزن حقایق برسد...
    پاسخ:
     به به سلام

    ممنون زیبا بود
    :)
    خداوندا به من بیاموز:  دوست بدارم کسانی را، که دوستم ندارند
          عشق بورزم به کسانی، که عاشقم نیستند  محبت کنم به کسانی، که محبتی در حقم نکردند
            بگریم با کسانی، که هرگز غمم را نخوردند و بخندم با کسانی، که هرگز شادیهایشان را با من قسمت نکردند.
    پاسخ:
    :)

    ممنون
  • طلبه امروزی
  • سلامی و درودی

    من دوباره برگشتم ... بروزم با مطلب «بازگشت» ، دلیل غیبتم را نوشته ام ... دوستانی که ما را لینک کرده اند ... آدرس وبلاگ قبلی را حذف و آدرس این وبلاگ را جایگزین کنند . + مباحثی درباره «آزادی بیان»


    =========
    بعد معلوم نیست اشاره شما به سخنان تناقض آمیز من (درجواب فرزانه خانم) به کدام مطلب است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    تفکیک یک مطلب (به طور حقیقی) تناقض نیست
    ===========
    توی اینجا مشکل داشتن یا نداشتن یک مطلب مهم نیست ... مطلبی مخالف عقائد (اداره بوق) باشد سریع حذف می شود ... حالا جدای از اینکه ثابت کنند حقیقت چیست؟؟؟؟؟
    درحالی که من برای مطلب آخری ام یا همون مطلب حجاب به وبلاگ و وبسایت چند روحانی سر زدم و آنان را به بحث دعوت کردم ولی هیچکدام نیامدند و یا اگر آمدند توهین کردند ...

    پاسخ:
    سلام

    آزادی بیان ،روشن فکری یک چیز و عوض کردن بحث ها و کشاندنش به سمت میل و عقائد خودتون یک چیز
    اونا هم اگر اومدند و چیزی نگفتن خب شاید منطقی ندیدن
    توجه داشته باشید که اکثریت بانظرشما مخالفن پس توی دیدگاهتون تجدید نظر کنید

     

    مورد داشتیم!

     

    مورد داشتیم تو علایقش نوشته:

    غذای مورد علاقه ام استیک آبدار با سس قارچ

    به همراه ریزوتو و اسپاگتی بولونز و کمی مارتینی

    بعد تو صف نذری به علت ازدحام جمعیت ،

    قابلمه بغل دستیاش خورده تو سرش و رفته تو کما !

     

     

     

    مورد داشتیم طرف تو گوشیش اسم مامانشُ “بیا خونه” سیو کرده

     

     

    مورد داشتیم

    طرف قبل از اینکه بینیشو عمل کنه تو استخر کرال پشت میرفته ،

    همه فرار کردن !

    فک کردن کوسه داره میاد

     

     

    مورد داشتیم رفته بودن تفریح بارون گرفته همه رفتن زیر کلیپس دختره …

    میگن ۶نفر بودن که حتی یه ذره هم خیس نشدن

     

     

    مورد هم داشتیم:

    طرف عینِ سگ از سوسک میترسه ، بعد رفته اژدها تاتو کرده

     

     

    مورد داشتیم طرف تو پروفایلش زده بوده فرانسه زندگى مى کنه ،

    بعدش تو دوشنبه بازار دیده شده

     

     

     

    مورد داشتیم تو دانشگاه طرف امده میگه کتابارو کی میدن!!!!!!

    بنده خدا تا سه روز دانشگاه نمیومد.دیگه خودتون تصور کنین ک بعد گفتن این جمله چی شد !

     

     

    مورد داشتیــم دختـره دوس پسـرشو بـا لـواشـک عوض کرده

     

     

    مورد داشتیم پسره رو بعد بارون دوستاش نشناختن،

    طفلی اون همه زحمت کشیده اسپری مو زده و کرم پودر و ریمل حالا مدل مو به کنار

     

     

    مورد داشتیم زنه اومد تو کوچه هندونه به شرط چاقو بخره از وانتی ، یارو چاقو زده به هندونه میگه خوبه ؟

    گفته خوبه ، از همین یه سالمشو بدین

     

     

     

    مورد داشتیم یکی از دخترای دانشگاه «که نمیخوام اسمشو ببرم»

    از یکی از دوستام «که اسم اونم نمیخوام ببرم» پرسید

    سر این فلش مموری های USB اگه روش نباشه ویروسی میشه ؟؟؟

    دوستم با خونسردی کامل گفت: ویروسی که نه ولی امکان داره اطلاعاتش بریزه بیرون !!!

    دختره: واااااااااااااااااایییییی برم عکسامو جمع کنم

     

    پاسخ:
    :)

    ممنون

    شادباشید همیشه
    سلام

    روز خوش
    حالا کله گنجشکی هم بد نیست
    اتفاقا" بعضی از دوستان هم از گزینه ها متوجه شدند که فرق میکنه
    انشالله این هفته طبق روال قبل و با همون گزینه ها پست میذارم

    پاسخ:
    سلام

    انشالله منتظریم
    :)
    سلام
    شما سلیقتونم بهتر از ماست ... ما تازه کاریم دیگه ...
    البته به اسم فریم خوب دادن به ما که چشممون اذیت نشه حالا نمیدونم ..
    پاسخ:
    سلام
    چه سرعتی؟؟؟؟
    انشالله هیچوقت دائمی نشه
  • نوشتارهای زیبا
  • سلام
    به خاطر قولی که داده بودم گفتم حتما امشب یه سری به وبلاگت بزنم :)
    خیلی عالی داری پیش میری 
    همه مطالبت رو نخوندم ولی نگاه اجمالی که انداختم خیلی بهتر از دلنامه کار کردی 
    موید باشی :)
    پاسخ:
    به به از این ورا
    سلاااااااااااااااااااااااام
    خوبی؟؟
    سلامت باشی !

    سلام بانوی بزرگ..........ممنون از حضور ونگاه گرمت ای یار همیشگی این خانه

     

    آموخته ام که وابسته نباید شد
    نه به هیچ کس، نه به هیچ رابطه اى
    واین لعنتى نشدنى ترین کارى بود که آموخته ام !

    گریز دلپذیر _ آنا گاوالدا

    پاسخ:
    سلام بانوی مهربون

    چقدر دلم برات تنگ شده بود

    :)

    ممنون
    آخرین جملات افراد مختلف قبل از مرگ
    آخرین کلمات یک الکتریسین : خوب حالا روشنش کن...

    آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟

    آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره...

    آخرین کلمات یک بیمار : مطمئنید که این آمپول بی خطره؟

    آخرین کلمات یک پزشک : راستش تشخیص اولیه ام صحیح نبود. بیماریتون لاعلاجه...

    آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره...

    آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد...

    آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست...

    آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟

    آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد...

    آخرین کلمات یک خلبان : ببینم چرخها باز شدند یا نه؟

    آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده ام!

    آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره

    آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم

    آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بی خطره...

    آخرین کلمات یک متخصص خنثی کردن بمب: این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه...

    آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه!

    ایام به کام [گل]
    پاسخ:
    :)

    زیبا بود
    ممنون
    سلام دوست خوبم.. احوال شما... یه سر بزن خوشحال میشم عزیزم...
    پاسخ:
    سلام  بانو

    یکم کار داشتم بله حتما میام 
  • بهرامی فرد
  • جـمـعـه هــا غـریـبـن چـون مـا غـریـب ایــن دنـیـایـیـم،چـون فـقـط از انــتـظـار حــرف مـیـزنـیـم امـا قـدمـی بـرنـداشـتـیـم ،چـون امــام زمـان (عج) رو نـمـیـشـنـاسـیـم و دلـخـوشـیـم بــه هـمـیـن شـادی هــای لـحـظـه ای دنـیـا،چــون دعـای فــرج رو بـه زبــون مــیـاریـم امـا زمـیـنـه سـاز فـرج نیـسـتـیـم...
    سلام خیلی عالی بود خوشحال میشم به وب من  هم سربزنید
    پاسخ:
    گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است
    گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است

    سلام ممنون از حضورتون
    سرمیزنم اما آدرس وب؟؟؟


  • قلمداد ظهور
  • اکو را زیاد کن...! مداح،  ثنایی ازخون عزیز زهرا(س) میخواهد بسراید. این جمع واسطه گری ناله ی حسین(ع) را خواهند، اشک به روضه ی آبــــــــــ نریزند.
    پاسخ:
    زیبا بود

    متنتون بسیار به دل نشست

    موفق باشید
  • محدثه انصاری
  • خیلی خوب بود

    به عقاید من که نزدیک بود

    مانا باشید

    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضورتون و ممنون از توجهتون

    :)
    - اگه یه بار همه 20 واحد رو توی یه ترم افتادین: بی خیالش
    - اگه شما رو با نمره 11.99مشروط کردن: خوب... شده دیگه
    - اگه استاد می‌خواد به جای آقا بهتون بگه خانوم: بگه
    - اگه یه دفعه‌هارد ۱۲0 گیگابایت شما هاپولی‌هاپو شد: پیش میاد دیگه
    - اگه صبح اول مهر بجای ساعت 6، ساعت 7 رفتین سر کار: دقیقا رفتین سر کار
    - اگه کفشی که امروز واکس زدین رو، همه لگد می‌کنن: تعجبی نداره
    - اگه درست شب امتحان بعد از مدتها به عروسی دعوت شدین: مبارکه، عروسی رو که نمی‌شه نرفت
    - اگه توی انتخاب واحد به شما 13واحد بیشتر نرسیده: حتما حکمتی توی اون بوده
    - اگه شمعهای کیک تولد شما رو بقیه فوت کردن: لبخند بزنین
    - اگه ماشینتون جلوی یه مدرسه دخترونه پنچر شد و شما پنچر‌گیری بلد نبودین: خودتون رو نبازین
    - اگه در حال فرستادن قلب و بوسه با مسنجر متوجه شدین یکی پشت سرتون وایساده: عیبی نداره بابا
    - اگه بغل دستی شما سر کلاس که اتفاقا" کنار شما ردیف اول نشسته انگشتش رو تا مچ توی دماغش فرو کرد، شش دور بپیچوند، بعد با یه حالت دورانی بیرون آورد، و بعد خیلی آروم زیر میز کلاس دستش رو پاک کرد... نه! این یکی رو شرمنده. آدمیزاد هم یه تحملی داره ![نیشخند]
    پاسخ:
    :)
    سلام //چه بلایی بر سر طلبه امروز اومده ؟؟؟بسته شد؟؟؟؟ اگر این همونی باشه من فکر میکنم برای چندمین بارشه حد اقل دوبار آخه قبلا باطلبه ای باهمین افکار خیلی صحبت داشتیم فکر کنم خودش بوده/خبری ازش داری بگید حتما/
    پاسخ:
    سلام
    نمیدونم چخبره؟؟
    خدا همه رو به راه راست هدایت کنه
    رنج و دوری، یاد خوبان کار ماست
    یک پیام هم حکم یک دیدار ماست

    این نفس فردا نمی آید به دست
    پس به شادی بگذرانش تا که هست

    ایام به کام [گل]
    پاسخ:
    :)

    زیبا بود
  • محمد کیوان
  • هـــــوالرئوف

     

    اللَّهُ لَطیفٌ بِعِبادِهِ  (شوری/19)

    خداوند به بندگان خود لطف دارد،رفیق و مهربان است،از لطف اوست که توفیق پرستش یافتی،توفیق داد تا از او خواستی،دل معدن نور کرد تا نادیده دوست داشتی و نادریافته بشناختی

     

    تا لطف وی بود که از تو طاعتهای موقّت خواست و ثوابهای موبّد بداد،لطف او بود که نعمت به قدرِ خود داد و شکر از بنده به قدرِ بنده خواست،لطف او بود که بنده را به وقت گناه،نادان خواند تا عفو کند و به وقت شهادت،دانا خواند تا گواهی او را بپذیرد،به وقت تقصیر،ضعیف خواند تا تقصیر بنده را محو کند و او از سر سوز و نیاز در آن حضرت راز گوید

     

    خدایا تو ما را ضعیف خواندی،از ضعیف جز خطا چه آید؟ ما را جاهل خواندی، از جاهل جز جفا چه آید؟ تو خداوند کریمی،از کریم جز عطا چه سزد؟ خداوندا،تو لطیفی،از لطیف جز وفا چه خیزد؟

    ______________________________

     

    موبّد: همیشه ، جاوید ، سرمد، پایدار و ابدی

     

     

    پاسخ:
    متن آخری که نوشتید یاد مناجات حضرت امیرافتادم.....
    تو خالقی و من مخلوق.....

    ممنون 
    ذهن همچو باغ است و فکر همچون بذر
    می توان گل رویاند یا علف هرز

    ایام به کام[گل]
    پاسخ:
    ممنون زیبا بود
    سلام

    خواهش میکنم
    هنوز نمیدونم فردا چه سوالی را باید بذارم
    امیدوارم خوب باشه و مورد پسند قرار بگیره
    پاسخ:
    سلام

    انشالله خوب میشه منتظریم

     

    پسره اصفهانیه به باباش میگه پنج هزار تومن بده.باباش میگه چی , چهار هزار تومن؟

     سه هزار تومن میخوای واسه چی ؟ بچه های مردم روزی دو هزار تومن میگیرن

     با همون هزار تومن کنار میان , اونوقت تو از من پونصد تومن میخوای؟

    بابای من سیصد تومن به من نمیداد که من بخوام دویست تومن بدم .

    بیا حالا این صد تومن رو بگیر ... پسره نگاه کرد دید پنجاه تومنیه

     

    پاسخ:
    :)

    ممنون
    سلام/اصلا به نظرم بد حجاب وجود نداره یا به تعبیر دیگه یا آدما با حجابند یا بی حجاب  واینکه گفته میشه بی حجاب یا بد حجاب  این فکر درذهن خطور میکنه که بد حجابی درجه اش وگناهش کمتر ازبی حجابته درحالی که همه بد حجابها بی حجابند /
    پاسخ:
    سلام

    تفاوتی نداره که بدحجاب فبی حجاب،بدپوشش...اینا یعنی اینکه با پوششی بد وارد جامعه بشی و باعث فساد اخلاقی و روحی بشه


    بچه که بودیم چه دل های بزرگی داشتیم
    اکنون که بزرگیم چه دلتنگیم
    کاش دلهامون به بزرگی بچگی بود
    کاش همان کودکی بودیم که حرفهایش
    را از نگاهش می توان خواند
    کاش برای حرف زدن
    نیازی به صحبت کردن نداشتیم .پست قبلی تون قابل تقدیره

    پاسخ:
    سلام

    ممنون خب توی پست قبلی نظرمیذاشتی :)

    ممنون ازحضورتون
    سلام 

    عاقبتتون بخیر ایشالا 

    در پناه مادر با عزت زندگی کنید
    پاسخ:
    سلام

    ممنون
    سلام 

    این پست شما به گفته خودتون تا حد زیادی واضح تر از قبل بود و خیلی بهتر

    فقط یک مسئله را به دوستان متذکر شوم

    بنده بعد از حرفهای طلبه امروزی و مراجعه به علما و اولیا هیچگونه متنی یا دستخطی در مورد اینکه ما در دین چیزی به نام اعضای پوشش و اعضای حجاب نداریم 

    و اینها همگی بحث حجاب است که یک مرد و یا یک زن باید حجاب ظاهری خود را حفظ کنند این باید بودن برای راحت بودن آنها هست همانطور که درآیه 59 سوره احزاب خدا به پیامبر در مورد زنان متذکر شده است

    و این اعضای پوشش وحجاب حرف من در آوردی ایشان است و همه ما باید در مورد چنین افرادی با بصیرت برخورد کنیم

    و شما همه دوستان میتوانید با کمی تحقیق ساده بین علما و اولیا به این نتیجه ساده برسید 
    پاسخ:
    سلام

    باران2؟؟؟

    واما دقیقا همینطوره به دوستان توصیه میکنم کتاب مسئله ی حجاب استاد مطهری بخونن و اینکه همه ی حرفهارو قبول نکنن
    سلام
    من با نظرات طلبه امروزی موافقم ...فکر کنم بخاطر همینم وبشو فیلتر کردن دوست باسواد ما...
    پاسخ:
    سلام
    فرزانه جان تنها این حرفشون نیست حرفاشون تناقض داره همین اعضاء پوشش و اعضای حجابی که میگفتند که دوستان هم تایید میکنن اصلا مطرح نیست؟؟

    بجز این تفسیری که درمورد آیه ی غدیر گذاشته بودن شاید فیلتر شده 
    بعدشم اینکه حتما مشکل داشته ک فیلتر شده
    درست بود صحبتتون
    ولی پست قبلی رو یه نگاه بندازم اول که اوجا چه خبر بوده بعد
    پاسخ:
    سلام

    بله بفرمایید
    با افتخار لینک شدین



    پاسخ:
    خیلی ممنون لطف کردید
    سلام منظورم از خبر خوش این بود که بعضی آدمهایی که اسم روحانی دارند کمترین انحراف آنها به اسم دین تموم میشه همینکه لااقل یه نفر از این عقاید منحرف کم شده خبر خوش نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    چرا خوش بود ولی منظور من این بود که باقیلتر شدن میره ی وب دیگه ی اسم دیگه.....

    مهمتراینه که خدا راه رو نشونشون بده

    خوش بود از این جهت که 4تا جوون نمیرفتن بخونن و نظرشون برگرده از دین.

    ممنون
    جوان خیلی آرام و متین به مرد نزدیک شد و با لحنی مؤدّبانه گفت : ببخشید آقا!
     من می تونم یه کم به خانوم شما نگاه کنم و ......؟
    مرد که اصلاً توقع چنین حرفی را نداشت و حسابی جا خورده بود،
    مثل آتشفشان از جا در رفت و میان بازار و جمعیت، یقه جوان را َگرفت و عصبانی،
    طوری که رگ گردنش بیرون زده بود، او را به دیوار کوفت و فریاد زد
    مگه خودت ناموس نداری بیخودمی کنی. تو و هفت جد آبادت … خجالت نمی کشی؟ …
    جوان امّا، خیلی آرام، بدون اینکه از رفتار و فحش های مرد عصبی شود
    و عکس العملی نشان دهد، همانطور مؤدّبانه و متین ادامه داد
    خیلی عذر می خوام فکر نمی کردم این همه عصبی و غیرتی شین،
    دیدم همه بازار دارن بدون اجازه نگاه میکنن و لذت می برن، من گفتم
    حداقل از شما اجازه بگیرم که نامردی نکرده باشم … حالا هم یقمو ول کنین،
    از خیرش گذشتم
    مرد خشکش زد … همانطور که یقه جوان را گرفته بود، آب دهانش را قورت داد 
    و زیر چشمی زنش را براندازکرد
    پاسخ:
    بسیار زیبااااا
  • صادق صداقت
  • این قسمت متن عالی بود
    بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضور و دققتون

    سپاس
    دو تا دختر یکی خیلی خوشگل یکی خیلی زشت میرن تو یه شرکت واسه مصاحبه
     که اونجا یکی شون استخدام بشه.
     مدیر شرکت یه نگاه بهشون میندازه 
    و میگه قیافه اصلا برای من مهم نیست مهم فرهنگ و علم شماست.
     از خوشگله میپرسه که جمعیت ایران چند نفره ؟ 
    میگه هفتاد میلیون. مدیر میگه آفرین درست جواب دادی. 
    رو میکنه به زشته میپرسه خوب این هفتاد میلیون رو یکی یکی نام ببر!
    پاسخ:
    چقدر مهم نبوده؟؟؟؟

    :)
    سلااام ب مریم جانم...خوبی؟مریم من هنوز تو هنگم نمی تونم حرفای جناب طلبه ی امروزی رو تجزیه و تحلیل کنم....مخصوصا قسمت های حجاب مستحبی...
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    یکم حرفاش غیرقابل قبول حداقل واسه ی آدمایی عین ما که حجاب رو قبول دارن

    اونی که قبول نداره شاید راحتر بتونه کنار بیاد

    سلام
    عالی بود لذت بردم از مطالب
    خبر خوش اینکه سایت طلبه امروزی غیر فعال شد
    ممنون میشم منو هم به پیوندتاتون اضافه کنین.
    پاسخ:
    ...
    خبر خوش؟؟؟نمیدونم خدا همه رو به راه راست هدایت کنه 
    یکم حرفاشون غیرقابل قبول بود
  • ره گم کرده
  • سلام
    خدا قوت . لطفا عده بیشتری را به تبلیغ در فضای مجازی دعوت کنید تا ما نشسته ایم افراد دیگری به اسم دین جامعه را نمک نمک به تباهی خواهند کشید و اتفاقا کارشان را هم خیلی خوب بلدند طوری تفسیر و تعبیر می کنند که اگر کمی سست باشیم فاتحه همه مان خوانده است.
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون 
    اگه وقت کنم حتما این کارو میکنم چون واقعا همینطوره تعبیرهای غلط میکنن


    سلام دوست من
    تقدیم به شما
    دموکراسی بین من وتو
    این است که همیشه
    در همه جیز
    حق با چشمانت است.....
    پاسخ:
    سلام  بانو

    :)
    سلام علیکم
    هیئت هامون (هیئت دانشجویی دانشگاه صدا و سیما )
    24، 25، 26 آذرماه. یکشنبه دوشنبه سه شنبه
    از اذان مغرب تا ساعت 9:30
    ابتدای بزرگراه نیایش، جنب پردیس سینمایی ملت، دانشگاه صدا و سیما
    رسانه باشید!

    پاسخ:
    سلام
    ....

    سلام. پست قشنگی بود. اینکه بعضیا نمیخوان قبول کنن: یا نخواستن یا نمیتونن جلو نفسشون و بگیرن

    پاسخ:
    سلام

    ممنون 

    دقیقا یکم همت و تفکر میخواد همین البته با یکم مطالعه که خودشون به این نظر برسن که نگن اجبارکردید

    از پست قشنگت ممنونم عزیزم

    یه جایی این جمله ی زیبا رو خوندم دوست داشتم اینجا براتون بزارم

    حجاب
     احترام به حرمت های الهی ست و چادر - حجاب برتر - بله ی بلند من است به یکتا معشوق عالم، به خدای مهربانم کمی فکر کن ...
    تو با بی حجابی به چه کسی بله می گویی؟

    در پناه حق

    پاسخ:
    زیبا بود بانو

    سلام

    ممنون از حضورت
    :)
    مرﺩﯼ ﺑﺎ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﯾﮏ ﺑﺎﻧﮏ ﺷﺪ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎﯼ ﭘﻮﻝ ﮐﺮﺩ
    ﻭﻗﺘﯽ ﭘﻮﻟﻬﺎﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﺮﺩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﺎﻧﮏ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺁﯾﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﯾﺪﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺯﺩﯼ ﮐﻨﻢ ؟
    ﻣﺮﺩ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﺑﻠﻪ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﻣﻦ ﺩﯾﺪﻡ
    ﺳﭙﺲ ﺩﺯﺩ ﺍﺳﻠﺤﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻘﯿﻘﻪ ﻣﺮﺩ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﻭﺭﺍ ﺩﺭ ﺟﺎ ﮐﺸﺖ !
    ﺍﻭ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺯﻭﺟﯽ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﻭ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺁﯾﺎ ﺷﻤﺎ ﺩﯾﺪﯾﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻧﮏ ﺩﺯﺩﯼ ﮐﻨﻢ ؟؟
    ﻣﺮﺩ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ : ﻧﻪ ﻗﺮﺑﺎﻥ .. ﻣﻦ ﻧﺪﯾﺪﻡ ، ﺍﻣﺎ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﺩﯾﺪ
    ﺩﺯﺩ ﻣـَﺮﺩ ﺭﺍ ﮐﺸﺖ ﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﮐﺮﺩ ﺗﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﻓﮑﺮ ﻧﮑﻨﺪ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻧﻤﮑﻪ.


    نتیجه اخلاقی: با نمکی در همه جاها جواب نمیده [گل]

    احسنت به کامنت آقا سعید
    پاسخ:
    سلام

    ممنون

    امان از دست شما...
    خخخخخخ چه جااااااالب نه بابا واقعا نظرم با آقا سعید موافق بود دروغی نبود:)
    پاسخ:
    آره جالبه

    :)
  • طلبه امروزی
  • سلام
    وبلاگ من خودش بحث زیاد دارد و بنده فرصت نمی کنم زیاد بحث کنم چون نه درسها می گذارد و نه دائماً به نت دسترسی دارم، پس نکاتی را عرض می کنم و بعد می خوام که به کتاب "حجاب مشروطه" نوشته حقیر رجوع کنید که در آنجا مفصل در مباحث بحث کردم :
    1. اولاً بحث نگاه و حجاب مفاهیمی جدای از هم است ... نگاه می تواند حتی به زنان چادری هم باشد چون ذهن مرد در تصورات پیشرفته است و کافی است یک مرد زنی چادری (حتی گردی صورت او) را ببیند و بعد در ذهن خود او را بی حجاب و برهنه فرض کند و شاید هم زنی بی حجاب را ببیند و به خود اجازه تصورات نامشروع را ندهد ... تحریک شهوت با تصور است نه نگاه به همین دلیل فرق است بین نگاه و دیدن و فرق است بین بصر و عین ... که بصر دال بر نگاه سطحی است و دیدن دال بر نگاهی که به تصورات متصل می شود . پس بحث تحریک شهوت ربطی به نگاه کردن یا نکردن یا حجاب داشتن یا نداشتن ندارد ... (شاید در جواب سعید)
    2. جواب به فرزانه خانم : عدالت زن و مرد در امور پوشش رعایت شده است یعنی همان اندازه که زن مؤظف است در پوشش بدن خود را بپوشاند مرد هم باید همان را بپوشاند که درباره اعضای پوشش و اعضای حجاب مفصل در کتاب نامبرده بحث کردیم . ولی حجاب زنان بر اثر عللی غیر از تحریک شهوت تشریع شد که هیچ کدام از این علل دال بر تحریک شهوت نیست و اصلاً شأن نزول آیات حجاب درباره تحریک یا عدم تحریک شهوت نیست بلکه دال بر تشخیص زن آزاد از زن کنیز است . (ر.ک : حجاب مشروطه) و بعد که زنان آزاد پوششی را برای تشخیص از زنان کنیز بکار بردند این امر در حوزه دیانت ثابت ماند و بعد هم چون نشانه تمایز هویت مسلمین با غیرمسلمین بود به حد استحباب رسید که آیات حجاب هم دال بر همین معنای استحبابی می باشند .
    3. صرف تصویب قوانین دال بر مشروعیت و الزام اجبار آن نیست ... قوانین باید از طریق شرع و عقل اثبات شوند و بعد الزام به آن شود ... بعد هم هر قانونی الزام نیست مثلاً همین احکام اسلامی که طبق نصوص قطعیه در آن آزادی هست را نمی شود با تشریع قانون به الزام تغییر داد چون تغییر وجوب به لزوم در یک حکم شرعی نیازمند اذن شارع است در حالی که با اتمام وحی باب تشریع حکم بسته شد .

    برای جریان حجاب اختیاری یا اجباری فایل زیر را دانلود نمایید :
    http://bayanbox.ir/id/4971277219881802244?info

    برای دانلود کتاب "حجاب مشروطه" از لینک زیر اقدام کنید :
    http://bayanbox.ir/id/7881076352082687533?info

    بنده در این دو فایل مفصل درباره مباحث مطرح شده بحث کردم و دیگر توان بحث مجدد را ندارم
    پاسخ:
    سلام

    من که فکر میکنم بین دیدن و نگاه کردن تفاوتی نباشه توی بحث حجاب...

    اما.....
    سلام
    خطا داد نمیدنم نظرم ارسال شد یا نه
    پاسخ:
    بله نظرتون ثبت شد

    ممنون
    سلام علیکم
    خانم هایی که بد حجاب هستن هم از این که همسرشون به بی حجاب ها نگاه میکنه اذیت میشن ... و این باعث خیلی از اختلاف ها در زندگی هاست علی الخصوص در زندگی کسانی که حجاب خیلی براشون مهم نیست ...
    پاسخ:
    سلام

    دقیقا همینطوره چون همه خوبی رو دوستدارن حتی بی حجابه با حجاب رو بیشتر دوستداره

    بازهم از مثل های آقای قرائتیِ که میگن وقتی ی پسر که صدتا دوست دختر داشته وقتی میخواد بره زن بگیره میگه ی دختر میخوام آفتاب مهتاب ندیده
    پس همه این پاک بودن رو دوستدارن
    اون کسی که بی حجابه میدونه چخبره که از نگاه همسرش ناراحت میشه 
    البته باز دوستان خرده نگیرن منظورم همون پوشش درستِ....
    سلام
    مطلب خوبی بود
    مطالعه کردم ، متاسفانه الان نمیتونم نظر مشروحی براتون بنویسم
    انشاء الله بعدا خدمت خواهم رسید.
    *******************************************
    بیرق ما چادر خاکی توست
    این سند عصمت و پاکی توست
    فدای بی بی دو عالم که بهترین زن و به جامعه معرفی کرد
    نه مردی و دیده باشه ، نه مردی اون و دیده باشه
    که متاسفانه در جامعه ما ظاهرا نمیشه ...اما میشه در جامعه بود اما رفتارها اینگونه ای که فرمودند باشه
    یا زهرا
    پاسخ:
    لطف میکنید....

    بسیار زیبا بود ممنون


    سلام

     

    ممنون مثل همیشه مفید بود با ذکر اینکه پست قبلی هم بدون ابهام بود

    پاسخ:
    سلام

    ممنون از حضور پر مهر شما

    :)
  • محمد کیوان
  • هــو المـومن

     

    رفته بودم دیدنش

    روی تخت مانند پاره ای گوشت بی جان افتاده بود

    آخه جانباز نخاعی گردنی بود

    فقط لب و دهان و چشم و گوشش حس و حرکت داشت و دیگر هیچ!

    گفتم:وجود تو به چه دردی می خورد؟خدا چرا تو را نگه داشته است؟

    نگاه عـاقل اندر سفیهی کرد و گفت:

    *مصلحت نیست که این زمزمه خاموش شود*

    -از خجالت سرم را به زیر انداختم و ...


    بزرگی می فرمود:

    نفس کشیدن اولیای خدا برای جهان هستی اثر دارد.

     

    *عاشقـان را بگذارید بنالنـد همـه / مصلحت نیست که این زمزمه خاموش شود*

     

    «منبع: کتاب شهد شهود»

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حضورتون 

    بسیار زیبا بود

    همینظوره نفس کشیدنشون هم برای این جهان نعمتی...
    من یکی که شرمنده ی شهدا هستم.
    به نظر منم یه دختر باحجاب امنیتش خیلی بیشتره!:)

    تو این دور زمونه و این جامعه!
    پاسخ:
    سلام

    آره نظر منم همینه
    :)
    سلام منم با نظر آقا سعید کاملا موافقم!

    پست قشنی بود!

    بسیااااااااار ممنون!

    پاسخ:
    خواهشض میکنم

    :)
    سلام  ببخشید متوجه این جمله شما نشدم(((( اسلام روهدف قرار میدن رو اصلا قبول ندارم))))
    پاسخ:
    حرف شمارو تایید کردم اما یکم جمله بندی متفاوت بود
    سلام/البته حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه مردان نیزبه جای خود باید حجاب را رعایت کنند/هرچند زنان بواسطه دلفریب بودنشان حتما بایستی بیشتر رعایت کنند تا مردانی که با چشم تحریک میشوند /گمراه نشوند ولی خب مردان هم باید بقول بعضیا لباس محرک ،چسبان که تحرک کنند باشد ،آستین بیش ازاندازه کوتاه و.....نپوشند /باید دقت کنیم حفظ عورتیت را برای مردان با حجاب دراجتماع یکی ندانیم  و.......
    پاسخ:
    توی پست قبلی گفتم برای مردها هم حجاب هست اما ::

    علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته این است که میل به خود نمائی و خودآرائی مخصوص زنان است.از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار و زن شکارچی،و هچنان که از نظر تصاحب جسم و تن،زن شکار است و مرد شکار چی. میل زن به خودآرائی از این حس شکارچیگری او ناشی  میشود ...این زن است که به حکم طبیعت خاص خود دلبری کند لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوششهم برای آنان مقرر گردیده است
    تمامی ادیان جهان برای بقای خوشان باید یک سری باید ونباید ها را ملاک قرار بدهند واین مختص به اسلام نیست /حتی ادیان بشری هم دارای چنین قاعده ای هستند/حتی حکومتهای بشری که ازدین جدا هستند برای بقای خود قانون وضع میکنند نمونه اش کشف حجاب درکشورهایی چون فرانسه که معتقد به ازادی بیان وقلم و....اندیشه و...هستند میبینیم که برای پوشش دینی مسلمانان اعتباری قایل نیستند وزیر حرفشون میزنند /به نظرم یکی ازعمده دلایلی که خیلی ها ازاسلام وازمراجع و...اشکال میگیرند ،توهین میکنند و....بخاطر سوء استفاده از ادب اسلامی است که در اسلام رعایت ادب لازم وضروری بوده واسلام معتقد به این نظریه(هدف وسیله را توجیه میکند)نیست درنتیجه همه ممکن است بی دلیل بر اسلام بتازند ولی اسلام باید با کمال ادب صبر کند وهمه را دعوت به مناظره علمی نماید//بنابر این انها نمی پذیرند که چیزی خلاف سلیقه خودشان را ببینند /زود ازکوره درمیرند وانگشت اتهام را بسوی اسلام وحاکمیت دینی نشانه میروند/نمونه اش هجمه بر علیه عرفای اسلامی است که بارها مدعیان مخالف با عرفان اسلامی وفلسفه اسلامی با هرتوهینی بر علیه آن مردان خدا قد علم میکنند داما نشنیدیم که یکی ازآن بزرگوارن مقابل به مثل نمیایند/چون باید صبور باشند تا درجات کمال را طی نمایند /وهمین امر موجب سوء استفاده اقایان به اصطلاح روشنفکر ویا سنتی می شود//درهر صورت بعضی بازی خطرناکی را راه می اندازند به نام دینداری و............. متشکرم
    پاسخ:
    ....

    درسته اینکه اسلام روهدف قرار میدن رو اصلا قبول ندارم

    ممنون از توجهتون 
    سلام /جالب هست وبجا گفته شده /ممنونم
    پاسخ:

    سلام
    ممنون از حضورتون
  • علیرضا رضایی
  • سلام

    ممنون ازتلنگرتون ک بجا بود ، واقعا نیاز امروز جامعه است

    ب قول خودتون یکم تفکر میخواد . . . 
    پاسخ:
    سلام

    اوهوم یکم تلنگر....
    سلام
    من یه سوال دارم
    چرا حجاب فقط مال خانمهاست مردها اگر همراه ما بیان موهای ژل زده معطر لباس اندامی و شلوار خوش فرم بعد ما یک چادر گنده...این عادلانه نیست...من مخالف حجاب نیستم از اون عدالتش ابهام دارم دوست من
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    من که توی پست قبلی گفتم اما از اونجایی که زن آفریده ی ویژه ی خداست و کانون خانواده حساب میشه توصیه ها براش بیشتره

    و مهمتر اینکه مردها هم حجاب دارن چه بسا مهمتر از خانمها انشالله سرفرصت حتما مطرح میکنم
    در حد یه تحقیق علمی -پژوهشی بود:) خوب رفرنس ها رو هم دورن متنی میذاشتید ساختارشم رعایت بشه :)
    خوب بود ولی دروغ چرا تا نضف خوندم به نظر نباید اینقد طولانی باشه البته حق با سلیقه شماست چون خونه ی شماست تزئیناتش باشماست
    به نظرم اون آخرش رو می تونید مستقلن کار کنید جالب تر قانون حجاب
    پاسخ:
    سلام
    خودمم با طولانی بودن مخالفم ولی مجبورم....
    البته مریم خانم عزیز فکر نمیکنم افرادی که بر بی حجابی اصرار دارند خواننده مطلب تو باشند...
    معمولا انها دلایلی واهی برای خود تراشیده اند و فطرت خداجو وعفیف خودرا قانع کرده اند...
    پاسخ:
    سلام گلم
     توی فضای مجازی همه جوره هستن انشالله چندنفری هم بخونن و عبرت بگیرن

    ممنون بانو
  • آنتی زیون
  • سلام رفیق
    به این جمله شدیدا معتقدم :
    اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد.
    پاسخ:
    سلام 

    منم معتقدم

    ممنون از حضورتون
    ممنونم از توجه وزحمتی که میکشی دوست خوبم برای این مطلب همین بس که :


    درون پاک بیرون پاک می طلبد وبسیار مسخره است که بعضی میگویند اصل قلب انسان است و.... اینها بهانه ودستاوییست برای توجیه کارشان.....
    هیچ انسان عاقلی هرگز ظاهر خود را به گونه ای نمی سازد که در نگاه اهل خرد ودین ظن گناهکاری درباره او برود....

    کاری به اقلیتی که اهل فساد و ... نداریم گروهی که طینت پاک دارند وباز بر اثر ناآگاهی ظاهر خود را مثل آن افراد می سازند باید عارشان بیاید که شبیه اهل اتش شده اند..بهتر است که از تشبه به آنها خود را مبرا دارند وبه خود بیایند که البته بسیار به نفع انهاست....
    پاسخ:
    بله مفید و بجا

    ممنون
    اصلا نیازی نیست زیاد سختش کنیم.

    کسانی که طرفدار بی حجابی هستند فقط به این سوال جواب بدن:

    فرض کنید شما ازدواج کردین و با شوهرتون تشریف می‌برید خیابون. دوست دارید همسرتون مدام به پوشش و اندام و آرایش زنهای دیگه نگاه کنه و مدام اونا رو به شما نشون بده و تعریف کنه؟ و متعاقبا با شما هم مقایسه‌شون کنه؟
    بنظرتون این مسئله زندگی مشترک شما رو نا امن و از نظر روحی دچار تنش نمی‌کنه؟
    اصلا براتون مهم نیست اگه این اتفاق بیفته؟
    یک پاسخ صادقانه به این سوال کل مشکل رو حل میکنه.
    با خودتون رو راست باشید.

    فردا پسرتون و دخترتون هم در این جامعه وارد میشن. اونو موقع عکس العملتون نسبت به پوشش و نگاه اونا چیه؟
    پاسخ:
    سلام

    دقیقا همینطوره یکم منطق میخواد،تفکر...

    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">